Pagina 15 van 125

Geplaatst: 15 mar 2011 20:12
door kool486
heb gister compakt op Pina gezet, was niet echt lastig. als verwoed trippel fan heeft Campa de keus voor mij gemaakt. zal nu met 34-29 de muur op moeten.
is toch meer dan 10% zwaarder dan 30-29. ben benieuwd.
wel mooi spul super record.

Geplaatst: 15 mar 2011 20:20
door spook
Van dubbel naar compact, gewoon de bladen wisselen...?

Geplaatst: 15 mar 2011 20:24
door daniel1975
Nee, van dubbel naar compact is echt hele crank wisselen.
De steek van een compact is kleiner dan van een standaardcrank. Je kunt op een compact-crank wel normale 39-53 bladen zetten.

Geplaatst: 15 mar 2011 20:29
door vincent75
Daniel1975 schreef:Nee, van dubbel naar compact is echt hele crank wisselen.
De steek van een compact is kleiner dan van een standaardcrank. Je kunt op een compact-crank wel normale 39-53 bladen zetten.


Welke handelingen moet ik allemaal uithalen om het 34T blad van een compact te vervangen door een 39T?

Geplaatst: 15 mar 2011 20:45
door spook
Daniel1975 schreef:Nee, van dubbel naar compact is echt hele crank wisselen.
De steek van een compact is kleiner dan van een standaardcrank. Je kunt op een compact-crank wel normale 39-53 bladen zetten.


Maar shifters en derrailleusr kunnen blijven? Of moeten die opnieuw gesteld worden?

Geplaatst: 15 mar 2011 21:10
door daniel1975
Voorderrailleur moet opnieuw worden afgesteld, verder in principe niets.

@vincent: bladbouten los, kettingblad eraf, nieuw kettingblad erop en bladboutjes vastzetten.
Dan nog even de voorderrailleur iets omhoog, afstellen en klaar ben je.

Geplaatst: 16 mar 2011 14:16
door vincent75
Daniel1975 schreef:Voorderrailleur moet opnieuw worden afgesteld, verder in principe niets.

@vincent: bladbouten los, kettingblad eraf, nieuw kettingblad erop en bladboutjes vastzetten.
Dan nog even de voorderrailleur iets omhoog, afstellen en klaar ben je.


Dus ik kan het kettingblad gewoon omwisselen, zonder de crank te demonteren?

Geplaatst: 16 mar 2011 18:09
door daniel1975
Normaal gesproken wel.

Geplaatst: 18 mar 2011 14:35
door toerfietserftw
Misschien is de vraag al eens gesteld, maar laten campagnolo-shifters (Centaur, Athena, Chorus) zich combineren met een triple-crankstel, bijvoorbeeld van FSA? Ik rijd nu met een triple (Shimano 105), maar wil op mijn volgende fiets graag overstappen op Campagnolo. Ik vermoed overigens dat ik met 34-27 (en desnoods 29) ook wel bijna overal bovenkom, het kleinste blad heb ik alleen maar in Zuid-Limburg gebruikt en dat was vooral om geen al te scheve kettlinglijn te hebben (op de Keuteberg reed ik 30-17, net iets te zwaar maar ik kon niet meer terugschakelen).

Geplaatst: 18 mar 2011 14:42
door pinarello
ToerfietserFTW schreef:Misschien is de vraag al eens gesteld, maar laten campagnolo-shifters (Centaur, Athena, Chorus) zich combineren met een triple-crankstel, bijvoorbeeld van FSA? Ik rijd nu met een triple (Shimano 105), maar wil op mijn volgende fiets graag overstappen op Campagnolo. Ik vermoed overigens dat ik met 34-27 (en desnoods 29) ook wel bijna overal bovenkom, het kleinste blad heb ik alleen maar in Zuid-Limburg gebruikt en dat was vooral om geen al te scheve kettlinglijn te hebben (op de Keuteberg reed ik 30-17, net iets te zwaar maar ik kon niet meer terugschakelen).


Ik rijd met een Chorus 10 speed icm met een FSA carbon cranckstel.

Geplaatst: 21 mar 2011 12:53
door -eric-
Ik weet haast zeker dat ik het al een keer gelezen heb, maar kan het niet weer vinden.

Als ik mij Ultegra dubbel crankset omwissel voor een compact moet ik dan ook een medium-cage achterderailleur er aan schroeven?

Zo nee, wat is het maximum aantal tanden wat ik dan achter kwijt kan..

Geplaatst: 21 mar 2011 12:56
door amclassic-fan
Nee dat is niet nodig. Je kan achter gewoon met 11-28 rijden bij de 6700 groep. Bij de 6600 zal dat officieel waarschijnlijk 12-27 zijn.