Vandaag geklust aan de fiets
Misschien toch even klussen aan de fiets vandaag
Tuinslang erover en klaar, dat telt niet als klussen
Ik snak trouwens naar een nieuw project, maar kan het juiste donorframe maar niet vinden
Ik snak trouwens naar een nieuw project, maar kan het juiste donorframe maar niet vinden
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik zit ook in die fase. Al een hoop mooie onderdelen maar een frame dat de moeite waard is nog niet kunnen scoren.53x11 schreef:Ik snak trouwens naar een nieuw project, maar kan het juiste donorframe maar niet vinden
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Je zou eens naar een Gios moeten kijken
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Het werd echt de hoogste tijd om de winterfiets rijklaar te maken en de zomerfiets "op stal" te zetten. Dat laatste heb ik eerst gedaan.
- complete poetsbeurt
- ketting smeren
- verzet op 39x12
- remmen open
- pedalen (vermogensmeter) eraf
.... en de Cannondale is klaar om een paar maandjes rust te pakken
Vervolgens mijn "lelijke eendje" rijklaar gemaakt
- snelle poetsbeurt (volledige poetsbeurt is parels voor de zwijnen voor zo'n pekelbak)
- pedalen (vermogensmeter) gemonteerd
- lelijke Garmin-houder gemonteerd (ai wat een gedrocht is dat toch, K-edge van m'n Cannondale is toch 10x mooier)
- snelheidsensor voorwiel gemonteerd
- ketting gemonteerd (lag nog los)
- binnenband achter vervangen (was lek)
- bandjes op spanning gezet
- rondje door de buurt voor wat fijnafstelling
... en klaar om weer regen/pekel/modder te gaan pakken...
- complete poetsbeurt
- ketting smeren
- verzet op 39x12
- remmen open
- pedalen (vermogensmeter) eraf
.... en de Cannondale is klaar om een paar maandjes rust te pakken
Vervolgens mijn "lelijke eendje" rijklaar gemaakt
- snelle poetsbeurt (volledige poetsbeurt is parels voor de zwijnen voor zo'n pekelbak)
- pedalen (vermogensmeter) gemonteerd
- lelijke Garmin-houder gemonteerd (ai wat een gedrocht is dat toch, K-edge van m'n Cannondale is toch 10x mooier)
- snelheidsensor voorwiel gemonteerd
- ketting gemonteerd (lag nog los)
- binnenband achter vervangen (was lek)
- bandjes op spanning gezet
- rondje door de buurt voor wat fijnafstelling
... en klaar om weer regen/pekel/modder te gaan pakken...
- Sha Kokken
- Forum-lid
Misschien een domme vraag maar waarom op dit verzet? Heb je dan niet juist een schuine kettinglijn in rust? Of is het belangrijker dat er weinig spanning staat op de veer van de achtederriehavana schreef: - verzet op 39x12
Enfin vanmorgen een spacer verwijderd. Zelfs met mijn twee linkerhanden een fluitje van een cent: in twee minuten gepiept
Eerste uurtje moest ik even wennen. Misschien ook omdat ik een D1 training probeerde te doen. Toen was ik er klaar mee en heb een paar lekkere tempoblokken gedraaid (sorry Alan ). Super weer en lekker gereden. Eh- geklust.
Verzet op 39x12 om de veer van de achterderailleur zo veel mogelijk te ontlasten.Sha Kokken schreef:Misschien een domme vraag maar waarom op dit verzet? Heb je dan niet juist een schuine kettinglijn in rust? Of is het belangrijker dat er weinig spanning staat op de veer van de achtederriehavana schreef: - verzet op 39x12
Enfin vanmorgen een spacer verwijderd. Zelfs met mijn twee linkerhanden een fluitje van een cent: in twee minuten gepiept
Eerste uurtje moest ik even wennen. Misschien ook omdat ik een D1 training probeerde te doen. Toen was ik er klaar mee en heb een paar lekkere tempoblokken gedraaid (sorry Alan ). Super weer en lekker gereden. Eh- geklust.
Real men wear blûk!!! Marcel
Woensdag mijn chorus-ketting vervangen en sindsdien problemen met doortrappen. Had bij de oude ketting trouw de kettingslijtage gemeten met zo'n 'handig' tooltje, maar blijkbaar is dat niet volledig te vertrouwen. Toen ik ging rekenen, bleek ik al ruim 5000 km met de ketting gereden te hebben. Helaas te lang voor de cassette en met alle gevolgen van dien. Vandaag de cassette maar vervangen en dat doet vanwege de prijs toch een beetje pijn bij een Chorus-cassette.
Real men wear blûk!!! Marcel
Inderdaad dat verzet om de derailleurs te ontlasten als ook de kabels!
- Wolfhound32
- Forum-lid
Ik had zaterdag exact hetzelfde.marcelb schreef:Woensdag mijn chorus-ketting vervangen en sindsdien problemen met doortrappen. Had bij de oude ketting trouw de kettingslijtage gemeten met zo'n 'handig' tooltje, maar blijkbaar is dat niet volledig te vertrouwen. Toen ik ging rekenen, bleek ik al ruim 5000 km met de ketting gereden te hebben. Helaas te lang voor de cassette en met alle gevolgen van dien. Vandaag de cassette maar vervangen en dat doet vanwege de prijs toch een beetje pijn bij een Chorus-cassette.
Gelukkig rijd ik met een 105-5700. Waardoor de kosten voor mij meevallen.