fietshelm uit de gratie?
Doe hem zo goed als altijd op, een heel enkele keer, eens per jaar ofzo, heb ik een hersteltraining aan 22km/h zonder helm gereden maar dat was dan omdat ik mn helm vergat op te zetten en het niet waard vond om terug de deur open te doen.
Serieus wielrennen zonder helm doe ik dus nooit. Mensen die dat wel doen mogen dat van mij prima, eigen risico.
Serieus wielrennen zonder helm doe ik dus nooit. Mensen die dat wel doen mogen dat van mij prima, eigen risico.
Danku mensen, voor de replys.
Tsja... Je moet het idd zelf weten. Ik heb in mijn vorige fietsleventje ook altijd zonder helm gefietst. In die tijd had niemand er een.
Tijden veranderen, en zo ook mijn kijk op het dragen van een helm. Misschien ook omdat ik wat ouder ben, al lang niet gefietst, dat ik wat onzeker ben.
Ik ga er gewoon aan wennen, de FM is dan echt maar een paar honderd meter, sluit niet uit dat ik daar heel rustig naar toe ga. Maar voor de rest zal ik er aan moeten wennen.
En moet eerlijk zeggen, na een tijdje fietsen voel ik hem niet meer. Echter, omdat het nog nieuw voor mij is, denk ik vaak zomaar ineens, oja die helm... En dan voel je hem wel natuurlijk haha .
Ach ja, zal vast minder worden.
@zorro
Ik heb geen "gewone" fiets meer. Heb tot voor 2 maanden geleden 15 jaar niet op een fiets gezeten.
Oerdom ja... Ik weet het, spijt me zeer, .
Tsja... Je moet het idd zelf weten. Ik heb in mijn vorige fietsleventje ook altijd zonder helm gefietst. In die tijd had niemand er een.
Tijden veranderen, en zo ook mijn kijk op het dragen van een helm. Misschien ook omdat ik wat ouder ben, al lang niet gefietst, dat ik wat onzeker ben.
Ik ga er gewoon aan wennen, de FM is dan echt maar een paar honderd meter, sluit niet uit dat ik daar heel rustig naar toe ga. Maar voor de rest zal ik er aan moeten wennen.
En moet eerlijk zeggen, na een tijdje fietsen voel ik hem niet meer. Echter, omdat het nog nieuw voor mij is, denk ik vaak zomaar ineens, oja die helm... En dan voel je hem wel natuurlijk haha .
Ach ja, zal vast minder worden.
@zorro
Ik heb geen "gewone" fiets meer. Heb tot voor 2 maanden geleden 15 jaar niet op een fiets gezeten.
Oerdom ja... Ik weet het, spijt me zeer, .
-
- Forum-lid
26 oktober. Op de fiets naar het werk, langs de weg die ik al 33 jaar rijd. Altijd een helm op en was al 2 keer goed van pas gekomen.
Echter deze morgen staat een auto op het erf te wachten, die auto moet het fietspad kruisen. De auto staat stil, maar op het moment dat ik daar aankom rijd de bestuurder door.
Sla plat op mijn b$%k op het asfalt. Neusvleugels van mijn bril, liggen haaks op het brilleglas, en ik bloed uit mijn neusbrug. Verder wat pijn aan schouder en beide polsen.
Thuis gekomen de helm is bekeken en er zit gewoon een grote deuk frontaal in de helm, met een scheur die doorloopt naar achter.
Nu heb ik ze bij ons op de SEH in het ziekenhuis al zien binnenkomen die gevallen waren met de fiets, en ook het ziekenhuis weer zien verlaten als kasplant.
Maar had ik mijn helm niet op gehad die ochtend dan was ik behalve gezegend met een gebroken en een gekneusde pols ook een kasplantje geweest.
Dus HELM OP ALTIJD. Je bepaalt namelijk zelf niet of je tegen het asfalt gaat of niet.
Marc
Echter deze morgen staat een auto op het erf te wachten, die auto moet het fietspad kruisen. De auto staat stil, maar op het moment dat ik daar aankom rijd de bestuurder door.
Sla plat op mijn b$%k op het asfalt. Neusvleugels van mijn bril, liggen haaks op het brilleglas, en ik bloed uit mijn neusbrug. Verder wat pijn aan schouder en beide polsen.
Thuis gekomen de helm is bekeken en er zit gewoon een grote deuk frontaal in de helm, met een scheur die doorloopt naar achter.
Nu heb ik ze bij ons op de SEH in het ziekenhuis al zien binnenkomen die gevallen waren met de fiets, en ook het ziekenhuis weer zien verlaten als kasplant.
Maar had ik mijn helm niet op gehad die ochtend dan was ik behalve gezegend met een gebroken en een gekneusde pols ook een kasplantje geweest.
Dus HELM OP ALTIJD. Je bepaalt namelijk zelf niet of je tegen het asfalt gaat of niet.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb - buiten mijn schuld - aan het begin van het jaar een serieuze klapper gemaakt tegen de zijkant van een auto en dan merk je hoe kwetsbaar je eigenlijk bent. Kon ook direct op zoek naar een nieuwe helm. En eerlijk is eerlijk: een moderne helm (in mijn geval een Giro Aeon) met een goede pasvorm en in de juiste maat voel je (bijna) niet bij het fietsen. Ik rijd om die reden NOOIT zonder helm op mijn race- of bergfiets.
Real men wear blûk!!! Marcel
- robbebopper
- Forum-lid HC
Mijn helmpje was twee maanden terug ook finaal doormidden Marcel. Even te snel door een natte bocht, en hopla, daar lag ik te koekeloeren. Ik had vooral last van mijn pols en mijn ribben. Thuisgekomen voelde ik dat ik mijn hoofd ook wat bezeerd had, en bleek mijn helm gescheurd.
- Wolfhound32
- Forum-lid
@marc, dat wist ik niet!!
Mijn (soort gelijk) ongeluk van 6 november heeft zo'n beetje dezelfde schade opgeleverd. Ik weet me er echter niets van te herinneren. En mijn helm..... ik moet er niet aan denken als ik die niet had op gehad.
Mijn (soort gelijk) ongeluk van 6 november heeft zo'n beetje dezelfde schade opgeleverd. Ik weet me er echter niets van te herinneren. En mijn helm..... ik moet er niet aan denken als ik die niet had op gehad.
- Forum-lid HC
Nieuwjaarsdag een ritje gemaakt door de Alblasserwaard, ik kwam die dag heel veel fietsers tegen zonder helm, meestal een wintermutsje en dat was het.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Dat zijn vast mensen met goede voornemens, die alleen het belangrijkste vergeten zijn.colnagofreak schreef:Nieuwjaarsdag een ritje gemaakt door de Alblasserwaard, ik kwam die dag heel veel fietsers tegen zonder helm, meestal een wintermutsje en dat was het.
En nu is ook nog wetenschappelijk bewezen dat wielrenners met helm 30% meer kans hebben dat ze hun band te hard oppompen of iets dergelijks...
http://www.nu.nl/wetenschap/4195935/men ... helm-.html
http://www.nu.nl/wetenschap/4195935/men ... helm-.html
Campagnolo Ultra Dork
Misschien kunnen ze dit onderzoek ook herhalen met een kung fu-pak of een kogelvrij vest? Ik snap nooit zo goed wat je met dit soort onderzoeken moet. En vervolgens worden er allerlei andere verbanden gesuggereerd.
Real men wear blûk!!! Marcel
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als ik het goed begrijp hebben ze dat onderzoek gedaan door mensen voor een computer te zetten en een spelletje met balonnen te laten doen met een helm of een petje op. Alsof dat op enige manier te vergelijken is met de risico's die je in het verkeer neemt.
Veni. Vidi. Fietsie.