Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2011 20:49

Denk niet dat ie een kans maakt.
Hoop het ook niet; dit kan nl. wel een hele leuke wedstrijd op gaan leveren. Nu moet ie echt laten zien hoe goed hij uit de Giro is gekomen.
Less is bore

simen
Forum-lid

simen 03 jul 2011 21:42

Eerste indruk na twee etappes.
Cadel heeft het mooi verborgen gehouden ,maar is in heel goede doen.
Contador gaat steeds meer achter de feiten aan rijden. De Giro terugslag
De Schlecks weer net niet.
Gesink ligt op koers.
Van de broeck,hmm weet het nog niet.

Maar ik blijf het volgen want het kan zomaar allemaal anders uitpakken.
Zij is ook tegen

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 03 jul 2011 21:47

simen schreef:Contador gaat steeds meer achter de feiten aan rijden. De Giro terugslag.
Je geeft het woord 'scorebordjournalistiek' een nieuwe dimensie...?

mranmo
Forum-lid

Gebruikersavatar mranmo 03 jul 2011 21:48

Persoonlijk vind ik het protest terecht. Contador en consorten werden opgehouden door de zelfde val partij als Gesink. Waarom zou alleen Gesink en Schleck daar voordeel van hebben terwijl Contador ook last had van die val partij maar niet van dat voordeel mag genieten. Wat mij betreft een tekortkoming van de 3k regel die op dit vlak duidelijk nog wat uitdieping dient te krijgen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2011 21:59

simen schreef:Eerste indruk na twee etappes.
Cadel heeft het mooi verborgen gehouden ,maar is in heel goede doen.
Contador gaat steeds meer achter de feiten aan rijden. De Giro terugslag
De Schlecks weer net niet.
Gesink ligt op koers.
Van de broeck,hmm weet het nog niet.

Maar ik blijf het volgen want het kan zomaar allemaal anders uitpakken.
Hier sluit ik mij bij aan!
De Schlecks weet ik niet nog, kan nog groeien in de 1e week. Cadel zou idd wel een een verrassing kunnen worden. De manier waarop hij vandaag reed was best indrukwekkend. Alleen zo jammer dat we moeten wachten tot Luz Ardiden eer er echt iets duidelijk zal worden.
Less is bore

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 03 jul 2011 22:02

Zijn er vandaag nog renners buiten de tijdslimiet geëindigd? Bijv Eisel, was die nog op tijd binnen?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 jul 2011 22:06

mranmo schreef:Persoonlijk vind ik het protest terecht. Contador en consorten werden opgehouden door de zelfde val partij als Gesink. Waarom zou alleen Gesink en Schleck daar voordeel van hebben terwijl Contador ook last had van die val partij maar niet van dat voordeel mag genieten. Wat mij betreft een tekortkoming van de 3k regel die op dit vlak duidelijk nog wat uitdieping dient te krijgen.
Gesink had toch geen last van de eerste valpartij waarbij Contador en co werden opgehouden? De beelden van de eerste valpartij tonen duidelijk dat de valpartij vlak achter Gesink begon en dat hij door kon. Wat ik ervan begreep viel hij pas bij een tweede valpartij die plaatsvond in de uitgedunde groep die na die eerste valpartij was ontstaan. Die tweede valpartij was wel binnen de laatste drie kilometer dus (hij vertelde zelf na aankomst dat zijn fiets daarbij kapot ging en er geen materiaalwagen was waardoor hij uiteindelijk na de slachtoffers van de eerste valpartij binnen kwam), ergo, Contador profiteert niet van de regels en Gesink wel.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

simen
Forum-lid

simen 03 jul 2011 22:12

litespeed schreef:
simen schreef:Contador gaat steeds meer achter de feiten aan rijden. De Giro terugslag.
Je geeft het woord 'scorebordjournalistiek' een nieuwe dimensie...?
Treffend toch hoe Contador iedereen, maar toch vooral zichzelf ,met woorden probeert gerust te stellen.
Daar gebruikte hij altijd zijn benen voor.
Denk aan de tweestrijd met Lance.
Nu dus niet.
Ik moet het nog zien na zo een zware Giro.
Zij is ook tegen

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 jul 2011 22:14

Mr_T schreef:Zijn er vandaag nog renners buiten de tijdslimiet geëindigd? Bijv Eisel, was die nog op tijd binnen?
Bernhard Eisel staat nu op 5min59 van Hushovd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mranmo
Forum-lid

Gebruikersavatar mranmo 03 jul 2011 22:47

timo2.0 schreef:
mranmo schreef:Persoonlijk vind ik het protest terecht. Contador en consorten werden opgehouden door de zelfde val partij als Gesink. Waarom zou alleen Gesink en Schleck daar voordeel van hebben terwijl Contador ook last had van die val partij maar niet van dat voordeel mag genieten. Wat mij betreft een tekortkoming van de 3k regel die op dit vlak duidelijk nog wat uitdieping dient te krijgen.
Gesink had toch geen last van de eerste valpartij waarbij Contador en co werden opgehouden? De beelden van de eerste valpartij tonen duidelijk dat de valpartij vlak achter Gesink begon en dat hij door kon. Wat ik ervan begreep viel hij pas bij een tweede valpartij die plaatsvond in de uitgedunde groep die na die eerste valpartij was ontstaan. Die tweede valpartij was wel binnen de laatste drie kilometer dus (hij vertelde zelf na aankomst dat zijn fiets daarbij kapot ging en er geen materiaalwagen was waardoor hij uiteindelijk na de slachtoffers van de eerste valpartij binnen kwam), ergo, Contador profiteert niet van de regels en Gesink wel.
Contador werd opgehouden door de 2e val partij waardoor zijn schade van zeg maar 40s naar 1min+ ging. Die 2e valpartij was binnen 3k. Gesink krijgt volledige voordeel van die 2e valpartij doordat zijn klassering alsnog op 6s word gezet terwijl Contador door die zelfde val partij nog eens 30s extra vertraging oploopt. Wat mij betreft valt hij dan in de zelfde colanse als Gesink en zou hij daar compensatie voor moeten krijgen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2011 07:41

Tsja, maar dat zijn de regels. Ik vind ook dat je 's nachts op de A4 makkelijk 120km/u kunt rijden, maar de regels geven mij toch ongelijk. Frustrerend voor AC, maar als de regels een andere keer in zijn voordeel pleiten zal hij ook niet klagen.
Less is bore

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 04 jul 2011 07:51

simen schreef:Nu dus niet.
Wat nou nu? We zijn twee ritten verder! Een rit in lijn over het vlakke en een ploegentijdrit. In hoeverre is daarin de vorm van Contador af te lezen?

Gesloten