Pagina 15 van 259

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 15:26
door Keezx
En zo worden steeds meer motorfietsen zonder motor.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 17:19
door senior
Keezx schreef:En zo worden steeds meer motorfietsen zonder motor.
Sorry, maar deze snap ik niet :ugeek:

Edit: er staat een typo. Je bedoelt ZE worden ipv ZO worden.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 17:22
door senior
MarkVeenstra schreef:
nuzaiacpogodi schreef:
MarkVeenstra schreef:Verwacht je gevolgen voor teams, omdat quinziato zijn zorgen uit in een twitter bericht?
Zou wat zijn als er na elke tweet van een sporter direct regels aangepast zouden worden...
deze tweet is gevolg van renner die bij val blessure heeft opgelopen door op schijfrem van andere in de val te landen (tijdens PR). Renner moest naar ziekenhuis voor hechtingen op zijn been.... dus tweetje moet ook geen gevolgen hebben, maar feit dat het snijwond veroorzaakt bij val... dat is wel iets om even na te denken.
Ben het met je eens dat het iets is om over na te denken.
Maar ik denk ook dat het een reactie op iets nieuws is. Bij een val in een peloton kan je ook op een stuur, een pedaal, een zadel, een snelspanner, een wiel vallen. Om nog maar te zwijgen van items langs de kant van de weg of het wegdek zelf.
Had er geen schijf gezeten, was hij op de snelspanner beland. Had hij ook een verwonding gehad? Nogmaals, ook al ben ben niet overtuigd van de meerwaarde van schijfremmen, zeker onder normale, droge omstandigheden, ze afserveren omdat je er wel eens op zou kunnen vallen, en je er dus aan kunt verwonden, vind ik wel te makkelijk argument tegen die dingen.
Het wordt iets anders als blijkt dat die schijven verhit raken in situaties met reeel risico op massa valpartijen, en je dus risico op brandwonden gaat krijgen. Is een brandwond erger dan een snijwond? dat niet zo zeer, maar zonder schijven geen brandwonden. Ik vraag me dan alleen weer af, wanneer worden schijven warm? -> afdalingen. Liggen renners dan met bosjes dicht op elkaar als ze vallen? -> eigenlijk nooit.
Bij de gewone "wielrenners"(wij dus) zie ik nog steeds mensen zonder stuurproppen. Niet veel, maar toch. :oops:

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 17:52
door delsol
nuzaiacpogodi schreef:
MarkVeenstra schreef:Verwacht je gevolgen voor teams, omdat quinziato zijn zorgen uit in een twitter bericht?
Zou wat zijn als er na elke tweet van een sporter direct regels aangepast zouden worden...
deze tweet is gevolg van renner die bij val blessure heeft opgelopen door op schijfrem van andere in de val te landen (tijdens PR). Renner moest naar ziekenhuis voor hechtingen op zijn been.... dus tweetje moet ook geen gevolgen hebben, maar feit dat het snijwond veroorzaakt bij val... dat is wel iets om even na te denken.
Als het een tandwiel was geweest zou die dan ook getweet hebben.
Lijkt me niet !?

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 17:58
door Keezx
senior schreef:
Keezx schreef:En zo worden steeds meer motorfietsen zonder motor.
Sorry, maar deze snap ik niet :ugeek:

Edit: er staat een typo. Je bedoelt ZE worden ipv ZO worden.
Nee, het had moeten zijn:
En zo worden fietsen steeds meer motorfietsen zonder motor.
Uit Amerika komt veel goeds, maar dit vind ik niet goed.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 18:00
door Ernie C.
Een tandwiel zit toch wel op een iets minder gevaarlijke plek. Je hebt niet veel fantasie nodig om te bedenken dat een schijfrem aan het voorwiel een lelijke snijwond kan veroorzaken tijdens een valpartij of zelfs al een moment waarbij een voet aan de grond gezet moet worden.

Zelf ben ik heel blij met mijn schijfremmen maar in een peloton vind ik het geen goed idee. Zelfs de UCI had kunnen bedenken dat dit ging gebeuren. Met een simpel kapje had dit voorkomen kunnen worden maar het grootste tegenargument is al dat schijfremmen lelijk zijn dus de sponsors hebben ze het liefst zo onopvallend mogelijk.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 18:13
door Keezx
Kappen over remschijven, steekassen, het gaat de ferkeerde cant op met het reesreiwiel.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 18:31
door dwangarbeider
Ik rij al jaren met remschijven, bij mij zijn ze geintegreerd in de flank van mijn velgen. Dat is echt een geweldige oplossing voor alle hierboven vermelde problemen.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 19:40
door Ernie C.
Keezx schreef:Kappen over remschijven, steekassen, het gaat de ferkeerde cant op met het reesreiwiel.
Dit is toch echt het grote schijfremmentopic...

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 20:35
door Arjan
havana schreef:Dat is denk ik ook de positie die schijven gaan innemen. Het is iets dat erbij komt, maar zeker niet in plaats van. Net als Di2. We hebben daar kunnen zien dat Di2 weliswaar populair is geworden, maar zeker niet de standaard, ook niet op high end fietsen.
Ik hoop echt dat je gelijk krijgt!! Dat over 5, 6 of 7 jaar high end fietsen met velgremmen en mechanische groepen nog niet tot het retro segment behoren.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 20:55
door Arjan
De grootste nadelen zijn in mijn ogen toch de herrie, aanlopen, afstellen, ontluchten, in remmen nieuwe blokken en dus veel gedoe. Nadelen die de redactie van Fiets ook maar zo'n beetje in de marge wegmoffelt maar die zijn denk ik ook niet meer objectief.
Zal straks de standaard flat mount, 140 mm schijven en 12 mm steekassen zijn???
Ben ik straks ook verplicht om die dingen op mijn fiets te hebben als oplossing voor een niet bestaand probleem?
Ik hoop dat het iets is wat ernaast komt en niet in plaats van maar ik vrees dat dit er gewoon doorgedrukt wordt en dat ook de profs zich ernaar moeten schikken.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 21:11
door Keezx
Keezx schreef:
Ook al zou de schijfrem met de dingen die daar bijhoren mainstream worden , ook dan zullen we nog vele jaren goede velgremmen, daarvoor geschikte wielen/velgen en zelfs frames kunnen kopen.
Twijfel ik absoluut niet aan.
Ik plaats hier ook maar even wat al eerder gedaan had....