Gevallen in 2016
-
- Forum-lid
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48
Heel veel sterkte DDX! Ik heb je verhalen, en strava altijd met veel bewondering en een beetje jaloezie bekeken Hoop dat snel weer te kunnen doen!
Na gisteren je verhaal hier gelezen te hebben, lag ik zelf vanmorgen ook pardoes op het asfalt. Domweg onderuit gegleden in een gladde bocht tijdens m'n woon-werk ritje. Natte weg, beukennootjes en blaadjes en m'n achterwiel gleed weg, en hop daar lag ik. Op m'n linker bil en linker pols gevallen. Gelukkig viel het allemaal mee, kleding niet stuk, fiets op een paar schaafplekken (snelspanner achter en shifter) na ongedeerd en zelf enkel een beetje last van m'n pols.
Wat eigenlijk nog het ergste was van alles, ik ging dus onderuit, lag even versuft op het asfalt en er fietste een vrouw zonder op of om kijken me straal voorbij Gelukkig stopte er daarna, toen ik alweer opgekrabbeld was, wel iemand om even te vragen hoe het met me ging.
Na gisteren je verhaal hier gelezen te hebben, lag ik zelf vanmorgen ook pardoes op het asfalt. Domweg onderuit gegleden in een gladde bocht tijdens m'n woon-werk ritje. Natte weg, beukennootjes en blaadjes en m'n achterwiel gleed weg, en hop daar lag ik. Op m'n linker bil en linker pols gevallen. Gelukkig viel het allemaal mee, kleding niet stuk, fiets op een paar schaafplekken (snelspanner achter en shifter) na ongedeerd en zelf enkel een beetje last van m'n pols.
Wat eigenlijk nog het ergste was van alles, ik ging dus onderuit, lag even versuft op het asfalt en er fietste een vrouw zonder op of om kijken me straal voorbij Gelukkig stopte er daarna, toen ik alweer opgekrabbeld was, wel iemand om even te vragen hoe het met me ging.
En ik mag mij nu ook melden in dit draadje. Gelukkig niet ernstig, gedeukte ego is de grootste schade.
Ik wilde vandaag weer eens een 100+ ritje rijden. Ik had een rondje uitgezet met daarin het nodige onverhard, wat met 28mm bandjes geen probleem hoort te zijn. Achter Nijkerk kom ik op een heel slecht stuk terecht: aanzetten! Ik twijfel of ik moet afremmen voor een haakse bocht, maar besluit toch volle bak door te rijden. Domdomdom, aangezien de ondergrond in die bocht veel losser is. Ik kreeg niet de tijd om te corrigeren, aangezien mijn voorwiel direct wegglijdt. In het bos op de crosser gebeurt mij dit wel vaker. Nu ligt de snelheid hoger en hebben ze bouwafval gebruikt om de weg te verstevigen. De schade aan de fiets valt mee. Met een inbusje weet ik de essentiële zaken te fixen en kan ik naar huis fietsen. De knie en daaronder, elleboog en pols en de zijkant van mijn bil hebben het zwaarder te verduren gehad. Een flinke schrobbeurt onder de douche was nodig om alles goed schoon te krijgen.
Uiteindelijk toch nog zo'n 96km gereden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik wilde vandaag weer eens een 100+ ritje rijden. Ik had een rondje uitgezet met daarin het nodige onverhard, wat met 28mm bandjes geen probleem hoort te zijn. Achter Nijkerk kom ik op een heel slecht stuk terecht: aanzetten! Ik twijfel of ik moet afremmen voor een haakse bocht, maar besluit toch volle bak door te rijden. Domdomdom, aangezien de ondergrond in die bocht veel losser is. Ik kreeg niet de tijd om te corrigeren, aangezien mijn voorwiel direct wegglijdt. In het bos op de crosser gebeurt mij dit wel vaker. Nu ligt de snelheid hoger en hebben ze bouwafval gebruikt om de weg te verstevigen. De schade aan de fiets valt mee. Met een inbusje weet ik de essentiële zaken te fixen en kan ik naar huis fietsen. De knie en daaronder, elleboog en pols en de zijkant van mijn bil hebben het zwaarder te verduren gehad. Een flinke schrobbeurt onder de douche was nodig om alles goed schoon te krijgen.
Uiteindelijk toch nog zo'n 96km gereden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Sterkte Joost.
Gisteren ook voor het eerst in 11 jaar wielrennen serieus gevallen, gelukkig zonder erg.
Had even zitten sleutelen / poetsen aan m'n Time dus ik dacht even een rondje door de buurt om de afstelling te checken. Gewoon in spijkerbroek en zonder helm. Alles goed en wel maar 20 meter voor m'n huis (nota bene aan een woonerf) word ik terwijl ik misschien 10 km/uur redelijk bruut door een onoplettende scholier die aan het appen was van mijn fiets gereden. Flinke smak. Beide shifters beschadigd, stuurlint kapot, kras op mijn Powertap, slag in 't voorwiel. Zelf gelukkig alleen een stijve schouder en een schaafwond.
Gisteren ook voor het eerst in 11 jaar wielrennen serieus gevallen, gelukkig zonder erg.
Had even zitten sleutelen / poetsen aan m'n Time dus ik dacht even een rondje door de buurt om de afstelling te checken. Gewoon in spijkerbroek en zonder helm. Alles goed en wel maar 20 meter voor m'n huis (nota bene aan een woonerf) word ik terwijl ik misschien 10 km/uur redelijk bruut door een onoplettende scholier die aan het appen was van mijn fiets gereden. Flinke smak. Beide shifters beschadigd, stuurlint kapot, kras op mijn Powertap, slag in 't voorwiel. Zelf gelukkig alleen een stijve schouder en een schaafwond.
Dus gister gevallen, en vandaag met je vingers tussen de spaken. Was wel je weekend!
Inderdaad. Maar relatief valt 't allemaal nog mee
havana schreef:Sterkte Joost.
Gisteren ook voor het eerst in 11 jaar wielrennen serieus gevallen, gelukkig zonder erg.
Had even zitten sleutelen / poetsen aan m'n Time dus ik dacht even een rondje door de buurt om de afstelling te checken. Gewoon in spijkerbroek en zonder helm. Alles goed en wel maar 20 meter voor m'n huis (nota bene aan een woonerf) word ik terwijl ik misschien 10 km/uur redelijk bruut door een onoplettende scholier die aan het appen was van mijn fiets gereden. Flinke smak. Beide shifters beschadigd, stuurlint kapot, kras op mijn Powertap, slag in 't voorwiel. Zelf gelukkig alleen een stijve schouder en een schaafwond.
Maar wie had nu daadwerkelijk schuld? Een scholier op zaterdag
Als jij b.v. naar de achterderrie aan het kijken was en de 'scholier' idd aan het appen was (ik haat die klojos overigens, nergens naar kijken behalve dat debiele kutschermpje) dan hebben jullie beide schuld.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Sterkte heren!
De scholier had schuld, want die reed op mijn weghelft. En ik was niet bezig met m'n derailleur, want het stellen was al lang klaar. Ik heb haar nummer wel opgeschreven, maar ik twijfel ik iets ga claimen via haar WA want het levert alleen maar een heleboel gedoe op voor waarschijnlijk een paar rotcenten.Zorro schreef:havana schreef:Sterkte Joost.
Gisteren ook voor het eerst in 11 jaar wielrennen serieus gevallen, gelukkig zonder erg.
Had even zitten sleutelen / poetsen aan m'n Time dus ik dacht even een rondje door de buurt om de afstelling te checken. Gewoon in spijkerbroek en zonder helm. Alles goed en wel maar 20 meter voor m'n huis (nota bene aan een woonerf) word ik terwijl ik misschien 10 km/uur redelijk bruut door een onoplettende scholier die aan het appen was van mijn fiets gereden. Flinke smak. Beide shifters beschadigd, stuurlint kapot, kras op mijn Powertap, slag in 't voorwiel. Zelf gelukkig alleen een stijve schouder en een schaafwond.
Maar wie had nu daadwerkelijk schuld? Een scholier op zaterdag
Als jij b.v. naar de achterderrie aan het kijken was en de 'scholier' idd aan het appen was (ik haat die klojos overigens, nergens naar kijken behalve dat debiele kutschermpje) dan hebben jullie beide schuld.
Frank -> Zeker haar WA aansprakelijk stellen. Alleen als dit soort zaken geregistreerd worden kan er iets aan gedaan worden. Klagen maar er niets mee doen help echt niet. De verzekeraar heeft waarschijnlijk honderden van deze gevallen per jaar waar ze zonder probleem een goede oplossing voor vinden.
De duizenden die ze niet krijgen vinden ze nog veel mooier, en zo houden ze nog wat centjes in de knip. Ik heb eens een aanrijding gehad met een collega van me die plots uitweek en mij " schepte " . De WA verzekering van mijn collega heeft geheel niet moeilijk gedaan, en alles was zo geregeld.
De duizenden die ze niet krijgen vinden ze nog veel mooier, en zo houden ze nog wat centjes in de knip. Ik heb eens een aanrijding gehad met een collega van me die plots uitweek en mij " schepte " . De WA verzekering van mijn collega heeft geheel niet moeilijk gedaan, en alles was zo geregeld.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless