Dat soort minipompje met een slangetje waarbij je het pompkopje op het ventiel moet schroeven zijn niet altijd ideaal. Als je een ventiel hebt dat niet één geheel is maar waarbij het bovenste stukje in het onderste stuk is geschroefd kan er een probleem optreden. Als de band op druk is zal je het pompkopje dus weer los moeten schroeven. De kans bestaat dat je het bovenste stuk van het ventiel mee losschroeft. Met een BBB Hoseroad is dat bij mij al eens gebeurd. Daar wordt je dan echt niet vrolijk van.DikkieDick schreef: ↑24 jul 2017 11:33Excuses, dan heb ik dat in 1e instantie foutief (denk te snel) ingeklopt. Nee zat idd een slangetje aan.
En had nog een manometer. En was, ik vermoed, niet langer dan 20cm. Fietser haalde hem ergens onderaan het frame aan de zijkant vandaan en plaatste hem daar weer terug.
Het grote fietspomp topic
Daarom heeft (ondermeer) Lezyne een ontluchtingsventiel in het slangetje van hun handpompjes voorzien.
Banden oppompen, ontluchten aan ventiel via drukknop, slangetje van ventiel halen, ventiel dichtdraaien - geen probleem meer met ventiel uit 2 stukken.
http://www.lezyne.com/product-hpumps-ac ... i_xAEribzc
Dirk
Banden oppompen, ontluchten aan ventiel via drukknop, slangetje van ventiel halen, ventiel dichtdraaien - geen probleem meer met ventiel uit 2 stukken.
http://www.lezyne.com/product-hpumps-ac ... i_xAEribzc
Dirk
Ik heb een kort / klein eendelig pompje waarop staat "sks kompressor ALPIN TELE", met aan de kop aan twee kanten een blaasmond, 1 met aanduiding "dunlop sclaverand", ander met "Auto schrader".
Maar je kunt er gewoon doorheen kijken, als je 1 kant op een ventiel plaatst en aanschroeft, kan de lucht dus gewoon vrij weg aan de andere kant. Ik kan allicht aannemen dat er onderdelen ontbreken?
Ik snap de werking niet goed ervan. Er moet een terugslagklep zijn, die in de terugkeer van de cilinder door de reeds aanwezige druk wordt teruggeduwd en afsluit. Maar er zijn 2 openingen, dus hoe raakt de andere, vrije opening afgesloten?
Maar je kunt er gewoon doorheen kijken, als je 1 kant op een ventiel plaatst en aanschroeft, kan de lucht dus gewoon vrij weg aan de andere kant. Ik kan allicht aannemen dat er onderdelen ontbreken?
Ik snap de werking niet goed ervan. Er moet een terugslagklep zijn, die in de terugkeer van de cilinder door de reeds aanwezige druk wordt teruggeduwd en afsluit. Maar er zijn 2 openingen, dus hoe raakt de andere, vrije opening afgesloten?
-
- Forum-lid
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 03 jan 2017 14:47
moet je de kop misschien een kwartslag draaien, of kan dat niet?