Pagina 15 van 20
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 11 dec 2017 19:41
door Arjan
DikkieDick schreef: ↑24 jul 2017 11:33
vincent75 schreef: ↑24 jul 2017 09:33
Je schrijft eerst: "waarbij je de pomp rechtstreeks schroefde op het franse ventiel" en nu heeft ie plots een slangetje.......
Excuses, dan heb ik dat in 1e instantie foutief (denk te snel) ingeklopt. Nee zat idd een slangetje aan.
En had nog een manometer. En was, ik vermoed, niet langer dan 20cm. Fietser haalde hem ergens onderaan het frame aan de zijkant vandaan en plaatste hem daar weer terug.
Dat soort minipompje met een slangetje waarbij je het pompkopje op het ventiel moet schroeven zijn niet altijd ideaal. Als je een ventiel hebt dat niet één geheel is maar waarbij het bovenste stukje in het onderste stuk is geschroefd kan er een probleem optreden. Als de band op druk is zal je het pompkopje dus weer los moeten schroeven. De kans bestaat dat je het bovenste stuk van het ventiel mee losschroeft. Met een BBB Hoseroad is dat bij mij al eens gebeurd. Daar wordt je dan echt niet vrolijk van.
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 11 dec 2017 22:07
door martinbo
In zo'n geval voor gebruik het binnenventiel goed vastdraaien met een combinatietang o.i.d.
Ik vraag me trouwens nog steeds af waarom ze losse binnenventielen toepassen.
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 11 dec 2017 22:14
door Keezx
Misschien om ze makkelijk te kunnen verlengen...Hoge Velgen Mode
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 12 dec 2017 16:11
door ddetaey
Daarom heeft (ondermeer) Lezyne een ontluchtingsventiel in het slangetje van hun handpompjes voorzien.
Banden oppompen, ontluchten aan ventiel via drukknop, slangetje van ventiel halen, ventiel dichtdraaien - geen probleem meer met ventiel uit 2 stukken.
http://www.lezyne.com/product-hpumps-ac ... i_xAEribzc
Dirk
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 12 dec 2017 22:27
door RonaldH76
Waarom valt mijn Airkompressor altijd om ?
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 13 dec 2017 11:05
door Orlok
RonaldH76 schreef: ↑12 dec 2017 22:27
Waarom valt mijn Airkompressor altijd om ?
Wat denk je zelf.?
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 13 dec 2017 11:30
door Keezx
Even laten balanceren bij en erkend fietspompenservicebedrijf.
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 13 dec 2017 17:20
door RonaldH76
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 13 dec 2017 17:22
door RonaldH76
Orlok schreef: ↑13 dec 2017 11:05
RonaldH76 schreef: ↑12 dec 2017 22:27
Waarom valt mijn Airkompressor altijd om ?
Wat denk je zelf.?
Omdat het voetje zo klein is, waardeloos
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 20 dec 2017 16:46
door Nova
Ik heb een kort / klein eendelig pompje waarop staat "sks kompressor ALPIN TELE", met aan de kop aan twee kanten een blaasmond, 1 met aanduiding "dunlop sclaverand", ander met "Auto schrader".
Maar je kunt er gewoon doorheen kijken, als je 1 kant op een ventiel plaatst en aanschroeft, kan de lucht dus gewoon vrij weg aan de andere kant. Ik kan allicht aannemen dat er onderdelen ontbreken?
Ik snap de werking niet goed ervan. Er moet een terugslagklep zijn, die in de terugkeer van de cilinder door de reeds aanwezige druk wordt teruggeduwd en afsluit. Maar er zijn 2 openingen, dus hoe raakt de andere, vrije opening afgesloten?
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 20 dec 2017 22:29
door Balhoofd 1
moet je de kop misschien een kwartslag draaien, of kan dat niet?
Re: Het grote fietspomp topic
Geplaatst: 20 dec 2017 22:49
door Keezx
Ik zou hem eerst maar gewoon eens proberen, mogelijk zit er een tweewegklep in die bij pompen de niet gebruikte opening afsluit.