Swett Cycles
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Als er een markt voor is...
Ben haast bijna zelf zover om mijn eigen import Chinezen te gaan verkopen onder een leuk naampje. Gewoon beginnen op Marktplaats en kijken wat er gebeurt. Puur voor de lol en $.
Paintjob voor een luttel extra bedrag laten doen bij de Chinees.
Frame uitzoeken, liefst Aero, dat is hot. Kopiëer gewoon het marketingpraatje van een ander.
Zou het werken?
Ben haast bijna zelf zover om mijn eigen import Chinezen te gaan verkopen onder een leuk naampje. Gewoon beginnen op Marktplaats en kijken wat er gebeurt. Puur voor de lol en $.
Paintjob voor een luttel extra bedrag laten doen bij de Chinees.
Frame uitzoeken, liefst Aero, dat is hot. Kopiëer gewoon het marketingpraatje van een ander.
Zou het werken?
Veel kwalijker vind ik de praktijken van Licello, die gewoon doodleuk doen alsof ze frames zelf maken
Voor onze ingenieurs is het bouwen van een carbon frame bijna als het samenstellen van een zeer ingewikkelde puzzel. Framesets kunnen uit honderden stukjes – matjes, stroken en met wel 40 of meer lagen samengevoegd zijn. Om het goed te krijgen, vertrouwt Licello op de computer software genaamd Finite Element Analysis (FEA), die hen helpt te bepalen waar ze welke carbon type gaan gebruiken om op de beste manier de stukken in de ideale mix van sterkte, stijfheid, en flexibiliteit te gebruiken. Zonder hun bureau te verlaten, kunnen onze ingenieurs door honderden variaties per uur variëren tot ze het juiste evenwicht van een Licello high-performance frameset gevonden hebben.
Als de prijzen maar iets onder die van bekende merken liggen gaat het hoogstwaarschijnlijk niet werken, alleen met een heel scherpe prijs heb je kans om de markt op te komen.Jaap Telder schreef:Als er een markt voor is...
Ben haast bijna zelf zover om mijn eigen import Chinezen te gaan verkopen onder een leuk naampje. Gewoon beginnen op Marktplaats en kijken wat er gebeurt. Puur voor de lol en $.
Paintjob voor een luttel extra bedrag laten doen bij de Chinees.
Frame uitzoeken, liefst Aero, dat is hot. Kopiëer gewoon het marketingpraatje van een ander.
Zou het werken?
Een reputatie opbouwen kost tijd, vandaar dat ik Swett weinig kans geef.
Maar ik kan er volkomen naast zitten, ik ben hoofdzakelijk technisch georienteerd.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Misschien zal werken maar als je grootschalig gaat importeren kom je niet meer onder de importheffingen en BTW uit en zul je ook het eea moeten reserveren voor garantiegevallen en in dit geval ook crash replacement. Ik vraag me af hoeveel je dan onder de prijs van Swett uit gaat komen.Jaap Telder schreef:Als er een markt voor is...
Ben haast bijna zelf zover om mijn eigen import Chinezen te gaan verkopen onder een leuk naampje. Gewoon beginnen op Marktplaats en kijken wat er gebeurt. Puur voor de lol en $.
Paintjob voor een luttel extra bedrag laten doen bij de Chinees.
Frame uitzoeken, liefst Aero, dat is hot. Kopiëer gewoon het marketingpraatje van een ander.
Zou het werken?
Dan moet je ook nog concurreren met bedrijven als Sensa die de frames en onderdelen met honderden tegelijk in kunnen kopen. Het is dus geen makkelijke business. Waar je het vooral mee zou kunnen winnen is lagere groepsprijzen. Een frame van 1400 euro, ok maar 1000 euro erbij voor 105 en FR4 is natuurlijk van de zotte. Carbon fietsen met 105 heb je al genoeg voor 1500 euro. 900 euro meerprijs voor een custom paint job en FR4 ipv FR7 niveau is gewoon teveel.
Als je dit succesvol wil doen moet je de prijzen echt laag kunnen houden of je marketingpraatje echt goed op orde hebben. Dat is bij Swett beide niet het geval. De kwaliteit mag dan in orde zijn, de prijzen niet verkeerd toch wordt het niet makkelijk, zeker als je ziet dat Nederlandse merken niet in de smaak vallen. Koga, Jan Janssen, Agu, BBB, allemaal merken waar velen niet mee gezien willen worden. Alleen Sensa is populair omdat het echt goedkoop is en aan Isaac kleeft geen negatief imago omdat de meesten niet doorhebben dat het Nederlands geworden is.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Maar veel merken wordt juist verweten dat ze te prijs bewust zijn en daardoor geen emotie hebben (Rose, Canyon, Giant, Cube etc.).Keezx schreef:Als de prijzen maar iets onder die van bekende merken liggen gaat het hoogstwaarschijnlijk niet werken, alleen met een heel scherpe prijs heb je kans om de markt op te komen.
Ik begrijp jou wel, maar ik begrijp de vele kritiek niet zozeer. Je moet toch ergens beginnen lijkt me. Een bedrijf starten met een carbon fabriek en high-tech innovatief frame en vooruitstrevend R&D team alvorens je je eerste fiets verkoopt lijkt me een tikkeltje onrealistisch.
Tsja, DIE zijn wel succesvol....ypuh schreef: Maar veel merken wordt juist verweten dat ze te prijs bewust zijn en daardoor geen emotie hebben (Rose, Canyon, Giant, Cube etc.).
Ernie vat het goed samen, zie de laatste alinea.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Terug op pagina 10... dat zal toch wel swett zelf zijn?swett custom cycles schreef:.....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Citaat van jullie site :swett custom cycles schreef:Na het lezen van de negatieve zaken op dit forum, hoop ik werkelijk dat diegenen die het aangaat hun familie en vrienden met meer respect behandelen. Mijn opvoeding heeft geleerd je eerst ergens in te verdiepen alvorens aannames te doen.
We zeiken elkaar af over hoe goed of slecht we waren, bespreken welke nieuwe materialen we aanschaffen en welke fietstrips we nog gaan doen. It’s a way of live die we koesteren
Voor de rest wens ik je net als alle andere naamplakkers op Chinees carbon een succesvolle carrière in de fietsverkoop. Maar nog steeds sta ik achter mijn eerste post in dit topic, waar ik vrij naar Hans Teeuwen de opmerking plaatste op de topic opener dat je een framebouwer zou zijn... en dat ben je dus niet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Nou, afhankelijk van wat je wilt ben je bij UC of BCP wel een stuk duurder uit. Voor wat ik nu bij Van Gemert kwijt was voor meerdere kleuren en verschillende decals kreeg ik bij UC één kleur en stickers die niet onder de lak zaten. Prijs/kwaliteit is bij Van Gemert echt stukken beter.havana schreef:Klopt, een complete paintjob bij Van Gemert / UC of BCP zit op 400-500€
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells