Het grote frame (over)spuiten topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat zijn dat wel goede frame spuiters volgens jouw Robert?
Less is bore
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Foto?
En Robert daar bedoelt Daniel Sharkman mee dacht ik.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Yep. Maar je wilt vast geen foto van hem?
Less is bore
Waarom is dat eigenlijk zo belangrijk volledig kaal schuren ? Het wordt wel wat lichter natuurlijk. Of ivm de hechting van de nieuwe lak? Ga je bij volledig kaal schuren niet juist het risico opzoeken dat je de structuur van het Carbon of de hars mogelijk wat aantast ?havana schreef: ↑01 sep 2017 13:27 Het probleem is dat Dave bij een re-paint de boel niet volledig kaal schuurt. En dat is voor een optimaal resultaat gewoon wel noodzakelijk.
Ik heb er bij mijn Time specifiek om gevraagd. Hij stond er niet om te springen, maar heeft het uiteindelijk wel gedaan.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij schuren ze bij UC de boel standaard wél volledig kaal. Dit verklaart ook waarom UC wat duurder is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
- Een verflaag mag niet te dik zijn
- oude kleuren mogen er niet doorheen schijnen
- hechting is beter met juiste voorbehandeling
- bij goed schuren tast je niks aan. Je haalt maximaal een fractie van een mm eraf, stelt niks voor.
- oude kleuren mogen er niet doorheen schijnen
- hechting is beter met juiste voorbehandeling
- bij goed schuren tast je niks aan. Je haalt maximaal een fractie van een mm eraf, stelt niks voor.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik sprak 2 weken geleden met iemand die werkt in vliegtuig onderhoud over carbon kaal schuren of niet die gaf aan dat ze met onderhoud bewust niet kaal schuren om zo eventuele beschadiging uit te sluiten, terwijl de hechting van een nieuwe laklaag niet slechter zou zijn.
Lijkt mij dan voor fietsen iets soortgelijks te zijn. Dit is natuurlijk anders als elke gram telt of als het om een reparatie gaat.
Lijkt mij dan voor fietsen iets soortgelijks te zijn. Dit is natuurlijk anders als elke gram telt of als het om een reparatie gaat.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maar dat heeft alles met regels in de luchtvaart te maken. Ze krijgen het ook voor elkaar om stukjes carbon met een eindeloze hoeveelheid popnagels aan elkaar te zetten, omdat dat wel gecertificeerd is en epoxy lijm meer validatie werk oplevert.
Punt bij een vliegtuig is dat je niet wilt dat 't ding na 30 jaar uit de lucht komt zetten, omdat er ieder jaar iemand net ff te ver door gegaan is met schuren.
Punt bij een vliegtuig is dat je niet wilt dat 't ding na 30 jaar uit de lucht komt zetten, omdat er ieder jaar iemand net ff te ver door gegaan is met schuren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zijn er nog mensen met recente ervaringen met BCP in s-Gravenzande?
Voor mij lekker dichtbij, maar kan weinig recents vinden.
Voor mij lekker dichtbij, maar kan weinig recents vinden.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wisselend, heb heel net werk van Brady gezien maar ook heel veel minder. Is wel een vakman maar als zijn pet verkeerd staat (werkdruk?.....). Geloof wel dat ze het oplossen als je niet tevreden bent.
Dag iedereen,
Graag jullie mening over het volgende:
Ik heb (zoals jullie misschien wel weten) een mooie stalen gravelbike van de hand van forumlid BartV.
Met verhuizen heb ik per ongeluk de kabelknipper op mijn frame laten vallen, met een hap uit de lak als gevolg. Daarbij staat een nieuwe vork voor bikepacking doeleinden in de planning.
Nu de vraag; moet ik mijn frame opnieuw laten spuiten (en de nieuwe vork laten matchen)?
En zo ja, welke kleur? Iemand suggesties?
OF
Gewoon zo laten (en de nieuwe vork blauw)
inspiratie:
Monk
Speedvagen
Lester Cycles
Graag jullie mening over het volgende:
Ik heb (zoals jullie misschien wel weten) een mooie stalen gravelbike van de hand van forumlid BartV.
Met verhuizen heb ik per ongeluk de kabelknipper op mijn frame laten vallen, met een hap uit de lak als gevolg. Daarbij staat een nieuwe vork voor bikepacking doeleinden in de planning.
Nu de vraag; moet ik mijn frame opnieuw laten spuiten (en de nieuwe vork laten matchen)?
En zo ja, welke kleur? Iemand suggesties?
OF
Gewoon zo laten (en de nieuwe vork blauw)
inspiratie:
Monk
Speedvagen
Lester Cycles
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander