Pagina 15 van 43
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 01 sep 2017 20:59
door daniel1975
Wat zijn dat wel goede frame spuiters volgens jouw Robert?
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 05 sep 2017 10:32
door colnagi
Ik weet niet wie Robert een goede spuiter vindt.
Ik heb mijn Colnago M10 laten spuiten door M-Level in Belgie. Duurde langer dan verwacht, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 05 sep 2017 10:55
door Supergrover
colnagi schreef: ↑05 sep 2017 10:32
Ik weet niet wie Robert een goede spuiter vindt.
Ik heb mijn Colnago M10 laten spuiten door M-Level in Belgie. Duurde langer dan verwacht, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Foto?
En Robert daar bedoelt Daniel Sharkman mee dacht ik.....
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 05 sep 2017 14:13
door daniel1975
Yep. Maar je wilt vast geen foto van hem?
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 06 sep 2017 23:35
door jsparie
havana schreef: ↑01 sep 2017 13:27
Het probleem is dat Dave bij een re-paint de boel niet volledig kaal schuurt. En dat is voor een optimaal resultaat gewoon wel noodzakelijk.
Ik heb er bij mijn Time specifiek om gevraagd. Hij stond er niet om te springen, maar heeft het uiteindelijk wel gedaan.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij schuren ze bij UC de boel standaard wél volledig kaal. Dit verklaart ook waarom UC wat duurder is.
Waarom is dat eigenlijk zo belangrijk volledig kaal schuren ? Het wordt wel wat lichter natuurlijk. Of ivm de hechting van de nieuwe lak? Ga je bij volledig kaal schuren niet juist het risico opzoeken dat je de structuur van het Carbon of de hars mogelijk wat aantast ?
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 07 sep 2017 08:44
door daniel1975
- Een verflaag mag niet te dik zijn
- oude kleuren mogen er niet doorheen schijnen
- hechting is beter met juiste voorbehandeling
- bij goed schuren tast je niks aan. Je haalt maximaal een fractie van een mm eraf, stelt niks voor.
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 07 sep 2017 09:21
door amclassic-fan
Daarnaast merk je bij het schuren direct wanneer je door de laklaag heen bent en op 't carbon zit. Het schuursel veranderd direct van wittig grijs naar zwart.
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 07 sep 2017 14:07
door Maruss
Ik sprak 2 weken geleden met iemand die werkt in vliegtuig onderhoud over carbon kaal schuren of niet die gaf aan dat ze met onderhoud bewust niet kaal schuren om zo eventuele beschadiging uit te sluiten, terwijl de hechting van een nieuwe laklaag niet slechter zou zijn.
Lijkt mij dan voor fietsen iets soortgelijks te zijn. Dit is natuurlijk anders als elke gram telt of als het om een reparatie gaat.
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 07 sep 2017 14:24
door amclassic-fan
Maar dat heeft alles met regels in de luchtvaart te maken. Ze krijgen het ook voor elkaar om stukjes carbon met een eindeloze hoeveelheid popnagels aan elkaar te zetten, omdat dat wel gecertificeerd is en epoxy lijm meer validatie werk oplevert.
Punt bij een vliegtuig is dat je niet wilt dat 't ding na 30 jaar uit de lucht komt zetten, omdat er ieder jaar iemand net ff te ver door gegaan is met schuren.
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 11 sep 2017 14:39
door daniel1975
Zijn er nog mensen met recente ervaringen met BCP in s-Gravenzande?
Voor mij lekker dichtbij, maar kan weinig recents vinden.
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 11 sep 2017 20:28
door sharkman113
Wisselend, heb heel net werk van Brady gezien maar ook heel veel minder. Is wel een vakman maar als zijn pet verkeerd staat (werkdruk?.....). Geloof wel dat ze het oplossen als je niet tevreden bent.
Re: Het grote frame (over)spuiten topic
Geplaatst: 22 sep 2017 20:48
door jwkeij
Dag iedereen,
Graag jullie mening over het volgende:
Ik heb (zoals jullie misschien wel weten) een mooie stalen gravelbike van de hand van forumlid BartV.
Met verhuizen heb ik per ongeluk de kabelknipper op mijn frame laten vallen, met een hap uit de lak als gevolg. Daarbij staat een nieuwe vork voor bikepacking doeleinden in de planning.
Nu de vraag; moet ik mijn frame opnieuw laten spuiten (en de nieuwe vork laten matchen)?
En zo ja, welke kleur? Iemand suggesties?
OF
Gewoon zo laten (en de nieuwe vork blauw)
inspiratie:
Monk
Speedvagen
Lester Cycles