Pagina 15 van 73
Re: Di2
Geplaatst: 14 mar 2018 15:20
door DeSnelsteKoerier
Het klopt wel op zich, maar jouw optie (Beren040) is ook mogelijk. Met de 8000 serie kan je altijd de Garmin bedienen met de 2 knoppen bovenop de shifter, ongeacht welke modus je staat met je Di2.
Re: Di2
Geplaatst: 14 mar 2018 20:15
door TL@
Je kan een iets grotere cassette monteren met de nieuwe 8000
De shifters zijn wat kleiner (voor de disc versie)
De shifters rammelen niet meer (voor de disc versie)
Knopjes om de Garmin te bedienen zijn wel leuk, zeker met handschoenen aan.
Achterwiel gaat er iets makkelijker uit omdat de derailleur beter uit de weg zit
Betere reach en bite afstellingen van de shifters (voor de disc versie)
Betere feedback van de knopjes, een duidelijker klik dan voorheen
Dat zal het zowat zijn, allemaal niet zo spannend.
Re: Di2
Geplaatst: 14 mar 2018 22:11
door nijkie
synapse schreef: ↑14 mar 2018 12:00
Is dat een nuttige feature? ik wissel nu tussen maximaal twee naastgelegen schermen...
Batterij status.
Je kan zien in welke versnelling je rijdt.
Re: Di2
Geplaatst: 14 mar 2018 22:21
door RobiOne
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een andere fiets en twijfel nog over de keuze voor Di2. Ik vind de techniek erg mooi en interessant maar als ik op internet en het forum zoek kan ik nog niet zoveel vinden over het onderhoud.
Ik doe nu het onderhoud geheel zelf met mijn mechanische maar twijfel of ik dat met de keuze voor Di2 ook zelf kan.
Ik ben technisch en wil ook dingen uitzoeken, maar zit niet op enorme investeringen te wachten om het onderhoud zelf te kunnen doen.
Waar moet ik rekening mee houden als het gaat om eventuele storingen en het afstellen van de componenten?
Re: Di2
Geplaatst: 15 mar 2018 07:49
door havana
Is makkelijker dan bij de mechanische groep.... Je hoeft namelijk nooit versnellingskabels na te stellen c.q. te vervangen. Voor het installeren heb je alleen één tooltje van 2 euro nodig. Gaat trouwens ook zonder.
Afstellen van de derailleurs is kinderlijk eenvoudig en kan zelfs tijdens het fietsen...
Re: Di2
Geplaatst: 15 mar 2018 08:22
door RobiOne
Ik lees ook dat er software is om de firmware te updaten en storingen op te lossen. Ik denk dat ik dat dan wel extra componenten voor nodig heb (zie link)? Of is dit standaard opgenomen?
https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... -PCE1.html
Re: Di2
Geplaatst: 15 mar 2018 08:56
door havana
Als je de D-Fly (EW-WU101) erbij koopt en in het systeem hangt dan kan het systeem communiceren via BT en ANT+.
Via ANT+ kun je de boel dan koppelen aan je fietscomputer. Je kan dan het batterijniveau zien en in welk verzet je rijdt (vind ik een hele grote meerwaarde).
Via BT kun je connectie maken met je smartphone. Je kan dan inderdaad de firmware updaten, instellingen aanpassen en met de iPad app kan je ook storingen uitlezen.
Aan een PC hangen kan gewoon met de bijgeleverde oplader. Die heeft namelijk een USB-aansluiting. Helaas werkt de software alleen op een PC.
Re: Di2
Geplaatst: 15 mar 2018 09:40
door nijkie
Op pagina 4 staat het verschil tussen de beide eenheden.
De sm-bcr2 wordt geleverd bij de groep.
Je kan ook naar een Shimano dealer gaan indien storing,hou je de centen in de zak.
http://e-tubeproject.shimano.com/pdf/nl ... -01-NL.pdf
Re: Di2
Geplaatst: 15 mar 2018 13:25
door RobiOne
Beide erg bedankt voor de verhelderende antwoorden. Het valt inderdaad mee wat je er voor nodig hebt.
Ik denk dat de keuze dan bijna is gemaakt.
Re: Di2
Geplaatst: 17 mar 2018 20:41
door feddesman
Welke DI2 kabels heb je nodig bij een tarmac intern met met interne accu en de rs910 junction ?Shifters en derrieurs heb ik inmiddels al
Re: Di2
Geplaatst: 17 mar 2018 22:08
door havana
Pak een rolmaat en je weet het.
Re: Di2
Geplaatst: 22 mar 2018 22:40
door KevinKrill
Ik heb de R8050 groep en de wahoo elemnt bolt. Ik kan met de hood knoppen de wahoo bedienen maar met beide knoppen gaat die alleen naar het LOG page en terug naar het eerste scherm. Ik kan niet bladderen door naar de andere pagina’s. Iemand hier ervaring mee hoe ik dit kan instellen.?