Nee, ik ben geen sentimenteel mens, maar het blijft maar door m'n hoofd spoken dat ik er ook zo bij kon liggen.
Weg voor een lekker fietstochtje en helemaal of halfdood op straat gevonden worden.
Mijn kerstgedachten zijn bij de zijnen.
Gevallen in 2017
-
- Forum-lid
Pfffff
Sterkte Kees.
Sterkte Kees.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Het spreekt voor zich dat zulke zaken een mens doen nadenken. Maar langs de andere kant, het is iets die elke dag kan voorvallen. Als je daar aan gaat denken, dan moet je thuis blijven zitten in je zetel, en wachten tot de man met de zeis je komt halen.
Ik besef echter heel goed wat er door je heen gaat. Ik werk op een spoedgevallendienst, en wordt regelmatig geconfronteerd met de dood. En neen, het is iets wat nooit went, wel integendeel. Alleen al familie opvangen is dan mentaal al een heel moeilijke taak. Als je je in de plaats kan stellen van die mensen, besef hoe hard het is. Ja, ook ons hart krimpt soms ineen als iemand hartverscheurend begint te wenen.
Maar nogmaals, het mag je niet weerhouden om te stoppen met wat je graag doet.
Koester het leven, en probeer zoveel als mogelijk te genieten ervan.
Wat ik iedereen wel kan aanraden, is een cursus EHBO. Veel moeite kost het niet, maar die eerste seconden kunnen letterlijk van levensbelang zijn. Voor hulpverleners zijn dergelijke mensen van goud waarde. En wees gerust, iedereen zal je dankbaar zijn ...
Ik stap morgen ook gewoon weer op hoor..., maar met het belang van een EHBO cursus heb je een punt , dat zou standaard 1x per jaar bij elk bedrijf moeten zijn, desnoods met een steuntje van de overheid, want het kost natuurlijk geld.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- plantagenet
- Forum-lid
Dat is inderdaad een vreemde gewaarwording. Ik had dezelfde ervaring, een paar jaar geleden, toen ik aan de linkerzijde werd aangereden door een auto. Het is alsof je de hele val vertraagd meemaakt. Zal iets te maken hebben met de intensiteit van de signalen die je brein bereiken, waardoor je het heel intens beleeft.
Beterschap in iedere geval!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Even een kleine update van mijn belevenissen net voor de kerst:
De aangetroffen persoon is inderdaad de dag erop in het ziekenhuis overleden, het was geen fietser maar hardloper en een bekende fysiotherapeut (49) uit Heemskerk.
De aangetroffen persoon is inderdaad de dag erop in het ziekenhuis overleden, het was geen fietser maar hardloper en een bekende fysiotherapeut (49) uit Heemskerk.
Herhaal dit niet onnodig