Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2023

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 02 jul 2023 20:01

fiedoo schreef: 02 jul 2023 19:48
Wout is geen knecht maar een kopman voor ritoverwinningen die zich daarbuiten (tot nu toe) als een superknecht opgesteld heeft. Als Wout niet oplet staat één van de beste renners dit jaar zo goed als met lege handen. Bijtekenen bij JV was zowat het domste dat hij kon doen. Pogacar en zelfs Remco zouden dit nooit zo aanpakken zoals Vingegaard. Psychologisch een heel zware fout van JV en JV . Vergeet ook niet dat Benoot erg close is met Wout.
De taak van Wout is om zijn kopman te helpen geel te halen, de rest is bijzaak.
Hij zal als knecht zeer goed betaald worden en gezien hij zijn contract verlengd heeft zal hij het daar wel eens mee zijn.
Uiteraard zouden renners als Pogi of Remco zich nooit in zo'n positie nestelen, dat zijn winnaars. Wout niet, die moet 'just niks'.

arnold
Forum-lid

arnold 02 jul 2023 20:14

lugosi schreef: 02 jul 2023 19:58
arnold schreef: 02 jul 2023 19:36 volgens vinegaard heeft hij wva wel geholpen 🙃
Als je wil quoten, doe het dan volledig.
Vignegaard heeft gezegd dat hij Wout geholpen heeft door niet mee te rijden met Pogi, anders was de rest (met Wout) niet teruggekomen.
Hij heeft dus gelijk.
en waar maak jij uit op dat ik quote? Je aanname slaat als kut op dirk. Hij probeert er gewoon een draai aan te geven. Feit blijft dat hij in de finale niente heeft gedaan voor WVA. Alsof je van wat werk voor een teamgenoot in de laatste km de tour gaat verliezen.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 jul 2023 20:18

En het is weer gezellig hier. 😎
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 jul 2023 20:24

Als wout een knecht is, waarom laat je dan voor die knecht ploegmaats zich het pleures rijden en krachten verspelen die later van pas kunnen komen? Jumbo is van vingegaard een kopie van roglic aan het maken, jonas moet enkel het wiel houden van tadej, thats it! ( Woorden uit jumbohoek). Veel kans dat jonas binnenkort de pers tegen heeft en in onmin leeft met een paar ploegmaats en het publiek ook nog tegen heeft, een publiek met honderdduizenden belgische fans. Ik krijg ook de indruk dat zelfs de ganse jumboploeg niet zo populair is in het peleton.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 02 jul 2023 20:37

fiedoo schreef: 02 jul 2023 20:24 Als wout een knecht is, waarom laat je dan voor die knecht ploegmaats zich het pleures rijden en krachten verspelen die later van pas kunnen komen? J
Wie bedoel je dan, ik heb er nog maar één zich volledig zien inzetten in die rol en dat is Tiesj, en dat zal dan wel vooral aan hun persoonlijke band liggen. Eigenlijk kunnen ze dat ook beter verbieden en het grotere plaatje in het oog houden zoals Vignegaard in de Netflix serie terecht stelde.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 jul 2023 21:01

Kom zeg... Als ze hun kopman voor geel in de wielen laten zitten, is de wereld te klein want wout is toch ook kopman.
En als hij een top knecht is, is het verwonderlijk dat kelderman en benoot voor hem rijden om kans op etappe zege, want dat doe je toch niet voor een knecht.

Het is toch vooraf al benoemd dat Wout minder extreem is dan vorig jaar. Dus iets voorzichtiger met zijn krachten om zal gaan. Dat groen niet een doel is, hooguit een bijkomstigheid. Maar dat hij op bepaalde etappes toch ècht uitgespeeld zal gaan worden om kans op de etappe zege te laten hebben.

Dan is het enige waar je over kunt twisten of je je kopman voor 't klassement niet een kopbeurtje moet laten doen in zo'n etappe. Had vandaag in de laatste 5km prima gekund, wat mij betrof. Maar hebben ze niet gedaan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 02 jul 2023 21:03

Vingegaard: " Ik denk dat ik Wout vandaag wel degelijk geholpen heb, namelijk door niet door te rijden met Pogacar toen we met z'n tweeën weg waren na de Jaizkibel. Daar had ik voor mezelf kunnen kiezen." Ik denk dat dit onzin is aangezien doorrijden met Pogi zeker een verlies in de sprint oplevert voor Vingegaard.
Ik denk dat Vingegaard hier wel had moeten rijden voor Van Aert. Strategisch was dit beter om Van Aert tevreden te houden. Met de ritwinst zou iedereen blij zijn en de rest van de Tour alleen de focus kunnen hebben op eindzege (en niet ritwinsten).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jul 2023 21:12

fiedoo schreef: 02 jul 2023 19:48
lugosi schreef: 02 jul 2023 19:26
Lcsmet schreef: 02 jul 2023 18:14
In deze hebben de Vlaamse commentatoren wel gelijk.
Vingegaard doet geen klop, probeert enkel te volgen en verliest even goed tijd op een Pogacar die wel attractief koerst.
De Vlaamse commentatoren snappen niet veel van koers als ze dat denken.
Vignegaard moet trachten in Parijs op het hoogste trapje te staan en elke onnodige inspanning is er één teveel. Dat dat een knecht een dagzege kost daar heeft die knecht zelf in toegestemd door de rol van knecht te aanvaarden.
Wout is geen knecht maar een kopman voor ritoverwinningen die zich daarbuiten (tot nu toe) als een superknecht opgesteld heeft. Als Wout niet oplet staat één van de beste renners dit jaar zo goed als met lege handen. Bijtekenen bij JV was zowat het domste dat hij kon doen. Pogacar en zelfs Remco zouden dit nooit zo aanpakken zoals Vingegaard. Psychologisch een heel zware fout van JV en JV . Vergeet ook niet dat Benoot erg close is met Wout.
Maar dat ligt dan meer aan hoe de Vlaamse pers het opblaast. Vandaag hebben ze het echt wel fout gedaan maar dat is eigenlijk de eerste keer. Die paar keer dat Vingegaard had moeten trappen op kop, had echt niet het verschil gemaakt voor de Tourzege. Maar verder heeft er volgens mij niemand de laatste 5 jaar zoveel Tourritten gewonnen als Wout.
Campagnolo Ultra Dork

galileo2
Forum-lid

galileo2 02 jul 2023 21:13

8-)
MarkVeenstra schreef: 02 jul 2023 20:18 En het is weer gezellig hier. 😎
Wat een kenners 😁

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 jul 2023 21:28

Het lijkt er meer op dat er twee kopmannen zijn bij JV. Wout en Jonas, waarbij gezegd moet worden dat Jonas hoger in de ranking staat dan Wout. Iedereen moet knechten voor Wout en Jonas, Wout moet ook nog knechten voor Jonas. Maar andersom dus niet.
Live fast; die young. mijn blog

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jul 2023 21:31

Niermann heeft verklaard dat hij de foute call heeft gemaakt en Jonas heeft verteld dat hij bij Pogacar in het wiel moest blijven. Hij geeft ook toe dat hij het verkeerd heeft ingeschat. Kan gebeuren toch? Hij dacht dat Wilco en Tiesj het wel zouden redden.
Campagnolo Ultra Dork

pino
Forum-lid HC

pino 02 jul 2023 21:49

Hoe lang stond Cofidis droog qua overwinningen in de Tour?
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie