Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 14 feb 2013 16:53

Als jij dat zo vind moet je dat vooral blijven doen :-)
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8952
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 feb 2013 17:26

Door gebrek aan tijd kan ik geen lid worden van Reto...maar bij leren sta ik altijd voor open.
Reto in het fel blauw,wij zijn de appeltjes groenen,en in welke kleur rijdt de Hoogkamp rond?
Enne wat is er zo bijzonder aan een exclusieve fietsclub?
;)
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Enrique2102
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 apr 2012 12:18

Enrique2102 14 feb 2013 19:17

Hallo iedereeen ,Ben aan het twijfelen om ook een willier cento uno aan te schaffen .Kan er mij iemand vertellen hoe het zit met de stijfheid en stuurgedrag in afdalingen bij het frame .Ik weeg zelf rond de 82kg en rij momenteel op een canyon slx .
gr
Erik

Abdel
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jan 2013 11:04

Abdel 15 feb 2013 11:44

nijkie schreef:Door gebrek aan tijd kan ik geen lid worden van Reto...maar bij leren sta ik altijd voor open.
Reto in het fel blauw,wij zijn de appeltjes groenen,en in welke kleur rijdt de Hoogkamp rond?
Enne wat is er zo bijzonder aan een exclusieve fietsclub?
;)
Niks bijzonder, het was maar flauwekul. Het is een vriendengroep uit Arnhem e.o. en we rijden in het rood /wit / zwart met de Arnhemse adelaar op de borst.

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 15 feb 2013 14:11

Abdel schreef: we rijden in het rood /wit / zwart met de Arnhemse adelaar op de borst.

Is dat diezelfde als van Vie-tas :?:

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

filipkee
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 apr 2010 22:38

filipkee 15 feb 2013 19:39

Ik zal mijn Cento 1 sl hier ook eens tonen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb mijn fiets al een tijdje maar heb onlangs gemerkt dat ik mijn bidonhouder op de schuine buis liks/rechts kan bewegen, het is niet de bidonhouder die beweegt want als ik bv een inbussleutel in het boutgat in mijn frame steek en lichtjes links/rechts wring buigt het carbon. Dit is enkel bij de 2 boutgaten op de schuine buis. Bij de zitbuis is dit niet het geval. Zijn er hier nog mensen bij wie dit het geval is? Of is dat normaal?

Abdel
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jan 2013 11:04

Abdel 15 feb 2013 21:27

Sebo schreef:
Abdel schreef: we rijden in het rood /wit / zwart met de Arnhemse adelaar op de borst.

Is dat diezelfde als van Vie-tas :?:

Sebo
Maar dan met een crank in plaats van een voetbal.

pdeboer1969
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2013 11:56

pdeboer1969 18 feb 2013 12:24

Jaaaaa, ik heb eindelijk mijn fietsje besteld!

Oh excuus, in mijn enthousiasme vergeet ik me even kort voor te stellen. Ik heb 2jaar geleden mijn mtb verkocht omdat mijn rug mij parten speelde. Nu gaan we weer de goede kant op en heb ik lang getwijfeld om weer op de fiets te stappen. Mijn liefde ligt toch meer bij de racefiets dus vandaar. Mijn conditie is echt top, ik kan zelfstandig een stukje lopen (lol). Nee, serieus... Ik lig op dit moment te wachten op een rugoperatie maar het ziet er heel positief uit. Ik kan op dit moment prima een stuk fietsen (nee, niet op volle toeren). Over een aantal weken gaat bij mij het roer om. Stoppen met roken, en alles doen om aan mijn herstel te werken, daar is het fietsen een onderdeel bij. Dit wel iom mijn artsen. Dus maak je geen zorgen. Ik ga jullie regelmatig lastig vallen met "domme" vragen omdat het wielrennen voor mij zo lang geleden is. Zie me maar gewoon als een beginner.

Goed, voor zover de intro. Ik heb afgelopen weekend de Izoard xp in de kleur fluo (zwart met geel) besteld in maatje XL. Als groep heb ik gekozen voor de campgnolo athena (triple). jaja, dat leidt vast tot discussies maar laten we die hier even overslaan. Fiets heb ik vooralsnog standaard gehouden, dus ook de f7 wielen, dit uit financiële overweging. Een paar kleine details heb ik nog niet scherp. Ik snap niet goed hoe ze bij wilier ervoor kunnen kiezen om de fiets standaard af te monteren met een zadelpen, zadel en stuur dat veel witte stickers en/of elementen heeft. Da's toch geen gezicht, of valt dat in de praktijk wel mee? Kan ik hier nog slimme dingen mee doen zonder dubbel geld uit te geven. Ik moet het ook nog ff met de fm overleggen. Welke bidonhouders zouden jullier trouwens opzetten en welke kleur bidons? Dan moet er nog wel een fietscomputertje op met cadans en hartslagmeting. Nahja, als er verder nog tips of overwegingen zijn hoor ik die graag. Het wachten is begonnen en ik weet nog niet wat de levertijd is dus heb ik wel wat extra tijd voor het forum.

Ff linkje naar het plaatje van de wilier website:
http://www.wilier.it/files/images/color ... d_fluo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Abdel
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jan 2013 11:04

Abdel 18 feb 2013 15:41

Hi PdeBoer
Ik snap wat je bedoelt met de witte accenten; heb net een Cento Uno besteld en ook daar is de zadelpen, de voorbouw en het stuur voorzien van witte accenten, terwijl de fiets zelf mat zwart en rood is.

Wat de bidonhouders betreft, vond ik op de website van Wilier de volgende exemplaren: http://www.wilier.it/it/catalogo/access ... -e-nastri/" onclick="window.open(this.href);return false;. Weliswaar niet in fluoriserend geel, maar wel in het zwart (maar dan weer met wit; arghhh).

Qua fluoriserend gele accenten zag ik laatst bij mijn fm een Wilier staan in jouw kleurstelling met gele wilier decals op z'n wielen: http://www.graphicshack.co.uk/wilier-de ... -297-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false; Ik was van plan deze voor mijn fiets aan te schaffen, maar twijfel nog tussen rood en graphite.

pdeboer1969
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2013 11:56

pdeboer1969 19 feb 2013 02:40

Thans Abdel! Tja, ik wacht ff tot de fiets binnen is en ga e.e.a. Dan wel met de fm oplossen. Ik verwacht dat mijn wielen wel ok zijn maar die zadelpen gaat r Iig af, lol

pdeboer1969
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2013 11:56

pdeboer1969 20 feb 2013 10:59

Gisteren werd ik even gebeld door de FM. Levertijd zou zeker 5 weken zijn... Ik heb toen aangegeven dat ik dan de order zou cancelen omdat de fiets via diverse kanalen wel bijna direct leverbaar is. Fm is wat gaan bellen en nu komt de fiets binnen 3 weken. Tja, soms heeft het dus zin er ff achteraan te gaan.

mca
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2011 17:37

mca 21 feb 2013 23:56

Mijn fiets in opbouw
Afbeelding

Plaats reactie