Pagina 141 van 491

Geplaatst: 11 jan 2011 21:32
door j-racer
Ik rij zelf op een titanium fiets die ik in 1998 bij Scholten in Dalen gekocht heb. In de loop der jaren is deze constant opgewaardeerd en dat blijf ik doen zolang ik er onderdelen voor kan vinden. Bijvoorbeeld het balhoofd is 1", waarbij er oorspronkelijk een threaded vork in zat, die 5 jaar geleden vervangen is door een CK noThreadset met een Easton EC90 vork. Ik vind de fiets gewoon heerlijk rijden en wil helemaal geen nieuwe.

Geplaatst: 11 jan 2011 23:02
door simen
Sharkman 1 schreef:Klopt, maar de meeste hebben geen echte wedstrijdgeomtrie en dat was ook het probleem van Litespeed indertijd bij aanvang tegenaan liep.
Reden waarom je Ti nooit meer in het profpeloton zult zien is dat sponsoring wel moet leiden tot inkomsten en daar zit het probleem (te arbeidsintensief, te duur en simpelweg te lage verkoopcijfers om de investeringen terug te verdienen).

In principe kan een goede renner met de huidige UCI regels zelfs op staal nog prima wedstrijden rijden. De reden voor carbon en een beetje alu zijn gewoon marketingtechnisch en boekhoudkundig bepaald.


En al zou de verkoop spectaculair stijgen dan is het maar de vraag of de produktiecapaciteit voldoende snel kan worden opgevoerd.
Zeker als gekeken wordt naar het gevraagde vakmanschap.
Dat haal je niet zomaar van de straat.

Geplaatst: 12 jan 2011 00:54
door jsparie
sider schreef:http://www.scholten-wielersport.nl/show ... px?ID=1116

kwam deze tegen op mp. Kan iemand mij hier iets over vertellen. Is het de moeite waard om nog een aantal jaren intensief op te rijden??

Lijkt me een litespeed van voor 2000.

Wil fiets dan evt. opbouwen met nieuwe ond. om te gebruiken voor toertochten, trainingen e.d.


Lijkt een litespeed classic. Voor deze prijs een goede koop zou ik zeggen. Moet wel een andere voorvork in want dit ziet er niet uit.

Nieuwe fiets

Geplaatst: 12 jan 2011 18:55
door aaroncatteeuw
Deze is het dus geworden.

Van tuyl tiatium frame met Easton EC70 vork

Chorus groep

Sirocco Wielen

Stuur, stuurpen en zadelpen Ritchey Pro

Voor de totaal prijs van € 1500 (niet slecht dacht ik zonder tweedehands onderdelen)

http://img17.imageshack.us/i/p1060181.jpg/

Geplaatst: 12 jan 2011 18:58
door .jeroen.
aaroncatteeuw schreef:Deze is het dus geworden.

Van tuyl tiatium frame met Easton EC70 vork

Chorus groep

Sirocco Wielen

Stuur, stuurpen en zadelpen Ritchey Pro

Voor de totaal prijs van € 1500 (niet slecht dacht ik zonder tweedehands onderdelen)

http://img17.imageshack.us/i/p1060181.jpg/


Cool! Welke banden liggen eronder?

Geplaatst: 12 jan 2011 19:01
door aaroncatteeuw
Banden zijn van Veloflex.

Ik twijfel wel nog om al dan niet de stickers van Van Tuyl te verwijderen.

Geplaatst: 12 jan 2011 21:53
door wasje
@aaroncatteeuw

Dat is ne knappe bike dat je op de kop getikt hebt. Ik zou de stickers er voorlopig nog op laten,verwijderen kan altijd nog.
Persoonlijk zou ik er zwarte bandjes op leggen lijkt mij mooier staan.

Geplaatst: 12 jan 2011 22:02
door aaroncatteeuw
Ik heb wel alles moetsen appart kopen en dan zelf samen steken.
Anders zou ik nooit aan die prijs komen.

Geplaatst: 13 jan 2011 20:38
door sider
idd ander vork, heeft iemand dan een goede optie??

Waar moet ik op letten bij aanschaf van deze fiets??

Geplaatst: 14 jan 2011 10:58
door charite
Zo, de drivetrain is binnen, Record 10 speed met ervaring van Sharkman. Niet helemaal als nieuw, maar het kan ermee door.

So far so good, wat hebben we nu? Met gewichten erbij.

Frame Litespeed Icon maat L inclusief FSA Orbit x ballhoofd 1298 gram
Record 10 Compact 702 gram inclusief lagers.
Record voorrem 130 gram
Record achterrem 177 gram
Record voorderrie 94 gram
Record achterderrie 187 gram
Record ketting 255 gram, nog niet ingekort
Campa kabelset 247 gram
Record Ergopowers 330 gram
FSA exander 39 gram
EASTON EC90 SLX Vork 346 nog niet afgezaagd.
Litespeed zadelstrop 23 gram
Casette 260 gram

Maakt het totaal op dit moment van 3,82 Kilo

Wat komt er nog bij?
Stuurpen 130
Zadelpen 225
Stuur 235
Zadel 130
Stuurlint 60
Keo's 130
Bidohouder 37
Wielen Campa Euris inclusief Latex BB 1750
Wordt het totaal 6.84 Kilo

Er is hier en daar nog wel wat te winnen, ik heb nog Bora's maar vraag me af of het wel mooi smoelt. Maar voor-als-nog gaat het de goede kant op.

Foto's volgen binnenkort.

Cheers,

Peter

Geplaatst: 14 jan 2011 11:45
door Einstein
charite schreef:Zo, de drivetrain is binnen, Record 10 speed met ervaring van Sharkman. Niet helemaal als nieuw, maar het kan ermee door.

So far so good, wat hebben we nu? Met gewichten erbij.

Frame Litespeed Icon maat L inclusief FSA Orbit x ballhoofd 1298 gram
Record 10 Compact 702 gram inclusief lagers.
Record voorrem 130 gram
Record achterrem 177 gram
Record voorderrie 94 gram
Record achterderrie 187 gram
Record ketting 255 gram, nog niet ingekort
Campa kabelset 247 gram
Record Ergopowers 330 gram
FSA exander 39 gram
EASTON EC90 SLX Vork 346 nog niet afgezaagd.
Litespeed zadelstrop 23 gram
Casette 260 gram

Maakt het totaal op dit moment van 3,82 Kilo

Wat komt er nog bij?
Stuurpen 130
Zadelpen 225
Stuur 235
Zadel 130
Stuurlint 60
Keo's 130
Bidohouder 37
Wielen Campa Euris inclusief Latex BB 1750
Wordt het totaal 6.84 Kilo

Er is hier en daar nog wel wat te winnen, ik heb nog Bora's maar vraag me af of het wel mooi smoelt. Maar voor-als-nog gaat het de goede kant op.

Foto's volgen binnenkort.

Cheers,

Peter



Mooie keuze!
Waar heb je de Litespeed gekocht?

Geplaatst: 14 jan 2011 11:50
door charite
John Knoops. Het was een leuke aanbieding. Anders had het financieel gezien wel een probleem geworden dit te verklaren aan moeders ;)

http://www.johnknoops.nl/

Cheers,

Peter