@ Alp d'Huez; nu heb je (eindelijk) je frame en de onderdelen (nog) niet.....!!!??? Ik vind de levertijden van Canyon natuurlijk ook maar zozo maar je "geklaag" op het forum vind op deze manier natuurlijk geen grond! Als je het zo belangrijk vind dat het frame op tijd komt zorg dan ook dat je de rest voor elkaar hebt!
Ik heb inmiddels al heel wat slechte wegen in Zuid-Frankrijk met de CF 8.0 mogen rijden en ik kan niet anders zeggen dan (erg) comfortabel! Mijn Alu (1500 SLR) Trek en een Carbon Trek (5200) waren aanzienlijk minder stijf en comfortabel.
@ de mensen die zeuren over de hoeveelheid kleuren en een bepaald soort afwerking; KOOP DAN GEEN CANYON! Ze hebben een heel duidelijke filosofie; vorm & uiterlijk zijn ondergeschikt aan functie! Het aardige daarvan is dat ze dus een (heel) afwijkend beeld hebben t.o.v. andere racefietsen; zeer technisch. Het heeft ze ook al aardig wat designprijzen opgeleverd dus blijkbaar zijn er ook mensen (met verstand van zaken) die daar wel waardering voor hebben. De (lage) prijs bepaald natuurlijk ook de keuze van het aantal opties (kleur, uitrusting, snelheid van uitlevering
). Ze zijn het meest gewaardeerde merk binnen het Duitstalig gebied (heb ik ook niet verzonnen maar da's uit een "Toer" enquête gekomen) en zegt wel wat over het merk op zich. Lees het blad Tour maar eens en dan zul je zien dat we hier in Nederland er maar bekaaid afkomen met aanbieders van allerhande fietsspullen (zowel magazines, onderdelen als fietsen).
Moraal van het verhaal; hou op met zeuren en geniet van je Canyon!