Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

lyot
Forum-lid

lyot 20 jun 2009 15:13

a.herrebout schreef:Echt wit! Ik ben benieuwd naar je rij-ervaring, maar dat gaat nog even duren begrijp ik.

@lyot: heb jij een CF of AL?

Ik dacht altijd dat ik stijfheid heel belangrijk vond, maar heb nu een comfortabeler wielsetje, handgespaakt, en dat is toch wel lekker op lange tochten. Ik meen hier en daar te hebben gelezen dat de Canyons vooral knalhard zijn, en dan met name de alu frames...
Gelukkig ga ik pas in de winter een nieuw frame kopen, nog even om na te denken.

Ik heb een CF. Het feit dat de kader stijf is is niet in tegenspraak met het gegeven dat ie comfortabel rijdt. In vergelijking met mijn Ridley's (Pegasus, Damocles) is hij echt wel een stuk comfortabeler.

bruco
Forum-lid

bruco 20 jun 2009 15:43

a.herrebout schreef:Bruco, merk je echt dat de Ultimate CF zo stijf is?
Ja, dat merk je wel. Zeker in combinatie met het—voor mijn begrippen—lage gewicht en het directe stuurgedrag. Cliché: 'iedere trap raak'.

Zoals al opgemerkt: je hoeft niet bang te zijn dat je van je fiets stuitert. Ik vind mijn Ultimate CF stukken comfortabeler dan mijn (waarschijnlijk minder stijve) aluminiumfiets (Santos i.c.m. Mavic Aksium en Campa Scirocco, 8,5 bar in de clinchers). Die geeft toch iets meer trillingen door e.d.
a.herrebout schreef:ben benieuwd naar jouw ervaringen op slecht wegdek met de Canyon.
Die blijf ik je nog even verschuldigd. Mijn postorderbruidje heeft afgezien van wat klinkertjes en ruw asfalt nog niet het genoegen mogen smaken van 'slecht wegdek'. Maar ik zie er niet tegenop. T.z.t. daarover meer.

tomtom
Forum-lid

tomtom 20 jun 2009 16:30

@ Alp d'Huez; nu heb je (eindelijk) je frame en de onderdelen (nog) niet.....!!!??? Ik vind de levertijden van Canyon natuurlijk ook maar zozo maar je "geklaag" op het forum vind op deze manier natuurlijk geen grond! Als je het zo belangrijk vind dat het frame op tijd komt zorg dan ook dat je de rest voor elkaar hebt!

Ik heb inmiddels al heel wat slechte wegen in Zuid-Frankrijk met de CF 8.0 mogen rijden en ik kan niet anders zeggen dan (erg) comfortabel! Mijn Alu (1500 SLR) Trek en een Carbon Trek (5200) waren aanzienlijk minder stijf en comfortabel.

@ de mensen die zeuren over de hoeveelheid kleuren en een bepaald soort afwerking; KOOP DAN GEEN CANYON! Ze hebben een heel duidelijke filosofie; vorm & uiterlijk zijn ondergeschikt aan functie! Het aardige daarvan is dat ze dus een (heel) afwijkend beeld hebben t.o.v. andere racefietsen; zeer technisch. Het heeft ze ook al aardig wat designprijzen opgeleverd dus blijkbaar zijn er ook mensen (met verstand van zaken) die daar wel waardering voor hebben. De (lage) prijs bepaald natuurlijk ook de keuze van het aantal opties (kleur, uitrusting, snelheid van uitlevering ;-)). Ze zijn het meest gewaardeerde merk binnen het Duitstalig gebied (heb ik ook niet verzonnen maar da's uit een "Toer" enquête gekomen) en zegt wel wat over het merk op zich. Lees het blad Tour maar eens en dan zul je zien dat we hier in Nederland er maar bekaaid afkomen met aanbieders van allerhande fietsspullen (zowel magazines, onderdelen als fietsen).

Moraal van het verhaal; hou op met zeuren en geniet van je Canyon!
Aeroad
Grail
Ultimate

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 20 jun 2009 17:22

Ha TomTom,

Misschien heb je een punt maar ik zal toelichten waarom ik alle onderdelen nog niet heb. Ik wil namelijk een goedkope fiets opbouwen dus heb de tijd gebruikt om her en der rond te shoppen. Via een forumlid heb ik bijvoorbeeld nieuwe remmen en een voor derailleur kunnen krijgen. Gisteren is de postbode geweest voor een pakketje, ik was niet thuis, die wordt maandag afgeleverd. Vandaag een tweede pakketje ontvangen. Zodra ik dus definitief wist wanneer het frame zou komen heb ik gelijk de nog ontbrekende onderdelen besteld. Denk dat is hier toch mooi weer een 100 euro mee bespaard heb. Maandag dus alles in huis. Mijn geklaag over Canyon gaat over 't feit dat ze niet duidelijk zijn. Alles is op voorraad maar toch moet je een maand wachten zonder dat je weet waar je aan toe bent.

Doordat het nu bijna de vakantieperiode is moet ik nog maar even zien wanneer hij opgebouwd kan worden. Hier heb ik namelijk hulp bij nodig. Als het frame snel geleverd was had ik ook alles snel in huis gehad en had ik er nu waarschijnlijk al op rond gereden.

Maar goed, om positief af te sluiten, zodra die af is ga ik zeker genieten!

tomtom
Forum-lid

tomtom 20 jun 2009 17:30

Mooi zo, en je hebt idd gelijk; tis en blijft erg vervelend dat je moet wachten zonder dat je precies weet hoelang! Ennuh op z'n Cruyff's dus.....elk nadeel heb dus echt z'n voordeel ;-)!
Aeroad
Grail
Ultimate

stockie
Forum-lid

stockie 20 jun 2009 23:46

Alp d'Huez53:15 schreef:Hier alvast een eerste foto van het frame dat ik deze week binnengekregen heb. Heb er alvast het zadel en het stuur + wielen opgezet. Nu wachten op de rest van de onderdelen.

Welke maat is dat frame? En heb je het frame(set) soms eens aan de weegschaal gehangen? Ik wil wel eens weten wat het gewicht is van het witgelakte alu frame.

Alvast bedankt
Stockie

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 21 jun 2009 00:15

De maat van het frame is 60. Helaas heb ik geen unster en kan ik het frame dus niet wegen. Zou dan ook eerst de onderdelen er weer af moeten slopen, ook niet zoveel zin in.

lyot
Forum-lid

lyot 22 jun 2009 22:40

nieuwe wielen onder mijn Canyon. Nu is ie min of meer klaar.. :)

[img=http://farm3.static.flickr.com/2455/365 ... 4b8d02.jpg]

of in 't groot :

Foto in 't groot

auke
Forum-lid

auke 22 jun 2009 22:54

lyot schreef: nieuwe wielen onder mijn Canyon. Nu is ie min of meer klaar.. :)

[img=http://farm3.static.flickr.com/2455/365 ... 4b8d02.jpg]

of in 't groot :

Foto in 't groot

De eerste witte Canyon die ik echt fantastisch vind, complimenten!

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 22 jun 2009 23:46

Mooiste wielen die er te krijgen zijn...Complimenten voor die fiets!

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 jun 2009 00:08

Ziet er inderdaad super uit. Mooie carbon wielen doen een hoop goed. Mooie rustige kleurcombinatie ook zo. Hoeveel weegt hij ongeveer?

lyot
Forum-lid

lyot 23 jun 2009 00:24

Alp d'Huez53:15 schreef:Ziet er inderdaad super uit. Mooie carbon wielen doen een hoop goed. Mooie rustige kleurcombinatie ook zo. Hoeveel weegt hij ongeveer?

Thanks ! Was ook al lang verliefd op die wielen.. Mooi in combinatie met wit, vind ik..
Heb hem nog niet kunnen wegen, maar ik schat iets van een 7kg. Voelt in elk geval heel licht aan. Die wielen heb ik vorige week nieuw gekocht in de VS waar ze op dit ogenblik bijzonder goedkoop te krijgen zijn.

Plaats reactie