Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Manieren
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2014 13:51

Manieren 16 aug 2014 15:18

a3 schreef:De zwarte met blauw en wit?
Klopt. Zie hem alleen nog op de Amerikaanse site staan.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 16 aug 2014 17:36

Nog steeds geen Propelpiloten...

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 16 aug 2014 18:05

Moeten we nog steeds aan wennen. 8-)

Ikzelf zie nog steeds liever de TCR, de hoekige vormen vragen wat gewenning...

Djona
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 jul 2013 18:17

Djona 16 aug 2014 18:10

Mooie fiets V-licious! Hoe bevalt de wielset?

Ben me aan het oriënteren op nieuwe wielen en deze staan ook op mijn lijstje. :)
Hoe verhoudt de witte naaf zich tot je zwarte fiets?

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 16 aug 2014 19:50

Manieren schreef:Ik voeg mij ook bij dit Giant topic ;)
Net een nieuwe Giant tcr advanced 2 2015 gekocht, die ik volgende week krijg.
Na een meting van alle belangrijke lichaamsdelen, kwam ik zonder twijfel op een m uit, wat ik in eerste instantie vrij klein vond voor iemand van 1.82/1.83 met bbl van bijna 87cm, maar toen ik op een m ging zitten zat die voor mijn eerste gevoel inderdaad goed.

Zou je ons kunnen vertellen wat de verkoopprijs van deze fiets is? Ik kan nog nergens een prijs in Euro's vinden......

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 18 aug 2014 11:00

Djona schreef:Mooie fiets V-licious! Hoe bevalt de wielset?

Ben me aan het oriënteren op nieuwe wielen en deze staan ook op mijn lijstje. :)
Hoe verhoudt de witte naaf zich tot je zwarte fiets?
Fulcrum racing 3 is een prima wielset! Vooral prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Verder zijn ze licht en rollen zeer soepel.

Ik had ze gekocht voor mijn oude racefiets, daar stond de witte naaf goed onder.
Het is even wennen onder de zwarte Giant, maar het misstaat niet. Verder vind ik de prestatie van de wielen belangrijker.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 18 aug 2014 21:39

a3 schreef:Moeten we nog steeds aan wennen. 8-)

Ikzelf zie nog steeds liever de TCR, de hoekige vormen vragen wat gewenning...
Ik ben een van de weinige die hem prachtig vind, alhoewel hij wel een bepaalde kleur moet hebben. De van Kittel en co vind ik minder, naar zo:

Afbeelding

;)

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 18 aug 2014 22:02

Ik heb naast mijn witte advanced SL een paar maanden een lichtblauwe Propel gehad, afgezien van het feit dat hij iets minder stijf is als de advanced is het een goed rijdend frame.

beetje te vergelijken als Tarmac t.o.v. Venge waarbij die laatste niet geplaagd wordt door een ongelukkig gekozen remsysteem dat enkel met veel geknutsel op nivo te krijgen is.

Grootste nadeel is dat hij er in kleine maten optisch niet geweldig uitziet en dat je bij voorkeur een maat pakt met zoveel als mogelijk zadelpen (frame is niet sloping en een propel met 10 cm zadelpen ziet er naar mijn mening gewoon vreemd uit.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 18 aug 2014 22:30

Je hebt wel een punt, heb jou daar (kabels e.d.) volgens mij al eens eerder iets over zien posten. Ook de zadelpen kan voor sommige een optisch probleem zijn. De BMC Timemachine heeft hier ook last van. Eigenlijk alleen mooi voor wedstrijdrijders die bewust een maatje kleiner rijden.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 19 aug 2014 07:48

Zo is er altijd wel wat, persoonlijk zou ik een Propel niet nemen als je het niet prettig vindt om met een drop van minder dan ca. 12-14 cm te rijden (de isp versie in ieder geval), past het dan doe je er zeker een goede koop mee.

Manieren
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2014 13:51

Manieren 19 aug 2014 11:25

Zit mij een beetje te verdiepen in de maatvoering van Giant omdat de aangeraden maat (Medium voor 1.83/bbl bijna 87) naar meting totaal niet overeenkomt (medium 170-178) met de globale adviezen van Giant op de site met betrekking tot lichaamslengte (ik weet het lengte is alles behalve het belangrijkst), maar is die maatvoering ook niet heel raar dan die ze adviseren in vergelijking met andere merken?

Als ik de tcr maten vergelijk met andere merken (en racegerichte modellen) kom ik ongeveer uit op:
Medium: framemaat 56
Medium/large: framemaat 58
Large: framemaat 59/60

Vergelijk ik het bijvoorbeeld met Canyon dan is het ultimate 56 frame ongeveer gelijk, maar is de bovenbuislengte zelf al iets korter, en de zitbuishoek en balhoofdhoek groter. De Giant TCR maat medium lijkt dus zelf een stukje groter dan de Canyon frame maat 56. Als ik echter nu bij Canyon om advies ga vragen en de tabellen invul kom ik wel ongeveer op 56 (kan ook 58) uit. Als ik ook een beetje het internet afzoek dan wordt bij Canyon soms wel maat 56 aangeraden voor iemand van rond de 1.83 en bij Giant tcr eigenlijk nooit Medium, terwijl dit het grotere frame lijkt.

Zie ik iets over het hoofd moet ik misschien nog ergens anders naar kijken?, of zijn die tabellen gewoon apart op de Giant site en baseren mensen daar hun keuze op.

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 19 aug 2014 17:00

Manieren schreef:Zit mij een beetje te verdiepen in de maatvoering van Giant omdat de aangeraden maat (Medium voor 1.83/bbl bijna 87) naar meting totaal niet overeenkomt (medium 170-178) met de globale adviezen van Giant op de site met betrekking tot lichaamslengte (ik weet het lengte is alles behalve het belangrijkst), maar is die maatvoering ook niet heel raar dan die ze adviseren in vergelijking met andere merken?

Als ik de tcr maten vergelijk met andere merken (en racegerichte modellen) kom ik ongeveer uit op:
Medium: framemaat 56
Medium/large: framemaat 58
Large: framemaat 59/60

Vergelijk ik het...
Naar mijn mening kun je het beste naar een winkel en een proefrit maken.
Ik dacht zelf ook dat ik een XL moest hebben. In de winkel bleek een L de beste keus.

Tabellen geven leuke theoretische waarden, maar uiteindelijk moet je op een fiets zitten om te voelen of het goed zit.

Plaats reactie