Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 22 okt 2014 18:17

muthill schreef:
muthill schreef:@MarcFaFo, al in het bezit van het nieuwe frame? Ik heb gisteren ook een scheurtje geconstateerd op dezelfde plek, andere zijde....
Zo even een update, ik krijg een nieuw frame. Het heeft een tijd geduurd maar ik heb er de hele zomer op kunnen doorfietsen.
De Kharma is niet meer leverbaar in mijn maat en kreeg daarom het voorstel om te wachten op de modellen 2015, of om voor de Kuraro te gaan.
Na wat wikken en wegen heb ik toch voor de Kuraro gekozen. De kleuren van de opvolger van de Kharma, de Kryon, vond ik wat minder.
Ik ga het frame komende week ophalen, en dan lekker van de winter opbouwen.
Leuk te lezen dat je voor Kuraro gaat.Veel plezier met het opbouwen en foto's van het proces tijdens de bouw is altijd leuk. Ik vind het nog steeds een heerlijke fiets. Mooie balans tussen stijf en comfort.

Laat je niet teveel afleiden door mijn berichtje. Ik denk doordat ik een relatief grote BBL heb mijn zadel te ver de zadelbuis uitsteekt, ondanks dat deze voldoende binnen limieten op de zadel pen blijft. Hierdoor denk ik dat de zadelpen buis een scheurtje laat zien. Ikzelf weet nog niet wat ik moet doen qua nieuw frame. De Kougar heeft niet mijn voorkeur ivm achterrem positie en geïntegreerde voorvorkrem.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

muthill
Forum-lid

muthill 23 okt 2014 13:06

Dank je, we zullen het zien of het heel blijft. Ik zal van de winter zo af en toe wat posten van het opbouwen. Ik wil er gelijk en nieuwe groep opzetten. Ik heb nu nog shimano ultegra maar wil er graag een campagnolo chorus groep op.
Ik heb ook naar de Cougar gekeken en het frame stond mij ook niet aan ivm de plaats van de remmen. Ik fiets het hele jaar woon/werk, ik heb wel een winterfiets, maar in het warme seizoen is het ook weleens baggerweer, ik denk dat de remmen op die plekken toch meer te verduren hebben..

muthill
Forum-lid

muthill 22 nov 2014 11:44

Al een tijdje terug het frame opgehaald. Ik zal er een foto bij doen. Gisteren de wielen besteld in China en een kijken hoelang het duurt voordat Fei Fan erover doet om ze richting NL te krijgen. Ik ben benieuwd.
Als de wielen binnen zijn begin ik met opbouwen. zit alleen nog te twijfelen tussen Chorus 2014/2015. Ik denk dat ik nog moet wennen aan de de nieuwe crank.

Afbeelding

Afbeelding

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 22 nov 2014 15:44

Mooie fiets en wielen Muthill. Als je over Chorus twijfelt, neem de 2015 set. De derailleur is erg mooi, schifters ietsje beter. Verkoop de crankset en koop een 2014 crankset.
Laatst gewijzigd door MarcFaFo op 23 nov 2014 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

muthill
Forum-lid

muthill 23 nov 2014 11:53

Ja Idd, dat zou ik ook kunnen doen. Helemaal niet aan gedacht, dank je.
Nu ff zoeken waar ik de Chorus 2015 het best geprijsd vind. Altijd leuk dat zoeken.....

muthill
Forum-lid

muthill 04 dec 2014 14:59

Vandaag het bericht binnen dat de wielen per EMS deze kant opkomen, dus als het goed is binnen 15 werkdagen in huis.

Geen foto's van nepartikelen plaatsen, dank u

muthill
Forum-lid

muthill 04 dec 2014 21:11

Geen foto's van nepartikelen plaatsen, dank u.

Kuota fabriceert zelf geen wielen, derhalve geen nepartikel!!! Bedankt voor de censuur!!!

muthill
Forum-lid

muthill 04 dec 2014 21:45

Als ik morgen nou een foto plaats van mijn locker op het werk ben ik benieuwd of die ook word verwijderd....wacht uit.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 04 dec 2014 21:49

Wat ben je nu aan het blazen? Is het zo erg?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

muthill
Forum-lid

muthill 04 dec 2014 22:24

Nou ik vind het nogal wat, als dit de regels zijn prima. Maar dan kun je een aardig wat topics verwijderen op dit forum. Met links naar goedkope (chinese) sites, daar worden ook merken/dealers mee benadeeld met die tips...klinkt als " Roomser dan de paus"...

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 19 dec 2014 19:46

Nou Kuota rijders, een update. Kuota vond dat zij niet verantwoordelijk waren voor het scheuren van de zitbuis. Het punt waar de zadelklem zit. Als WTB-er ken ik het begrip spanningsconccntratie. In mijn oven is dat wel degelijk het geval bij de constructie van de Kuraro. Dus om een lang verhaal kort te maken een grote teleurstelling tav hun idee van garantie afhandeling en frame design. Uiteindelijk krijgt mijn FM Math Salden dus niets vergoed. Schande! Maar het goede nieuws is dat zij volledige aansprakelijkheid namen en mij een super aanbod deden. Het is een Wilier SR1 geworden. Werkelijk TOP Service.
Dus vaarwel Kiuota, u laat me een bittere smaak na. Welkom Wilier, ik heb er zin in. Dank Salden voor de fantastische service!
Laatst gewijzigd door MarcFaFo op 22 dec 2014 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 20 dec 2014 11:47

Er waren toch meer kuraro's met dit probleem?
Maar uiteraard suc6 met je nieuwe Willier en top service van Salden ook.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie