Vandaag gefietst in 2017
Laatste trainingsritje voor ik een weekje naar de Vogezen trek.
Voor het eerst in m'n fietscarrière in 1 ritje 1000m geklommen.
Volgende week zou dat al weer verbroken moeten worden.
Voor het eerst in m'n fietscarrière in 1 ritje 1000m geklommen.
Volgende week zou dat al weer verbroken moeten worden.
@DDX
90% van de natuurgebieden rond Hilversum vallen onder Goois Natuur Reservaat (GNR): fietsen mag op wandelpaden. In andere gebieden dien je op fietspaden te blijven. Overigens ligt er meer dan voldoende aan schelpenpaden voor een mooie rit met de gravelracer.
90% van de natuurgebieden rond Hilversum vallen onder Goois Natuur Reservaat (GNR): fietsen mag op wandelpaden. In andere gebieden dien je op fietspaden te blijven. Overigens ligt er meer dan voldoende aan schelpenpaden voor een mooie rit met de gravelracer.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Rond de middag vertrokken vanuit Veenendaal naar het Rijwielpaleis in Bilthoven om een spacer voor de nieuwe Hollogram crank te halen , daarvandaan door naar Bikeshoe4you in Nijkerk waar uitverkoop was en voor mij een heerlijke kop koffie met een stroopwafel , even gezellig gebabbeld met de vader van Daan , en toen weer van Nijkerk naar Veenendaal. helaas het laatste uur regen en veel wind . Totaal 91 km .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Vandaag was het een vroeg werkdag, wat betekent dat ik om 13u30 al de fiets op kan. Voor het eerste in een goeie 9 maanden nog eens de MTB van stal gehaald voor de toertocht in en rond De Haan aan Zee. In deze gemeente ligt een heerlijk stukje parkoers, die voor die ene dag uitgebreid wordt met diverse andere stukjes pracht in de duinen.
De harde wind zorgde ervoor dat we het startuur van 14u00 niet meer konden halen. Die 15km naar De Haan deden mijn collega en mezelf aan een behoorlijk tempo, doch zonder de motor in het rood te jagen. Aangezien een collega van me in deze organisatie zit, was er al afgesproken dat we de €3 aan haar zouden betalen deze week.
Uiteindelijk fietsen we misschien amper 20km van de 45, omdat er bepaalde stukken langs het strand waren, en we niet graag door het zoute water rijden. De stukken in de duinen waren voor ons al meer dan voldoende.
Op de terugweg naar Brugge was het freewheelen. In de buurt van Brugge dan nog een plaatselijk bos bezocht om nog wat kilometertjes bij te doen.
Al bij al een goeie 70km erbij vandaag (63 + 7 van deze morgen naar het werk). https://www.strava.com/activities/1250550024
De harde wind zorgde ervoor dat we het startuur van 14u00 niet meer konden halen. Die 15km naar De Haan deden mijn collega en mezelf aan een behoorlijk tempo, doch zonder de motor in het rood te jagen. Aangezien een collega van me in deze organisatie zit, was er al afgesproken dat we de €3 aan haar zouden betalen deze week.
Uiteindelijk fietsen we misschien amper 20km van de 45, omdat er bepaalde stukken langs het strand waren, en we niet graag door het zoute water rijden. De stukken in de duinen waren voor ons al meer dan voldoende.
Op de terugweg naar Brugge was het freewheelen. In de buurt van Brugge dan nog een plaatselijk bos bezocht om nog wat kilometertjes bij te doen.
Al bij al een goeie 70km erbij vandaag (63 + 7 van deze morgen naar het werk). https://www.strava.com/activities/1250550024
-
- Forum-lid
Vandaag dan toch op pad gegaan met het idee dat de wind maar vooral de wolken de route zouden bepalen. Direct bij vertrek vanuit Eindhoven was al duidelijk dat ik beter niet richting westen kon gaan dus maar de noordelijke route richting Son, daar een stuk langs het Wilhelmina kanaal richting westen maar de wolken hadden een duidelijke boodschap, dus maar langs Joe Man de oude baan richting Liempde, wat toch een beetje mijn favoriete weg in de buurt is:
In Liempde leek het niet erg aantrekkelijk de westelijke route richting Boxtel te pakken, dus maar dwars door het dorp wat ik eigenlijk nooit doe vanwege de kasseien. Wel enkele spetters regen en vooral veel gerammel en gestuiter. Tussen mij en kasseien komt het waarschijnlijk niet meer goed... Langs Gemonde richting Sint Oedenrode waar alweer een wolk in het westen verscheen, dus met licht gespetter gauw naar het noord oosten richting Den Dungen en vanuit daar naar Den Bosch en door naar Hedel. Vervolgens over de Maasdijk tot aan de brug bij Heusden, dwars op een redelijk bak wind. Was ik even blij dat ik geen aero wielen heb ! Net over de brug maar eens goed rond gekeken, en ja hoor: ik zag de bui al hangen in het noordwesten. Dus maar eens in Heusden een cafe gezocht aan de vismarkt waar een soort paviljoen prima bescherming voor de fiets bod. Na een cappuccino en een tosti was er geen vuiltje aan de lucht:
Vervolgens met de wind in de rug tussen Drunen en Waalwijk door richting de Loenense en Drunense Duinen maar gezien de volgende buien die vanuit het noord westen opkwam richting Distelberg en Cromvoirt met het idee via Helvoirt en Esch naar Boxtel te gaan. Ter hoogte van Helvoirt begon het spetteren dus maar langs de N65 richting Vught [heerlijk nieuw asfalt op het fietspad ] en vanuit Vugt via Boxtel terug naar Liempde. De wegen waren nu wel redelijk nat maar ik nog steeds droog en de lucht was erg schoon naar de bui:
Vanuit hier via dezelfde weg als heen weer huiswaarts. Met nog een herfstimpressie kort voor Son:
Krap 6 uur onderweg en naar dik 130 km voldaan weer thuis en als bonus op de valreep nog de Strava distance challenge October volbracht.
In Liempde leek het niet erg aantrekkelijk de westelijke route richting Boxtel te pakken, dus maar dwars door het dorp wat ik eigenlijk nooit doe vanwege de kasseien. Wel enkele spetters regen en vooral veel gerammel en gestuiter. Tussen mij en kasseien komt het waarschijnlijk niet meer goed... Langs Gemonde richting Sint Oedenrode waar alweer een wolk in het westen verscheen, dus met licht gespetter gauw naar het noord oosten richting Den Dungen en vanuit daar naar Den Bosch en door naar Hedel. Vervolgens over de Maasdijk tot aan de brug bij Heusden, dwars op een redelijk bak wind. Was ik even blij dat ik geen aero wielen heb ! Net over de brug maar eens goed rond gekeken, en ja hoor: ik zag de bui al hangen in het noordwesten. Dus maar eens in Heusden een cafe gezocht aan de vismarkt waar een soort paviljoen prima bescherming voor de fiets bod. Na een cappuccino en een tosti was er geen vuiltje aan de lucht:
Vervolgens met de wind in de rug tussen Drunen en Waalwijk door richting de Loenense en Drunense Duinen maar gezien de volgende buien die vanuit het noord westen opkwam richting Distelberg en Cromvoirt met het idee via Helvoirt en Esch naar Boxtel te gaan. Ter hoogte van Helvoirt begon het spetteren dus maar langs de N65 richting Vught [heerlijk nieuw asfalt op het fietspad ] en vanuit Vugt via Boxtel terug naar Liempde. De wegen waren nu wel redelijk nat maar ik nog steeds droog en de lucht was erg schoon naar de bui:
Vanuit hier via dezelfde weg als heen weer huiswaarts. Met nog een herfstimpressie kort voor Son:
Krap 6 uur onderweg en naar dik 130 km voldaan weer thuis en als bonus op de valreep nog de Strava distance challenge October volbracht.
Plan was om vanmorgen de duinen in te gaan, maar fiets had daar geen zin in.
Moest versnelling iets bijstellen omdat grootste kransje achter niet lekker schakelde.
Iets bijgesteld en even testschakelen maar helaas had shifter toen totaal geen zin meer, bleek dat kabelpalletje losgeschoten was in de shifter...
Even lopen vloeken en klooien om het los te krijgen en toen bleek ik helaas geen nieuwe shifterkabel op voorraad te hebben liggen.
Plan B dan maar de racer gepakt en met fietsmaatje afgesproken voor een rondje.
Eerst lekker wind mee afzien door echt vol gas te gaan door duinen die lekker rustig waren naar Wassenaar.
En daarna iets beschut terug, maar nogsteeds een hoop wind en dus ook flink afzien.
34 gemiddeld over 115km
https://www.strava.com/activities/1252203241
Moest versnelling iets bijstellen omdat grootste kransje achter niet lekker schakelde.
Iets bijgesteld en even testschakelen maar helaas had shifter toen totaal geen zin meer, bleek dat kabelpalletje losgeschoten was in de shifter...
Even lopen vloeken en klooien om het los te krijgen en toen bleek ik helaas geen nieuwe shifterkabel op voorraad te hebben liggen.
Plan B dan maar de racer gepakt en met fietsmaatje afgesproken voor een rondje.
Eerst lekker wind mee afzien door echt vol gas te gaan door duinen die lekker rustig waren naar Wassenaar.
En daarna iets beschut terug, maar nogsteeds een hoop wind en dus ook flink afzien.
34 gemiddeld over 115km
https://www.strava.com/activities/1252203241
-
- Forum-lid
Na 5 min van huis te zijn bleek mijn ketting niet meer op het grote voorblad te schakelen.
Ik had geen zin in terug te gaan dus mijn ritje op het kleine voorblad gereden,nu moet ik zeggen dat ik het steeds lekkerder vond gaan,ik denk dat ik voorlopig van de winter voor maar klein blijf rijden,beetje meer op souplesse rijden zo ik vroeger ook trainden.
https://www.strava.com/activities/1253214971
Ik had geen zin in terug te gaan dus mijn ritje op het kleine voorblad gereden,nu moet ik zeggen dat ik het steeds lekkerder vond gaan,ik denk dat ik voorlopig van de winter voor maar klein blijf rijden,beetje meer op souplesse rijden zo ik vroeger ook trainden.
https://www.strava.com/activities/1253214971
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid
Helaas vandaag weinig tijd, dus toch nog maar een klein rondje gereden (46 km) want het weer was zo mooi. Beetje koud, dus in lang-lang vertrokken voor een rondje Gooimeer. Omdat het verkeer vast stond in Naarden-Vesting even gestopt voor de poort van het vestigingsmuseum om een mooie foto voor de liefhebbers te maken:
https://www.strava.com/activities/1253506178
https://www.relive.cc/view/1247615224
https://www.strava.com/activities/1253506178
https://www.relive.cc/view/1247615224
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Sweety2008
- Forum-lid
Vandaag iets meer dan 60 km gefietst. Vond het ook fris vooral als er geen zon was. Deze week zou het weer ja nog goed zijn dus zodra het even kan naar buiten en fietsen.
Ghost Nivolet 6LC
Col de la Schlucht vandaag. Als niet klimmer viel dat eigenlijk heel goed mee.
Wel de makkelijke kant genomen. Continu 4-5 max. 6 procent.
Overmorgen nog eens en dan neem ik er de Petit Ballon bij.
Wel verschrikkelijk koud. Op de top iets van 2 graden of zo. De afdaling was KOUD!
Wel de makkelijke kant genomen. Continu 4-5 max. 6 procent.
Overmorgen nog eens en dan neem ik er de Petit Ballon bij.
Wel verschrikkelijk koud. Op de top iets van 2 graden of zo. De afdaling was KOUD!