UIt AD sportwereld
Citaat;
Dekker wacht op dopingtest WK atletiek
Door JEROEN SCHMALE
ROTTERDAM - De contra-expertise van de positieve plas van Thomas Dekker heeft anderhalve maand vertraging opgelopen door de WK atletiek.
Het dopinglab in Keulen, waar de test plaats moet vinden, wordt geheel in beslag genomen door het onderzoek naar verboden middelen in bloed en urinemonsters van de atleten die vorige maand meededen aan de WK in Berlijn, bevestigt Dekkers advocaat Hans van Oijen. De contra-expertise wordt nu op 23 september uitgevoerd.
Enkele dagen voor de start van de Tour de France werd in een hertest van de urinestaal, die dateert uit eind 2007, de Epo-variant Dynepo aangetroffen. Zijn ploeg Silence-Lotto zette hem op non-actief, als de contra-expertise ook positief blijkt dreigt ontslag en een tweejarige schorsing.
Van Oijen staat Dekker en Michael Boogerd ook bij in de zogeheten Weense zaak, het onderzoek van de Oostenrijkse justitie naar verboden praktijken van de Weense bloedbank Humanplasma.
Een aantal (voormalige) Rabobank-renners is in Oostenrijk gehoord als getuige, Boogerd en Dekker komen nog aan de beurt. Van Oijen: ,,Omdat Boogerd stelt dat hij niets met deze zaak te maken heeft, weigert hij naar Wenen af te reizen. Hij wil best meewerken, maar dan moet justitie wel naar hem toekomen. Ik heb dat aan de onderzoekers van het Bundeskriminalamt doorgegeven, binnenkort komen ze inderdaad deze kant op. Dan nemen ze direct de getuigenis van Dekker mee.’’
Einde citaat
Nog weer langer wachten. Ik vind dit een heel vreemde zaak. Als de overheid dit bij een strafzaak flikt wordt het OV niet ontvankelijk verklaart wegens procedurefouten oid. In de sport kan dit zomaar.
Niemand maakt mij wijs dat een contraexpertise 3 maanden moet duren.
Het dopingtopic 2.0
Verdachte wielrenners hebben helaas minder rechten dan mensen die verdacht worden van een misdrijf.
C a s r a n schreef:michelvd schreef:Wel vreemd dat een Saxo-prof op een Cervelo zijn trainingsrondjes doet!?
Ik denk dat dat gewoon geen prof is.
Maar wie zegt mij dan dat dat wel Gilbert en Kohl zijn. Ik kan dat vanuit dit standpunt in ieder geval niet zien.
-
- Forum-lid
Ach, wat maakt het uit of het inderdaad Kohl en Gilbert zijn. Mag die jongen niet meer op een fiets plaatsnemen? Als die jongens elkaar tegenkomen en ze fietsen een stukkie met elkaar op. Dan is daar toch niets mis mee?
Als het Kohl is, heef ie wel hele dikke billen, dat zou er op kunnen wijzen dat hij wat epo ampullen is z'n broek heeft verstopt..
Tuurlijk mag iedereen met iedereen fietsen. Maar Kohl is niet alleen verdacht van gebruik maar ook van handel?
Tuurlijk mag iedereen met iedereen fietsen. Maar Kohl is niet alleen verdacht van gebruik maar ook van handel?
Bovendien zou ik me kunnen voorstellen dat niet veel profrenners op hem zitten te wachten, na al die bekentenissen en verdachtmakingen richting het huidige prof-peloton...
Die 'dikke-look' heeft misschien te maken met zijn witte tenue? Dat ziet er altijd wat gevulder uit....
Die 'dikke-look' heeft misschien te maken met zijn witte tenue? Dat ziet er altijd wat gevulder uit....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Naast de verkeerde fiets waar de Saxo Bank renner aan de linkerzijde op rijdt draagt hij ook Shimano schoenen en ik dacht dat alle Saxo renners Specialized schoenen dragen?
Sowieso maakt het toch allemaal geen fluit uit met wie je een rondje gaat trainen? Als ie je maar geen Mexicaanse griep geeft:p
Sowieso maakt het toch allemaal geen fluit uit met wie je een rondje gaat trainen? Als ie je maar geen Mexicaanse griep geeft:p
GastheerG schreef:Quarante schreef:Sowieso maakt het toch allemaal geen fluit uit met wie je een rondje gaat trainen? Als ie je maar geen Mexicaanse griep geeft:p
Als Kohl, Ricco en Dekker me morgen bellen of ik een rondje Toscana met ze ga doen zit in binnen 5 minuten in de auto:D
Het zijn geen melaatse!
Inderdaad, is er nog iemand die vraagtekens zet bij de prestaties van Vinokoerov, Millar en Landis dezer dagen? de uitspraak 'eens een dief, altijd een dief' gaat niet op in het geval van dopingzondaars.
fietsen, da\'s mijn verzetje!