Giant
Nou ben ik dat uit enthousiasme eigenlijk vergeten te vragen om een proefrit te maken op een m en m/l , sowieso was de fiets waar het om ging in de goede maat er nog niet. Heb wel even op een vergelijkbare tcr medium gezeten, dat leek goed te zitten, maar is stilstaand en voor mij sowieso moeilijk te beoordelen. Ga ook niet gelijk de expertise van de verkoper in twijfel treken, die er veel verstand van te leek te hebben en er echt van overtuigd was dat m/l niet de goede maat was. Heb nog wel even gevraagd of ik in ieder geval even kon proef rijden als die binnen kwam voordat ik hem kocht, en dat was geen probleem.V-licious schreef:Naar mijn mening kun je het beste naar een winkel en een proefrit maken.Manieren schreef:Zit mij een beetje te verdiepen in de maatvoering van Giant omdat de aangeraden maat (Medium voor 1.83/bbl bijna 87) naar meting totaal niet overeenkomt (medium 170-178) met de globale adviezen van Giant op de site met betrekking tot lichaamslengte (ik weet het lengte is alles behalve het belangrijkst), maar is die maatvoering ook niet heel raar dan die ze adviseren in vergelijking met andere merken?
Als ik de tcr maten vergelijk met andere merken (en racegerichte modellen) kom ik ongeveer uit op:
Medium: framemaat 56
Medium/large: framemaat 58
Large: framemaat 59/60
Vergelijk ik het...
Ik dacht zelf ook dat ik een XL moest hebben. In de winkel bleek een L de beste keus.
Tabellen geven leuke theoretische waarden, maar uiteindelijk moet je op een fiets zitten om te voelen of het goed zit.
Welke lengte heb jij dan V-licious? Mooie frames trouwens die composites zag ze in de winkel ook staan.
Ik ben 1.92m.Manieren schreef: Welke lengte heb jij dan V-licious? Mooie frames trouwens die composites zag ze in de winkel ook staan.
Bij de XL was de bovenbuislengte nogal lang, waardoor ik niet bij het stuur kon.
Bij de L was ik bang dat ik problemen ging krijgen met de zadelhoogte. Maar dat viel uiteindelijk mee. Wel is de afstand tussen zadelhoogte en stuurhoogte wat groter dan normaal, maar dat compenseer ik met mijn lange armen en relatief kortere romp.
Misschien heb je de vraag over het hoofd gezien, maar ik ben nog steeds erg benieuwd naar de prijs van de TCR Advanced 2...sprint100 schreef:Manieren schreef:Ik voeg mij ook bij dit Giant topic
Net een nieuwe Giant tcr advanced 2 2015 gekocht, die ik volgende week krijg.
Na een meting van alle belangrijke lichaamsdelen, kwam ik zonder twijfel op een m uit, wat ik in eerste instantie vrij klein vond voor iemand van 1.82/1.83 met bbl van bijna 87cm, maar toen ik op een m ging zitten zat die voor mijn eerste gevoel inderdaad goed.
Zou je ons kunnen vertellen wat de verkoopprijs van deze fiets is? Ik kan nog nergens een prijs in Euro's vinden......
Dan behoor ik zeker ook tot de minderheid. Vind dit wel een kanshebber als opvolger van mijn huidige fiets zeker in de kleurstelling als hierboven. Is dit trouwens een maatje M en hoe groot zal de drop hier ongeveer zijn?Stuntman Mike schreef:Ik ben een van de weinige die hem prachtig vind, alhoewel hij wel een bepaalde kleur moet hebben. De van Kittel en co vind ik minder, naar zo:a3 schreef:Moeten we nog steeds aan wennen.
Ikzelf zie nog steeds liever de TCR, de hoekige vormen vragen wat gewenning...
No pain no gain, no guts no glory!
Deze niet zozeer, maar opzich vind ik de propels heel erg mooie fietsen
Kreeg vandaag bericht dat mijn remmen eindelijk gearriveerd zijn, dus ga morgen gelijk langs! Kan ik ook even Propels kijken
Kreeg vandaag bericht dat mijn remmen eindelijk gearriveerd zijn, dus ga morgen gelijk langs! Kan ik ook even Propels kijken
Race: Giant TCR 0 (2012)
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Hier in elk geval een voorbeeld van hoe het niet moet met te weinig drop:
Hier een over de top:
En hier een topper:
Hier een over de top:
En hier een topper:
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
@ dieseltje
Gewoon doen, heb je meteen de primeur. Houd er wel rekening mee dat Giant voor 2015 heeft aangegeven rigoreus te gaan veranderen op het gebied van lak en kleurstellingen. Mocht er geen stealth uitvoering meer tussen zitten kun je je ogen open houden de komende tijd voor een 2014 model.
Hier alvast een 2015 model:
Gewoon doen, heb je meteen de primeur. Houd er wel rekening mee dat Giant voor 2015 heeft aangegeven rigoreus te gaan veranderen op het gebied van lak en kleurstellingen. Mocht er geen stealth uitvoering meer tussen zitten kun je je ogen open houden de komende tijd voor een 2014 model.
Hier alvast een 2015 model:
@ Mike: misschien doe ik eens gek maar een andere kanshebber zou de nieuwe Aeroad kunnen zijn ben over mijn huidige ook zeer tevreden en ben nog aan het overwegen!
@ sharkman: zijn die remmen echt zo problematisch of gaat het wel indien eenmaal goed afgesteld?
@ sharkman: zijn die remmen echt zo problematisch of gaat het wel indien eenmaal goed afgesteld?
No pain no gain, no guts no glory!
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Remmen zijn vernieuwd voor 2015...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
@ sharkman: zijn die remmen echt zo problematisch of gaat het wel indien eenmaal goed afgesteld?
de duurste zijn gewoon gruwelijk slecht (happen en ongelijkmatig remmen) hoe goedkoper hoe beter (meer aluminium = stijver). Er zijn betere alternatieven te koop (ploegen rijden daar ook mee) maar koop je een frame dan zul je rekening moeten houden met de aanschaf van goede remmen, wat wordt meegeleverd kan eigenlijk de kliko in (voor de goedkopere modellen zou ik ze laten zitten en rekening mee houden met minder remvermogen)
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
@ Haaiman
Waren ze echt zó slecht? Met welke velgen en blokken reed jij? Ik heb alleen ervaring met de instap Propel en vond ze aardig remmen. Kan me wel voorstellen dat dit bij de dure modellen anders was. Toch gek dat ze het dan zo op de markt hebben gebracht...
"For 2015, Giant will replace the carbon brakes with a new SpeedControl SL aluminium version, which shares many features found on the Fouriers DX005 model used by Marcel Kittel and the Giant-Shimano team. The new brake has two positions for the cable noodle, to enable easy changes between wide race-day wheels and skinny training wheels. Propel Advanced SL and Advanced Pro models will receive brakes with titanium hardware."
2015:
Waren ze echt zó slecht? Met welke velgen en blokken reed jij? Ik heb alleen ervaring met de instap Propel en vond ze aardig remmen. Kan me wel voorstellen dat dit bij de dure modellen anders was. Toch gek dat ze het dan zo op de markt hebben gebracht...
"For 2015, Giant will replace the carbon brakes with a new SpeedControl SL aluminium version, which shares many features found on the Fouriers DX005 model used by Marcel Kittel and the Giant-Shimano team. The new brake has two positions for the cable noodle, to enable easy changes between wide race-day wheels and skinny training wheels. Propel Advanced SL and Advanced Pro models will receive brakes with titanium hardware."
2015: