Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 19 aug 2014 17:20

Ik kwam ook uit op een maat L. (1.85)

Manieren
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2014 13:51

Manieren 19 aug 2014 18:29

V-licious schreef:
Manieren schreef:Zit mij een beetje te verdiepen in de maatvoering van Giant omdat de aangeraden maat (Medium voor 1.83/bbl bijna 87) naar meting totaal niet overeenkomt (medium 170-178) met de globale adviezen van Giant op de site met betrekking tot lichaamslengte (ik weet het lengte is alles behalve het belangrijkst), maar is die maatvoering ook niet heel raar dan die ze adviseren in vergelijking met andere merken?

Als ik de tcr maten vergelijk met andere merken (en racegerichte modellen) kom ik ongeveer uit op:
Medium: framemaat 56
Medium/large: framemaat 58
Large: framemaat 59/60

Vergelijk ik het...
Naar mijn mening kun je het beste naar een winkel en een proefrit maken.
Ik dacht zelf ook dat ik een XL moest hebben. In de winkel bleek een L de beste keus.

Tabellen geven leuke theoretische waarden, maar uiteindelijk moet je op een fiets zitten om te voelen of het goed zit.
Nou ben ik dat uit enthousiasme eigenlijk vergeten te vragen om een proefrit te maken op een m en m/l :P , sowieso was de fiets waar het om ging in de goede maat er nog niet. Heb wel even op een vergelijkbare tcr medium gezeten, dat leek goed te zitten, maar is stilstaand en voor mij sowieso moeilijk te beoordelen. Ga ook niet gelijk de expertise van de verkoper in twijfel treken, die er veel verstand van te leek te hebben en er echt van overtuigd was dat m/l niet de goede maat was. Heb nog wel even gevraagd of ik in ieder geval even kon proef rijden als die binnen kwam voordat ik hem kocht, en dat was geen probleem.

Welke lengte heb jij dan V-licious? Mooie frames trouwens die composites zag ze in de winkel ook staan.

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 19 aug 2014 19:18

Manieren schreef: Welke lengte heb jij dan V-licious? Mooie frames trouwens die composites zag ze in de winkel ook staan.
Ik ben 1.92m.
Bij de XL was de bovenbuislengte nogal lang, waardoor ik niet bij het stuur kon.
Bij de L was ik bang dat ik problemen ging krijgen met de zadelhoogte. Maar dat viel uiteindelijk mee. Wel is de afstand tussen zadelhoogte en stuurhoogte wat groter dan normaal, maar dat compenseer ik met mijn lange armen en relatief kortere romp.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 19 aug 2014 19:21

sprint100 schreef:
Manieren schreef:Ik voeg mij ook bij dit Giant topic ;)
Net een nieuwe Giant tcr advanced 2 2015 gekocht, die ik volgende week krijg.
Na een meting van alle belangrijke lichaamsdelen, kwam ik zonder twijfel op een m uit, wat ik in eerste instantie vrij klein vond voor iemand van 1.82/1.83 met bbl van bijna 87cm, maar toen ik op een m ging zitten zat die voor mijn eerste gevoel inderdaad goed.

Zou je ons kunnen vertellen wat de verkoopprijs van deze fiets is? Ik kan nog nergens een prijs in Euro's vinden......
Misschien heb je de vraag over het hoofd gezien, maar ik ben nog steeds erg benieuwd naar de prijs van de TCR Advanced 2...

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 19 aug 2014 19:37

Stuntman Mike schreef:
a3 schreef:Moeten we nog steeds aan wennen. 8-)

Ikzelf zie nog steeds liever de TCR, de hoekige vormen vragen wat gewenning...
Ik ben een van de weinige die hem prachtig vind, alhoewel hij wel een bepaalde kleur moet hebben. De van Kittel en co vind ik minder, naar zo:

Afbeelding

;)
Dan behoor ik zeker ook tot de minderheid. Vind dit wel een kanshebber als opvolger van mijn huidige fiets zeker in de kleurstelling als hierboven. Is dit trouwens een maatje M en hoe groot zal de drop hier ongeveer zijn?
No pain no gain, no guts no glory!

Sapphire
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2013 23:34

Sapphire 19 aug 2014 20:00

Deze niet zozeer, maar opzich vind ik de propels heel erg mooie fietsen 8-)

Kreeg vandaag bericht dat mijn remmen eindelijk gearriveerd zijn, dus ga morgen gelijk langs! Kan ik ook even Propels kijken :lol:
Race: Giant TCR 0 (2012)
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 19 aug 2014 20:30

Hier in elk geval een voorbeeld van hoe het niet moet met te weinig drop:

Afbeelding

Hier een over de top:

Afbeelding

En hier een topper:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 19 aug 2014 20:33

@ dieseltje

Gewoon doen, heb je meteen de primeur. Houd er wel rekening mee dat Giant voor 2015 heeft aangegeven rigoreus te gaan veranderen op het gebied van lak en kleurstellingen. Mocht er geen stealth uitvoering meer tussen zitten kun je je ogen open houden de komende tijd voor een 2014 model.

Hier alvast een 2015 model:

Afbeelding

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 19 aug 2014 22:30

@ Mike: misschien doe ik eens gek maar een andere kanshebber zou de nieuwe Aeroad kunnen zijn ben over mijn huidige ook zeer tevreden en ben nog aan het overwegen!

@ sharkman: zijn die remmen echt zo problematisch of gaat het wel indien eenmaal goed afgesteld?
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 19 aug 2014 23:28

Remmen zijn vernieuwd voor 2015...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 20 aug 2014 07:47

@ sharkman: zijn die remmen echt zo problematisch of gaat het wel indien eenmaal goed afgesteld?

de duurste zijn gewoon gruwelijk slecht (happen en ongelijkmatig remmen) hoe goedkoper hoe beter (meer aluminium = stijver). Er zijn betere alternatieven te koop (ploegen rijden daar ook mee) maar koop je een frame dan zul je rekening moeten houden met de aanschaf van goede remmen, wat wordt meegeleverd kan eigenlijk de kliko in (voor de goedkopere modellen zou ik ze laten zitten en rekening mee houden met minder remvermogen)

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 20 aug 2014 10:42

@ Haaiman
Waren ze echt zó slecht? Met welke velgen en blokken reed jij? Ik heb alleen ervaring met de instap Propel en vond ze aardig remmen. Kan me wel voorstellen dat dit bij de dure modellen anders was. Toch gek dat ze het dan zo op de markt hebben gebracht...


"For 2015, Giant will replace the carbon brakes with a new SpeedControl SL aluminium version, which shares many features found on the Fouriers DX005 model used by Marcel Kittel and the Giant-Shimano team. The new brake has two positions for the cable noodle, to enable easy changes between wide race-day wheels and skinny training wheels. Propel Advanced SL and Advanced Pro models will receive brakes with titanium hardware."


2015:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie