Scott
Pic bijgevoegd ve bewerkte easton slx vork...Mr.Scott schreef:Sharkman 1 schreef:Hele fraaie fiets geworden.
Misschien het stuur nog iets kantelen en de snelspanner voor goed doen en het is perfect.
Denk dat het gewicht nog wel eens lager zou kunnen zijn aangezien het frame krap 1000 gram weegt. Volgende update zou een Easton SLX vork kunnen zijn waar je 100 gram mee wint.
Deze gedachte komt mij niet onbekend voor...moet nog de racecup voorzien en ik kan em monteren. Effectieve gewicht komt nu op 6,8kg.
Sharkman heeft iig een mooi staaltje van spuitwerk (vakmanschap) afgeleverd.
grt
De vork staat er in en is reeds getest (en positief bevonden)
grt
Hoi Allemaal,
Ik zie dat er een paar mooie Addicts zijn geplaatst in dit topic dus kan ik niet achterblijven met de mijne! Ik heb hem nu bijna een maand in mijn bezit en ik ben er erg tevreden over. De fiets rijdt toch wat comfortabeler dan mijn principia maar doet qua stijfheid er niet voor onder. En het is een stukkie lichter allemaal natuurlijk. De fiets weegt nu zo'n 7,3 kg maar ik probeer er nog wat af te krijgen. Er zitten nog conti GP banden op, daarvoor komen er lichtere (ik heb de Hutchinson Saunier Duval teambanden gekocht maar twijfel ook nog tussen Michelin Pro, Schwalbe of Conti GP4000). Verder wil ik wellicht mijn Mavic snelspanners vervangen door lichtere (Tune bijv), win ik daar veel gewicht mee?
Verdere specs:
Frame: Addict R1 2007
Groep: Dura Ace
Crankset: FSA SLK carbon
Stuurpen: Deda Newton Zero 100
Stuur: Deda Supernatural
Zadel: Fizik Arione Kium
Wielen: Mavic Ksyrium SL 2003 (mijn oude wielset, waarvan het achterwiel vorig jaar volledig vernieuwd is, ik spaar nu door voor nieuwe wielen, suggesties zijn welkom!)
Pedalen: Look Keo carbon
Bidonhouders: carbon (de houders op de foto zijn inmiddels vervangen door Carbon Scott bidonhouders)
[img=http://farm3.static.flickr.com/2293/241 ... 814d_o.jpg]
Ik zie dat er een paar mooie Addicts zijn geplaatst in dit topic dus kan ik niet achterblijven met de mijne! Ik heb hem nu bijna een maand in mijn bezit en ik ben er erg tevreden over. De fiets rijdt toch wat comfortabeler dan mijn principia maar doet qua stijfheid er niet voor onder. En het is een stukkie lichter allemaal natuurlijk. De fiets weegt nu zo'n 7,3 kg maar ik probeer er nog wat af te krijgen. Er zitten nog conti GP banden op, daarvoor komen er lichtere (ik heb de Hutchinson Saunier Duval teambanden gekocht maar twijfel ook nog tussen Michelin Pro, Schwalbe of Conti GP4000). Verder wil ik wellicht mijn Mavic snelspanners vervangen door lichtere (Tune bijv), win ik daar veel gewicht mee?
Verdere specs:
Frame: Addict R1 2007
Groep: Dura Ace
Crankset: FSA SLK carbon
Stuurpen: Deda Newton Zero 100
Stuur: Deda Supernatural
Zadel: Fizik Arione Kium
Wielen: Mavic Ksyrium SL 2003 (mijn oude wielset, waarvan het achterwiel vorig jaar volledig vernieuwd is, ik spaar nu door voor nieuwe wielen, suggesties zijn welkom!)
Pedalen: Look Keo carbon
Bidonhouders: carbon (de houders op de foto zijn inmiddels vervangen door Carbon Scott bidonhouders)
[img=http://farm3.static.flickr.com/2293/241 ... 814d_o.jpg]
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Mooie fiets!
Met die Tune's kun je dacht ik zo'n 40 à 50 gram besparen, op de wielen kun je ook veel pakken, afhankelijk van hoeveel je wil uitgeven natuurlijk. Campa Shamals zouden hier erg mooi in staan en zijn voor aluminium clincher wielen ook behoorlijk licht. Ook het zadel dat je nu gemonteerd hebt is relatief zwaar.
Qua banden zweer ik bij GP4000s, al zijn de Pro3Race en Ultremo's ook vast niet verkeerd.
Met die Tune's kun je dacht ik zo'n 40 à 50 gram besparen, op de wielen kun je ook veel pakken, afhankelijk van hoeveel je wil uitgeven natuurlijk. Campa Shamals zouden hier erg mooi in staan en zijn voor aluminium clincher wielen ook behoorlijk licht. Ook het zadel dat je nu gemonteerd hebt is relatief zwaar.
Qua banden zweer ik bij GP4000s, al zijn de Pro3Race en Ultremo's ook vast niet verkeerd.
-
- Forum-lid
Tandje Bij schreef:hier mijn Scott Scale 35 tussen het andere spul
Lijkt wel een kinder-Bianchi die naast je Scott staat Is de fiets echt zo klein, zijn de andere fietsen zo groot of vertekent de foto nogal?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
havana schreef:Mooie fiets!
Het zadel is erg comfortabel, dat weegt op tegen het gewicht (hoewel er volgens mij ook lichtere Ariones zijn).
Campa wielen vind ik ook mooi, maar de combi met shimano vind ik persoonlijk niet zo handig (moet ik weer een andere body aanschaffen toch?)?
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Scott Addict R1, DA 7900
Nee, als je ze nieuw koopt kun je gewoon een Shimano body kiezen. Je hebt dan wel een Campa compatible kransafnemer nodig, maar die "doen" zo'n 10 euro dus dat is het geld niet.
Ik zou gewoon Mavic Ksyrium Premium SL wielen nemen. Mooi zwart!! en perfect passend bij deze fiets.
Het zadel? Gewoon een teamversie kopen van Saunier Duval en je krijgt er ook mooi Fizik stuurlint bij.
En dan is ie wat mij betreft helemaal af.
Het zadel? Gewoon een teamversie kopen van Saunier Duval en je krijgt er ook mooi Fizik stuurlint bij.
En dan is ie wat mij betreft helemaal af.
Niets is wat het lijkt..
Alsjeblieft geen Mavic, een grove belediging voor dit prachtige frame!!
Arione K1 maakt 'm helemaal af!
Arione K1 maakt 'm helemaal af!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Arione's staan op geen enkele fiets mooi.... (heb er zelf ook 1 gehad, mag trouwens nog in de verkoop).
Less is bore
Speak for yourself, ik vind een K1 wel degelijk fraai. Ik heb ooit ook een Arione gehad, en weer verkocht, kon er niet lekker op zitten. Nu een Toupé.
Mavic wielen, die zijn pas lelijk (en overpriced, zwaar en onbetrouwbaar, zoals de meeste Franse spullen)...
Over smaak....
Mavic wielen, die zijn pas lelijk (en overpriced, zwaar en onbetrouwbaar, zoals de meeste Franse spullen)...
Over smaak....