Cervélo
Wat helpt is in ieder geval de pen in te smeren met tacx dynamic carbon pasta en het inbus boutje in te vetten.
Als je een moment sleutel hebt dan kan je precies meten hoe strak je deze aandraait.
Het voorgeschreven moment is 6 nm voor de team en carbon Soloist, bij een SLC-SL is dat 4,5 nm
Als je een moment sleutel hebt dan kan je precies meten hoe strak je deze aandraait.
Het voorgeschreven moment is 6 nm voor de team en carbon Soloist, bij een SLC-SL is dat 4,5 nm
SpEric schreef:Als je een moment sleutel hebt dan kan je precies meten hoe strak je deze aandraait.
Ik vraag me altijd af hoe precies die dingen nu eigenlijk zijn... Iemand hier gegevens over?
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Bij ijking zijn ze inderdaad behoorlijk precies maar ook de beste momentsleutel verloopt na een zekere tijd. (Een goede sleutel moet elk jaar opnieuw worden geijkt).
Belangrijk is dat de weerstand na elk gebuik op de laagste stand wordt gezet en dat de sleutel nooit valt (ze zijn erg gevoeling voor schokken).
Nm. zijn altijd met ingevette schroefdraad (met en zonder vet scheelt heel erg veel). Komt de pen echt niet vast te zitten (kan altijd) dan help aftapen en het deel in het frame met voldoende lagen haarlijk/acryllak inspuiten.
Belangrijk is dat de weerstand na elk gebuik op de laagste stand wordt gezet en dat de sleutel nooit valt (ze zijn erg gevoeling voor schokken).
Nm. zijn altijd met ingevette schroefdraad (met en zonder vet scheelt heel erg veel). Komt de pen echt niet vast te zitten (kan altijd) dan help aftapen en het deel in het frame met voldoende lagen haarlijk/acryllak inspuiten.
mike biker schreef: Is dit een goede indicatie van de grijze kleur? Ik heb namelijk zo veel verschillende foto's gezien met elke keer weer een andere kleur grijs.
Zie ook blz. 111 foto's van mijn team en die van IBAN idd wel representatief voor kleur grijs van de team's. Vaak is de kleur op foto's door lichtval te licht.
[/quote]
Over kleuren gesproken, op de beurs zal nog een primeur te zien zijn.. !!
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 13 nov 2006 20:43
Over kleuren gesproken, op de beurs zal nog een primeur te zien zijn.. !!
[/quote]
http://www.efikce.com/cycles/default.aspx
Lijkt de primeur misschien op wat op de site van de Franse invoerder van Cervelo staat ...? De kleuren worden daar aangekondigd als die van het gamma 2008 ...
[/quote]
http://www.efikce.com/cycles/default.aspx
Lijkt de primeur misschien op wat op de site van de Franse invoerder van Cervelo staat ...? De kleuren worden daar aangekondigd als die van het gamma 2008 ...
Cervélo RS frame
Nieuw bij Cervélo is het RS frame. Dit frame onderscheidt zich van het R3 frame door de balhoofdbuislengte.De balhoofdbuislengte van de RS is hoger dan de R3. Op deze manier bereik je een comfortabelere fietspositie en daardoor minder spanning in de onderrug. Niet te missen op de Bike Motion!
Nieuw bij Cervélo is het RS frame. Dit frame onderscheidt zich van het R3 frame door de balhoofdbuislengte.De balhoofdbuislengte van de RS is hoger dan de R3. Op deze manier bereik je een comfortabelere fietspositie en daardoor minder spanning in de onderrug. Niet te missen op de Bike Motion!
SpEric schreef:Dat is de kleurstelling vd limited.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook de juiste is helaas.
Er is nog niets gezien, verteld of bevestigd. Dus de beurs zal toch de plek zijn, of hier om het snel te weten te komen.
dit stond trouwens in de officiële Cervélo nieuwsbrief van vorige week:
onveranderd zou je zo zeggenAs Ferdinand Porsche once said, it is easy to have something new, but very difficult to have something better. So the majority of our model line will remain unchanged, as customers like Team CSC simply havent been able to find anything to improve on them yet. For 2008 we will have the following models:
* Soloist Team (unchanged) - Bicycling magazine calls it the Fastest, most-storied $2300 bike in the world. We disagree; its actually only $2000.
* Soloist Carbon (unchanged) - Bike of the year in the USA, France, UK, Australia, Germany, its the most aero road bike in the world.
* SLC-SL (unchanged) - Even lighter than the Soloist Carbon and just as aero, the SLC-SL is Team CSCs aero AND weight advantage at the same time.
* R3 (new graphics) - Two starts in Paris-Roubaix, two wins. The lightest frame to ever race on the worlds worst roads keeps proving to be the strongest as well.
* R3 SL (unchanged) - How can the lightest production frame in the world also be one of the strongest and stiffest? Well, thats what happens when you have more engineers than bike models.
* RS (new) - The brilliant strength, stiffness and handling qualities of the R3 series - but with a longer headtube for those desiring a higher handlebar position see the article below for more info.
* P2 SL (unchanged) - How often do you see the words entry-level-world-championship-winning bike? In DuraAce and Ultegra for North America.
* P2C (new graphics) - Only beaten in aerodynamics by the P3C, this bike continues to dominate its category. Now in a DuraAce and an Ultegra version for North America.
* P3C (new graphics) - The standard by which every TT bike is measured. Often copied, never matched. And another 2 starts, 2 wins bike, with Fabian Cancellara at the World TT Championships.
The website will be updated by November 1.
t.a.f.k.a.e.h.