Ik ben kapot, want ja, ik heb vandaag gefiets. Voor het eerst in Zuid-Limburg, een klimtraining. Dat is heel wat voor mij als je weet dat ik hiervoor alleen een training op de Posbank heb gedaan en verder slechts de Brienenoordbrug had bestegen. Had dus ook niet echt een idee wat ik moest verwachten, maar ja je moet het toch eens proberen. Nog niet de hele heftige bergen zoals de Keutenberg, godzijdank. Vanuit Vijlen een aantal lussen gereden richting Vaals, Drielandenpunt, Epen, Epenerheide, richting Gulpen, Camerig (lekker zeg na een flinke plensbui) en een klein stukje Belgische Voerstreek. Prachtige omgeving waar ik helaas niet vaak kom.
Kon ik meteen testen of het een beetje ging lukken met die nieuwe tandwielen achter. Nou, ik heb ze wel nodig gehad. Wel geprobeerd om in het kader van HTFU de '28 als "panic button" zo veel mogelijk achter de hand te houden, maar ik kwam er een paar keer toch echt niet onder uit. Ik kwam boven, vraag niet hoe, en supersnel ging het ook niet, hoewel naarmate de dag vorderde het wel steeds beter ging.
In totaal 65 km, met 1100 hoogtemeters.
Zoals gezegd; ik ben kapot.