Ganna toch wel aardig gereden dacht ik.
La Vuelta 2023
Jazeker. Maar die schaar ik onder individuele prestatie.nijkie schreef: ↑19 sep 2023 22:40Ganna toch wel aardig gereden dacht ik.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Wel journalisten zeggen niet alles via hun kanalen als hun bron vraagt dat niet te doen. In de wandelgangen daarentegen spreken ze wel voluit.JPAR schreef: ↑14 sep 2023 22:04En waar haal je dat vandaan?
Nu wordt het plaatje voor het grote publiek wat duidelijker.
zoals de sportmarketeer het vandaag in HLN nieuws zegt
“Ik heb geen concreet bewijs voor wat ik nu zal zeggen”, aldus sportmarketeer Van den Wall Bake, “maar ik ben er bijna zeker van dat Sepp Kuss de Vuelta heeft gewonnen door de contacten die er op dat moment waren tussen Amazon en Jumbo Visma.”
“Het is Kuss gegund - leuke renner, sympathieke jongen - maar hij heeft niet de kwaliteiten van Roglic of Vingegaard. En toch mag hij de Vuelta winnen. Op dat moment was er nog niets bekend over de gesprekken met Amazon, maar toen al vielen er voor mij enkele puzzelstukken op hun plaats. Jumbo zou verdwijnen uit het wielrennen, de ploeg duwde Kuss nadrukkelijk naar voren. Ik dacht toen al in de richting van een Amerikaanse sponsor.”
“Het team heeft hem laten winnen om zo nog meer interesse van de Amerikaanse markt te genereren. Het zou me niet verbazen dat Kuss nog nadrukkelijker naar voren zou geschoven worden wanneer Amazon instapt.”
-
- Forum-lid
Hoe kunnen ze Kuss nadrukkelijker naar voren schuiven? Gaan ze Kuss als kopman spelen zonder de aanwezigheid van Vingegaard en Roglic? Ik kan mij niet voorstellen dat Roglic en Vingegaard nog een keer een grote ronde cadeau doen aan een teamgenoot. Wat tijdens de Vuelta wel duidelijk werd (was al zo natuurlijk), is dat Vingegaard en Roglic een maat te groot zijn voor Kuss. Ik hoop dat Roglic en Vingegaard het Kuss gegund hebben vanwege zijn geleverde werk de afgelopen jaren en niet vanwege het geld van Amazon, dat laatste zou voor mij afbreuk doen aan de overwinning. Maar goed, hier ben ik waarschijnlijk ook te romantisch of te naïef voor.lugosi schreef: ↑29 sep 2023 23:06Wel journalisten zeggen niet alles via hun kanalen als hun bron vraagt dat niet te doen. In de wandelgangen daarentegen spreken ze wel voluit.
Nu wordt het plaatje voor het grote publiek wat duidelijker.
zoals de sportmarketeer het vandaag in HLN nieuws zegt“Ik heb geen concreet bewijs voor wat ik nu zal zeggen”, aldus sportmarketeer Van den Wall Bake, “maar ik ben er bijna zeker van dat Sepp Kuss de Vuelta heeft gewonnen door de contacten die er op dat moment waren tussen Amazon en Jumbo Visma.”
“Het is Kuss gegund - leuke renner, sympathieke jongen - maar hij heeft niet de kwaliteiten van Roglic of Vingegaard. En toch mag hij de Vuelta winnen. Op dat moment was er nog niets bekend over de gesprekken met Amazon, maar toen al vielen er voor mij enkele puzzelstukken op hun plaats. Jumbo zou verdwijnen uit het wielrennen, de ploeg duwde Kuss nadrukkelijk naar voren. Ik dacht toen al in de richting van een Amerikaanse sponsor.”
“Het team heeft hem laten winnen om zo nog meer interesse van de Amerikaanse markt te genereren. Het zou me niet verbazen dat Kuss nog nadrukkelijker naar voren zou geschoven worden wanneer Amazon instapt.”
Ik denk niet dat ze hem hebben laten winnen vanwege Amazon, maar omdat het hem gegund werd. Ik verwacht ook dat hij dit niet nog een keer gaat doen. Ook niet omdat Amazon er nu is. Hij is geen kopman en wil hij ook niet zijn. Maar misschien ben ik ook te romantisch?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ook mijn idee.
De andere ploegen gaan een ontsnapping met Kuss, maar zonder hun eigen zelfs kopman, nooit of te nimmer nog laten rijden.
Ze weten nu dat ze op die manier de sterkste ploeg, met de sterkste "knecht", helemaal in een zetel zetten.
Een beetje zoals ze Evenepoel nooit vooruit hadden laten rijden toen hij nog voorin het klassement stond.
De andere ploegen gaan een ontsnapping met Kuss, maar zonder hun eigen zelfs kopman, nooit of te nimmer nog laten rijden.
Ze weten nu dat ze op die manier de sterkste ploeg, met de sterkste "knecht", helemaal in een zetel zetten.
Een beetje zoals ze Evenepoel nooit vooruit hadden laten rijden toen hij nog voorin het klassement stond.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het hangt er van af op welk niveau dat zo'n beslissing genomen wordt. Sommigen geloven dat dat onder renners gebeurt. Anderen geloven dat dit in teamverband, al dan niet met leiding erbij genomen wordt. En er zijn ook mensen (zoals ik) die geloven dat dit op een hoger niveau beslist wordt. Namelijk het niveau dat de centen levert. In de Parijs Roubaix die Musseeuw won was dat ook het geval en dat werd ook niet weggestoken. De grote baas (tijdens de finale telefonisch gecontacteerd) heeft toen beslist wie won. (zie oa Belga Sport docu)
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja maar dat waren wel ander tijden he! Toen werden overwinningen nog handjeklap onderling bekokstoofd.
Tegenwoordig gaat dat anders.
Maar misschien is het principe nogsteeds hetzelfde…
Tegenwoordig gaat dat anders.
Maar misschien is het principe nogsteeds hetzelfde…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind