Het grote auto-topic
Nah, je spreekt voor jezelf nu.
De ruimte, daar ging het mij om. Maar sinds het gezin van 5 naar 3 is gegaan is iets minder ruimte ook prima. De hoge zit en makkelijk instappen hebben nooit de doorslag voor mij gegeven. En de (oudere) CR-V's hebben een vlakke vloer achterin. Je wil niet weten hoe prettig dat is voor de passagiers op de achterbank. Maar goed, als er niemand in het midden zit dan boeit dat niet zoveel.
De ruimte, daar ging het mij om. Maar sinds het gezin van 5 naar 3 is gegaan is iets minder ruimte ook prima. De hoge zit en makkelijk instappen hebben nooit de doorslag voor mij gegeven. En de (oudere) CR-V's hebben een vlakke vloer achterin. Je wil niet weten hoe prettig dat is voor de passagiers op de achterbank. Maar goed, als er niemand in het midden zit dan boeit dat niet zoveel.
Ride bikes, not tanks!
Zoveel mensen zoveel wensen
Dat is mijn gedachte ook, station of mpv was/is qua ruimte prima (of beter). SUV's zijn natuurlijk ook een prachtig concept om loodzware batterijpakketten in op te bergen zonder dat t opvalt.
Ik reed al een CR-V in de tijd dat ik in Oostenrijk heb gewoond. En de winters daar, dan is iets meer bodemvrijheid en vierwielaandrijving wel fijn hoor! Maar goed, ik snap dat Oostenrijk geen Nederland is. En dat de meeste SUV ook geen 4x4 meer zijn. Dat vind ik ook heel suv.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Onze in Zwitserland wonende zoon gebruikt een 3 Touring xDrive. Is daar super tevreden over. In de sneeuw is 4x4 idd een verrijking.
x-drive / quattro is daar natuurlijk wel een dikke +Patrick VB schreef: ↑29 nov 2024 15:43 Onze in Zwitserland wonende zoon gebruikt een 3 Touring xDrive. Is daar super tevreden over. In de sneeuw is 4x4 idd een verrijking.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Een 3 serie lijkt voor mij wel de auto in een 340i, maar voor mij niet te betalen. 330i mag ook nog.
M5 de ultieme auto. Maar bij een groot bedrijf is het minimaal hybrid vanaf nu of ev.
Vooral xdrive is in nl +10k niet voor de 4wd maar de extra co2 en in NL heb je er zeker met achterwiel aandrijving onder de 300pk weinig aan.
Als je nu een V60 hebt en naar een XC gaat komt er 20 a 25K bij. Vergeleken met een. V60 in 2020.
Daarnaast de buitenkant is anders maar binnen in voor 100% gelijk.
Het ligt eraan hoe je de auto moet aanschaffen. Er zijn echt mega aanbiedingen. Ik zag een nieuwe i7 voor 110, goed veel geld. Maar goedkoper dan een x5 oid en het comfort in een i7 is ook wel 7 stappen hoger dan dat van een het premium D of E segment.
GLC zijn ook goede aanbiedingen, maar dan moet je echt gaan zoeken en bellen. Pas een GLC 300E voor 80k full options, dat is net zo duur dan een xc60 met standaard (opzich prima) uitrusting. Dan in zeker de multimedia in de mercedes wel ff een upgrade.
M5 de ultieme auto. Maar bij een groot bedrijf is het minimaal hybrid vanaf nu of ev.
Vooral xdrive is in nl +10k niet voor de 4wd maar de extra co2 en in NL heb je er zeker met achterwiel aandrijving onder de 300pk weinig aan.
Als je nu een V60 hebt en naar een XC gaat komt er 20 a 25K bij. Vergeleken met een. V60 in 2020.
Daarnaast de buitenkant is anders maar binnen in voor 100% gelijk.
Het ligt eraan hoe je de auto moet aanschaffen. Er zijn echt mega aanbiedingen. Ik zag een nieuwe i7 voor 110, goed veel geld. Maar goedkoper dan een x5 oid en het comfort in een i7 is ook wel 7 stappen hoger dan dat van een het premium D of E segment.
GLC zijn ook goede aanbiedingen, maar dan moet je echt gaan zoeken en bellen. Pas een GLC 300E voor 80k full options, dat is net zo duur dan een xc60 met standaard (opzich prima) uitrusting. Dan in zeker de multimedia in de mercedes wel ff een upgrade.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ga je een taxibedrijfje beginnen?
Less is bore
Zelfs in de Ardennen is dat elke winter wel een keer van toegevoegde waarde.Patrick VB schreef: ↑29 nov 2024 15:43 Onze in Zwitserland wonende zoon gebruikt een 3 Touring xDrive. Is daar super tevreden over. In de sneeuw is 4x4 idd een verrijking.
Ik ben vorig jaar overgestapt van een praktische en snelle '17 Octavia RS combi naar een '22 BMW i4 (EV dus). Waar ik bij de Octaaf de fietsendrager zelden nodig had, want zoveel ruimte met de bank plat is het nu in de i4 behoorlijk krapper, maar wat rijd het zálig... Wordt er na een drukke werkdag of zware fietstocht op de terugreis helemaal 'zen' van. Fiets kan wel achterin maar dan wielen eruit of compleet op de drager. Ik kies meestal voor dat laatste.
SUV gaat het voorlopig nog niet worden
SUV gaat het voorlopig nog niet worden