Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
- Forum-lid HC
Slagroom patronen zijn wel goedkoper, maar die wij hebben zit geen schroefdraad op en een slagroom patroon is geen Co2. Of dat iets uitmaakt geen idee.
- thestudent
- Forum-lid HC
Als je het inhaleert maakt dat wel uit. Heel ander effect ook. CO2 moet je al helemaal niet inhaleren in die hoeveelheden. Zou ook nogal prikkelend werken in de Neus En je gaat compleet out. N20 beter ook niet, geen idee waar die gekte vandaan komt. Maar je vind hier geregeld die patronen. En das niet van de racefietsers die hier allemaal lek staan .
Volgens mij gedragen de gassen zich redelijk vergelijkbaar in de patronen. Beide zijn dan tot vloeistof gecomprimeerd. Denk dat het wel lukt om er een band mee op te pompen met een bruikbare adapter. Alleen N20 kan een oxiderend effect hebben en kan al aanwezige verbranding bevorderen. Het is op zichzelf niet brandbaar. Terwijl je met C02 juist weer een brandje kan blussen, moet je dat met N20 dan weer niet doen. C02 is dus wat veiliger in gebruik.
N20 heeft dan ook weer leuke toepassingen in de (drag) racerij.
Volgens mij gedragen de gassen zich redelijk vergelijkbaar in de patronen. Beide zijn dan tot vloeistof gecomprimeerd. Denk dat het wel lukt om er een band mee op te pompen met een bruikbare adapter. Alleen N20 kan een oxiderend effect hebben en kan al aanwezige verbranding bevorderen. Het is op zichzelf niet brandbaar. Terwijl je met C02 juist weer een brandje kan blussen, moet je dat met N20 dan weer niet doen. C02 is dus wat veiliger in gebruik.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
FUTURUM 4 SEASONS Base Layer Merino Warm 2 Pack Long Sleeve Black
Volgens mij zit er in slagroompatronen ook minder gas dan in co2 patronen voor de fiets.thestudent schreef: ↑21 dec 2021 16:27 Als je het inhaleert maakt dat wel uit. Heel ander effect ook. CO2 moet je al helemaal niet inhaleren in die hoeveelheden. Zou ook nogal prikkelend werken in de Neus En je gaat compleet out. N20 beter ook niet, geen idee waar die gekte vandaan komt. Maar je vind hier geregeld die patronen. En das niet van de racefietsers die hier allemaal lek staan .
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb ook een eenvoudige compressor.
Maar die maakt, net als de Stanley, een hels lawaai.
Ik ga me een zogenaamde "low noise" compressor aanschaffen.
Die kost maar een beetje meer.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Denk dat zelf een geluidsdemper maken (kist met schuin aan de binnenzijde) meer rust gaat brengen die HBM ken ik en echt stil is hij enkel als de tank vol is / hij uitstaat.
Ik heb ook zo’n stille compressor, van Hyundai. En dat scheelt echt heel veel met een “normale “. Ben het hierin dus niet met sharkman113 eens!