Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 02 sep 2009 00:53

Ik veronderstel niet dat met 2,90 het probleem zal opgelost zijn. De Edge zit waarschijnlijk een tijdje zonder ontvangst en maakt dan een gemiddelde van tijd en afstand. Ziet wel dat er zoveel afstand is,maar de tijd staat waarschijnlijk ff stil.
Ik reed gisteren onder een brug en mijn snelheid daalde fors en de brug onderdoor alles weer normaal. Geen piek opgemerkt in trainingscenter.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 02 sep 2009 01:58

[quote="Amclassic-fan"]Hopelijk kan je dan met de nieuwe versie wel door een tunnel heen rijden zonder daarna in Trainingcenter een maximale snelheid van 250-1000 km/h te hebben staan :)

8 gb SD kaartje is ook wel mooi, kunnen er heel veel topo kaarten op naast CN.[/quote]


Dat zou idd leuk zijn. Ik heb er ook direct een kaartset van 8Gieg op proberen te zetten. Mapsource wil geen gotere kaartsets bouwen dan 4 GB! Als je er op www naar snuffelt denkt men dat het met de Fat 32 grens te maken heeft. 4 GB 1 bestand.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 02 sep 2009 08:09

Het zal nooit perfect worden , maar zolang ze door puzzelen komt er nog geen opvolger .

De 500 noem ik daarom geen opvolger .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 02 sep 2009 17:48

Beste mensen ik heb net geprobeerd een 2-tal downloads op mijn pc te krijgen.
De ene is webupdater voor de nieuwe versie en de connect plugging via garmin connnect. Mijn pc download de files prima maar kan ze niet installeren. PC loopt dan vast en doet niets meer.

Ik werk met ene Vista PC

Kan iemand mij helpen.

Bedankt
Hans

Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 02 sep 2009 20:16

Ik heb ook Vista en webupdater is geen probleem maar de connect lukt hier ook niet. Ik heb dit hier reeds aangehaald maar geen enkele reactie hierover gekregen.
Webupdater zou toch meten lukken.

Groetjes

Spirit
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

kome
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 feb 2007 21:16

kome 07 sep 2009 18:09

Als ik tijdens het fietsen mijn EDGE 705 laat navigeren naar bijvoorbeeld een stad die een 50-tal km verder ligt dan krijg ik de volgende melding :'routeberekeningsfout: onvoldoende geheugen beschikbaar'.
Een dichtbij gelegen plaats ( bvb 5 km) geeft geen probleem.
Hoe is dit op telossen?

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 07 sep 2009 20:29

Met welke kaart werkt ge?
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

kome
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 feb 2007 21:16

kome 07 sep 2009 22:24

[quote="SpiritWetteren"]Met welke kaart werkt ge?[/
Ik heb Topo Belgie, CN2009 en fiets en wandelwegen Belux.
Tegenwoordig gebruik ik enkel nog Topo.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 07 sep 2009 23:33

Wie gebruikt welke (universele) software om de data uit de Garmin te halen.

Zelf heb ik Trainingcenter en Sporttracks geprobeerd (laatste naar tevredenheid). Ik ben nieuwsgierig of er nog andere -universele- zijn.
Twitter: @rbruijns

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 07 sep 2009 23:54

[quote="KOME"]Als ik tijdens het fietsen mijn EDGE 705 laat navigeren naar bijvoorbeeld een stad die een 50-tal km verder ligt dan krijg ik de volgende melding :'routeberekeningsfout: onvoldoende geheugen beschikbaar'.
Een dichtbij gelegen plaats ( bvb 5 km) geeft geen probleem.
Hoe is dit op telossen?[/quote]

Volgens mij krijg je een route berekeningsfout als je op een weg zit die volgens de kaart niet bestaat of langs/over een weg moet die niet bestaat.
Bijvoorbeeld op een fietspad die niet op de kaart staat of als je op de snelweg zit terwijl dit uitgevinkt staat.

Edit;Oeps niet helemaal goed gelezen; je krijgt een geheugenfout.
Hm, dit heb ik volgens mij ook wel eens als ik lange afstanden wil navigeren. Ik heb het idee dat het over is als je snelwegen NIET uitzet, hij berekent dan ook veel sneller. Het is wel een rare oplossing maar goed een beetje blijven nadenken in het geval van een "snelweg oprijden" aanwijzing is ook best leuk.
Kan dit het bij jou ook zijn?

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 08 sep 2009 01:18

Ook niet goed gelezen veronderstel ik. Een berekeningsfout? Heb ik nog nooit meegemaakt. Ik weet niets van topo kaarten. Belux is niet voor te navigeren. Als ik wil navigeren is het met CN en snelwegen vermijden. De rest van de kaarten niet aanvinken. Teveel kaarten is niet nodig en kan misschien voor problemen zorgen. Even nog eens verduidelijken met van het internet afgehaalde routes: alvorens te rijden even converteren met GPSies.com naar garmin track en zo rijden met herberekenen uit. Even proberen KOME.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 08 sep 2009 01:37

Die geheugen fout, daar schreef ik al eens tig pagina's geleden over, krijg ik ook. Als ik bv in Lyon ben en naar huis wil. Te dichte infrastructuur blijkbaar en ongeveer 110 km. Vorige week ging het wel goed bij een 140 km rit maar dat was in een gebied met nauwelijks infrastructuur ( jura ).
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie