Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 06 sep 2009 18:56

GastheerG schreef:
Quarante schreef:Sowieso maakt het toch allemaal geen fluit uit met wie je een rondje gaat trainen? Als ie je maar geen Mexicaanse griep geeft:p


Als Kohl, Ricco en Dekker me morgen bellen of ik een rondje Toscana met ze ga doen zit in binnen 5 minuten in de auto:D

Het zijn geen melaatse!


In geval van ricco ga ik liever met zijn vriendin ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2009 12:14

Ik vind het een beetje droevig dat sommigen de discussie gewoon belachelijk maken. Puik werk... kan je meteen elk meningsverschil op een forum stoppen zo!

paulusR3 schreef:Bovendien zou ik me kunnen voorstellen dat niet veel profrenners op hem zitten te wachten, na al die bekentenissen en verdachtmakingen richting het huidige prof-peloton...


Idd.

Uiteraard mag iedereen hierover van mening verschillen, maar ik dacht het interessant te vinden dit even aan te halen.

Ter vergelijking: dr. Ferrari werd in een bepaalde zaak ook verdacht en toch gingen andere renners nog steeds bij hem. Toen kregen zij wel plots iedereen over zich? Welnu, Kohl wordt verdacht voor het handelen in dopingprodukten en zelfs het verhuren van een toestel voor bloeddoping, dus waarom dan geen vragen stellen bij wie zomaar met hem bevriend is (temeer daar het collega-wielrenners zijn die persoonlijk benadeeld zijn door zijn dopinggebruik)?
Oh ja, de kritische noot liever belachelijk maken ipv gewoon van mening te verschillen. Proficiat aan die sportieve forumleden daarvoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 sep 2009 12:42

Euh, mag er niet meer gelachen worden op dit forum dan?
Het ene hoeft het andere toch ook niet uit te sluiten? Alsof een kwinkslag een 'serieuze' discussie meteen tenietdoet.
Ik vind een evenwichtige afwisseling tussen luim en ernst juist wat dit forum aangenaam maakt. Het gaat tenslotte ook maar over wielrennen hé Casran!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2009 12:53

Dario schreef:Euh, mag er niet meer gelachen worden op dit forum dan?
Het ene hoeft het andere toch ook niet uit te sluiten? Alsof een kwinkslag een 'serieuze' discussie meteen tenietdoet.
Ik vind een evenwichtige afwisseling tussen luim en ernst juist wat dit forum aangenaam maakt. Het gaat tenslotte ook maar over wielrennen hé Casran!

Kijk, ik breng iets aan dat ik interessant vind en waarvan ik weet dat iedereen een andere mening zal hebben... net dàt is boeiend. De nogal botte lacherige reacties hierboven geven je nogal snel de indruk dat je een oen bent om dit onderwerp aan te brengen: helemaal niet leuk dus!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 sep 2009 13:14

Nu ja, jij trekt altijd als eerste van leer tegen verdachtmakingen die niet met feiten zijn hard te maken, en dan kom je plots zelf met een foto die - laten we wel wezen - totáál on-identificeerbare renners in opspraak zou moeten brengen? Lijkt me eerlijk gezegd wat weinig als stof voor een 'serieuze' discussie, dus tja...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2009 13:21

Dario schreef:Nu ja, jij trekt altijd als eerste van leer tegen verdachtmakingen die niet met feiten zijn hard te maken, en dan kom je plots zelf met een foto die - laten we wel wezen - totáál on-identificeerbare renners in opspraak zou moeten brengen? Lijkt me eerlijk gezegd wat weinig als stof voor een 'serieuze' discussie, dus tja...



Da's toch naast de kwestie? Het ging niet over het in twijfel trekken of dit Kohl en Gilbert zijn. De bron is goed genoeg, dus heb zelfs op die opmerkingen niet gereageerd. Dus het uitgangspunt is helemaal niet een onbewezen feit.

Feit: Kohl traint mee met een groepje actieve profwielrenners, waaronder Gilbert.
Discussiepunt: wat vind je ervan?

Is dat nu zo een probleem en moet dat belachelijk gemaakt worden?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 sep 2009 13:30

Ach kijk: ten eerste zie ik niet in waarom je dat persoonlijk zou moeten nemen. En ten tweede: ook die lacherige reacties geven toch een opinie te kennen over je discussiepunt?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2009 13:46

Dario schreef:Ach kijk: ten eerste zie ik niet in waarom je dat persoonlijk zou moeten nemen. En ten tweede: ook die lacherige reacties geven toch een opinie te kennen over je discussiepunt?



Ja, nl. de opinie "wat ben jij een idioot dat je hierover een discussie start, ik zie het probleem niet".

't Komt eigenlijk allemaal niet zo volwassen over. Misschien is dit soort meningsverschillen niet aan dit forum besteed... Ik had er meer van verwacht ipv dat zovelen het botweg als belachelijk afdoen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 sep 2009 13:56

C a s r a n schreef:Boeiend of een non-issue...


Tja, zoals je zelf al aangaf, kàn iemand dus ook vinden dat het om het tweede gaat... Maar dat hoéf je daarom nog niet per sé op jezelf te betrekken.

Overigens wel wat kleintjes om het als 'onvolwassen' te bestempelen als niet iedereen elk onderwerpje dat jij aandraagt meteen een discussie waard acht... Maar soit.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 07 sep 2009 17:43



Ha ha, erg geestig! Toch blijft dat joch een rotkop hebben, alsof ie nog steeds epo en cera in z'n hamsterwangetjes heeft gepropt.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 07 sep 2009 23:03

De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie