Titanium fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
@charite
Ik wist 't wel dat wordt 'n juweeltje.
Met het rood in het stuur (met 'n zwart stuurlintje) heb ik helemaal geen problemen,
mooi zo laten.
Lagere velgen vind ik over het algemeen wel mooier bij titanium mag voor mij max 30mm zijn.
Ik wou dat ik zulke problemen had
Ik wist 't wel dat wordt 'n juweeltje.
Met het rood in het stuur (met 'n zwart stuurlintje) heb ik helemaal geen problemen,
mooi zo laten.
Lagere velgen vind ik over het algemeen wel mooier bij titanium mag voor mij max 30mm zijn.
Ik wou dat ik zulke problemen had
Grt. Zapp
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
Heeft er iemand van jullie ervaring met 'n gelakt "T" frame.
B.v.
'n Icon van Litespeed, die gedeeltelijk gespoten is met diap (uitgespaarde) teksten,
de rest van 't frame blank ongespoten "hand brush" titanium.
Of 'n volledig gelakte, Timo 2.0 jouw Merlin.
Is hiervoor 'n speciale lak of bewerking nodig en alleen door de specialist te doen.
Hoor hier van 'n verdeler dat gelakte T frames ontzettend kwetsbaar zijn,
dat dit, betreft de lak, alleen maar problemen voor ze geeft.
Ik heb er hier nog maar weinig over gelezen, behalve dat Timo met z'n extralight bezig is,
Alle info is welkom,
bedankt,
B.v.
'n Icon van Litespeed, die gedeeltelijk gespoten is met diap (uitgespaarde) teksten,
de rest van 't frame blank ongespoten "hand brush" titanium.
Of 'n volledig gelakte, Timo 2.0 jouw Merlin.
Is hiervoor 'n speciale lak of bewerking nodig en alleen door de specialist te doen.
Hoor hier van 'n verdeler dat gelakte T frames ontzettend kwetsbaar zijn,
dat dit, betreft de lak, alleen maar problemen voor ze geeft.
Ik heb er hier nog maar weinig over gelezen, behalve dat Timo met z'n extralight bezig is,
Alle info is welkom,
bedankt,
Grt. Zapp
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Zou persoonlijk nooit een gelakt titanium frame nemen. je smeert er iets minder duurzaams op dan het Ti zelf en met een beetje pech komt het er net zo snel weer vanaf.
En aan Charite: je shifters zitten niet echt op de juiste hoogte op het stuur (onderkant hendel hoort gelijk te zitten met onderkant stuur)
En aan Charite: je shifters zitten niet echt op de juiste hoogte op het stuur (onderkant hendel hoort gelijk te zitten met onderkant stuur)
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 08 aug 2006 13:15
litespeed schreef:En de voorderrie omhoog en de stuurpen omdraaien...
Fraaie spullen hoor! Wordt een mooie bak.
(vork vind ik persoonlijk minder met die lelijke decals en ik snap niet dat Easton daar na al die jaren niets aan doet)
En banden oppompen
bikeboutique is geen invoerder meer.
invoerders voor Nederland zijn:
- John Knoops Passion for Bikes
- Rijwielpaleis Bilthoven
- De Fiets Specialist Laren
Voor België:
- TS-Bikes
- Fietsen Koen
Zie website: http://www.lynskeyperformance.eu/nl/contact.php
invoerders voor Nederland zijn:
- John Knoops Passion for Bikes
- Rijwielpaleis Bilthoven
- De Fiets Specialist Laren
Voor België:
- TS-Bikes
- Fietsen Koen
Zie website: http://www.lynskeyperformance.eu/nl/contact.php
Ik ben al enige tijd bezig met het zoeken naar een ti frame.
Ik zoek een sloping frame met het liefst een geïntegreerd balhoofd. Frame moet dus stijf en zo licht mogelijk zijn.
Het frame wil ik bij een dealer kopen en niet via het internet.
De R340 Lynskey (waarvan ik de prijs nog steeds niet weet), Astraeus VN en Xicon LS vind ik mooie modellen, dit is ook een beetje de prijsklasse waarin ik zoek.
Ik heb al een aantal modellen gezien zoals de Xicon en de Astraeus. Met deze laatste heb ik een testritje gedaan. Het is een mooie fiets maar in vergelijking met de andere genoemde modellen wordt deze in China gemaakt in
Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Ik zoek een sloping frame met het liefst een geïntegreerd balhoofd. Frame moet dus stijf en zo licht mogelijk zijn.
Het frame wil ik bij een dealer kopen en niet via het internet.
De R340 Lynskey (waarvan ik de prijs nog steeds niet weet), Astraeus VN en Xicon LS vind ik mooie modellen, dit is ook een beetje de prijsklasse waarin ik zoek.
Ik heb al een aantal modellen gezien zoals de Xicon en de Astraeus. Met deze laatste heb ik een testritje gedaan. Het is een mooie fiets maar in vergelijking met de andere genoemde modellen wordt deze in China gemaakt in
Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik had hier nog een prijslijst liggen van Lynskey van 2011, de consumentenprijs van de R340 is 2395 euro.
Gelijk die ook maar van de Helix OS 3995 euro, en die van de R230 1995 euro.
(aanbevolen verkoopprijs)
Gelijk die ook maar van de Helix OS 3995 euro, en die van de R230 1995 euro.
(aanbevolen verkoopprijs)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
je kunt de prijzen van de frames ook online vinden op de website van een Duitse dealer:
http://www.highendcycling.de/de/titanra ... reise.html
(ik weet wel niet hoe dit overeenkomt met de prijzen in Nederland en België )
Je kunt hier prijzen vinden van verschillende merken: Lynskey, Litespeed, Moots, Serotta, Kocmo.
De prijzen voor de Europese Lynskeys zijn altijd met een Hand Brushed afwerking.
(een andere afwerking is niet voorzien)
Let ook op het feit dat op de Europese website van Lynskey (http://www.lynskeyperformance.eu) een pak minder modellen staan dan op de Amerikaanse website van Lynskey (http://www.lynskeyperformance.com/a/)
Je kunt echter ook Amerikaanse Lynskey frames via je LBS bestellen.
Zo heb ik via TS-Bikes een Cooper en een Amerikaanse R230 in bestelling staan...
Merk ook op dat de zadelpen in de Europese frames 27,2mm is en geen 31,6mm.
(daarom heb ik een Amerikaans frame besteld omdat ik al een Lynskey zadelpen had liggen)
Levering van mijn Cooper en R230 is voorzien voor februari-maart...
(zijn wel 2 amerikaanse frames, kan zijn dat de echte Europese kaders sneller leverbaar zijn)
Heb 2 weken geleden bij TS-Bikes een Europese R230 in de winkel zien hangen.
http://www.highendcycling.de/de/titanra ... reise.html
(ik weet wel niet hoe dit overeenkomt met de prijzen in Nederland en België )
Je kunt hier prijzen vinden van verschillende merken: Lynskey, Litespeed, Moots, Serotta, Kocmo.
De prijzen voor de Europese Lynskeys zijn altijd met een Hand Brushed afwerking.
(een andere afwerking is niet voorzien)
Let ook op het feit dat op de Europese website van Lynskey (http://www.lynskeyperformance.eu) een pak minder modellen staan dan op de Amerikaanse website van Lynskey (http://www.lynskeyperformance.com/a/)
Je kunt echter ook Amerikaanse Lynskey frames via je LBS bestellen.
Zo heb ik via TS-Bikes een Cooper en een Amerikaanse R230 in bestelling staan...
Merk ook op dat de zadelpen in de Europese frames 27,2mm is en geen 31,6mm.
(daarom heb ik een Amerikaans frame besteld omdat ik al een Lynskey zadelpen had liggen)
Levering van mijn Cooper en R230 is voorzien voor februari-maart...
(zijn wel 2 amerikaanse frames, kan zijn dat de echte Europese kaders sneller leverbaar zijn)
Heb 2 weken geleden bij TS-Bikes een Europese R230 in de winkel zien hangen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Rijwielpaleis heeft ook al een paar modellen in de showroom staan. Mooi afgewerkt maar wat mij voor een frame van 4000 Euro stoort is dat ik met beperkte middelen mooiere decalls kan maken dan de simpele plakletters die Lynskey erbij levert (gemiste kans, wat dat betreft ligt van Nicholas nog wel een stukje voor.