Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2008 18:52

Ik vind ze qua vorm niet mooi: te grof, te lang.

Maar ja, smaak..... ;)
Less is bore

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 05 mei 2008 19:19

Ik las inderdaad in de fiets van deze maand dat er een speciale serie Ariones is, oa de Saunier Duval versie. Dat is idd een optie (is neem ik aan een lichtere versie van het zadel dan ik nu heb).

Qua wielen heb ik ook gedacht aan de nieuwe Dura Ace wielen (clincher versie van 24 mm, zijn nog geen 1400 gram). Maar ik weet niet die mooi staan, moet ze maar eens ergens in het echt gaan bekijken.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

optico
Forum-lid

optico 05 mei 2008 19:26

magoo schreef:Ik las inderdaad in de fiets van deze maand dat er een speciale serie Ariones is, oa de Saunier Duval versie. Dat is idd een optie (is neem ik aan een lichtere versie van het zadel dan ik nu heb).

Qua wielen heb ik ook gedacht aan de nieuwe Dura Ace wielen (clincher versie van 24 mm, zijn nog geen 1400 gram). Maar ik weet niet die mooi staan, moet ze maar eens ergens in het echt gaan bekijken.

Ik heb ze al een tijdje (de scandiums). Ze zijn super en zien er redelijk high-tech uit; geintegreerd magneetje in spaak, tegenover het ventiel extra materiaal tegen on balans... etc... Ben er erg blij mee. Ik persoonlijk wil die witte streep stickers er nog af halen, maar die zitten goed vast. Als je foto's wilt -> PM.

Veel plezier met uitzoeken,
Loeki Pro

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 05 mei 2008 20:08

magoo schreef:Ik las inderdaad in de fiets van deze maand dat er een speciale serie Ariones is, oa de Saunier Duval versie. Dat is idd een optie (is neem ik aan een lichtere versie van het zadel dan ik nu heb).

Ik heb ze in m'n schuur hangen en ze zien er top uit!!
Alleen één nadeel: ze zijn van een vriend van mij voor in z'n nwe Scott Addict die ik morgen ga opbouwen voor 'm ... :-(
Niets is wat het lijkt..

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 05 mei 2008 21:26

maurice schreef:

Ik heb ze in m'n schuur hangen en ze zien er top uit!!
Alleen één nadeel: ze zijn van een vriend van mij voor in z'n nwe Scott Addict die ik morgen ga opbouwen voor 'm ... :-(

Dan zie ik de foto's binnenkort graag op deze pagina's verschijnen!
Scott Addict R1, DA 7900

tandjebij
Forum-lid

tandjebij 05 mei 2008 22:26

Watikjebrom schreef:
Tandje Bij schreef:hier mijn Scott Scale 35 tussen het andere spul

Lijkt wel een kinder-Bianchi die naast je Scott staat :-) Is de fiets echt zo klein, zijn de andere fietsen zo groot of vertekent de foto nogal?

klopt is een Bianchi 24" van mijn zoontje die heb ik gelijk met de Scott aangeschaft,kleine 4:13 was er niet!!
Al wat goed is komt boven!!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 05 mei 2008 23:16

Die K1 van arione zat op een Addict limited die ik voor een kennis heb gedemonteerd en opnieuw opgebouwd (Shimano liefhebber). Dit arione zadel zit er iets beter uit dan de rest van het arione gamma en zit gewoon goed (overigens verdient dit zadel imho. een design award t.o.v. een smp)

tiest
Forum-lid HC

tiest 05 mei 2008 23:34

Sharkman 1 schreef:(overigens verdient dit zadel imho. een design award t.o.v. een smp)

Wat verslaat een SMP nu niet? Lelijk spul:rolleye:
Vind die K1 erg tof. Een SLR Technologika is ook uber!

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 06 mei 2008 00:31

Mee eens TiesT!
Niets is wat het lijkt..

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 07 mei 2008 16:58

Optico schreef: Ik heb ze al een tijdje (de scandiums). Ze zijn super en zien er redelijk high-tech uit; geintegreerd magneetje in spaak, tegenover het ventiel extra materiaal tegen on balans... etc... Ben er erg blij mee. Ik persoonlijk wil die witte streep stickers er nog af halen, maar die zitten goed vast. Als je foto's wilt -> PM.

Veel plezier met uitzoeken,

Hoi Optico,

De PM gelezen die ik je gestuurd heb? Ik zie graag wat foto's van de wielen!

Bedankt alvast!
Scott Addict R1, DA 7900

raydox
Forum-lid

raydox 09 mei 2008 17:51

hey iedereen vandaag mijn scott fietsie van de ploeg even opgebouwd en al direct de eerste tests er mee gedaan :).

de fiets zal dienen als reserver/trainingsfiets al ben ik er nog niet zeker over.
Een paar verschillen met mijn soloistcarbon is dat de scott vooraan aan de kop wat stijver is ,daardoor draait hij niet zo vinnig als de cervelo die veel gemakkelijker draait. Verder zijn de stijfheden van allebij dik in orde :)
Het optrekken na een bocht is met de cervelo wel iets beter maar heb ik dan weer het gevoel dat deze fiets iets brozer is dan die scott maar dat is maar een indruk van een uurtje op die scott gereden te hebben.
Het gewicht van de scott zoals op foto komt op 6.92kg ,die van de cervelo op 6.81kg met bidonhouders.

afmontage is campa record '06 die ik nog liggen had en die in nieuwstaat is. Verder wcs stuurpen en stuurpen is de bontrager xxx lite die te koop is.
stuur is een alu easton stuurje heb ik altijd in voorraad (omdat ik het een goede greep vind en is sterkgenoeg)

verder vind ik het een strakke bak :) wat vinden jullie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 mei 2008 17:54

Heel fraai en zo te zien past de geometrie je een stuk beter dan de Cervelo.

Plaats reactie