Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 26 dec 2005 14:36

vandaag de toertocht van schaijk gereden. Het was wederom heerlijk fiets weer, als het zo de hele vakantie blijf ben ik een gelukkig mins. Benen waren redelijk goed , maar het is bij zon toertocht altijd vervelend als je achter een groep zit dat niet zo hard fiets en je kunt er niet voorbij.Maar goed het is een toertocht en geen wedstrijd dus die paar km die je wat minder hard fiets maakt nie veel uit.
tijd: 2 uur 39 - km: 57.6 - hartslag gemiddeld: 140 , hartslag max: 170 - calorieen:2080 - snelheid gemiddeld 26.1 , snelheid max: 34.6
Ik ben vandaag weer eens hart gevallen. Het kwam zo, ik wou iemand inhalen tijdens een klim dus ik versnel. Ik had m'n ketting op de tweede blad liggen , blijft de ketting aan de tweede blad hangen en kwam zo tussen m'n derieur en grote blad. Dus ik stond meteen stil met de trappers , toen ging m'n stuur scheef en ik viel met m'n borstkast op de horens van me stuur. Ik heb denk een min of 2 - 3 naar adem liggen happen en daarna weer verder gefiets. Ik heb er nu nog wel last van maja vallen hoortij fietsen.
Al met al wel een mooie toertocht
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

whocares
Forum-lid

whocares 26 dec 2005 15:16

Ik heb vandaag geprobeerd de 45 km van Haelen te fietsen , maar door gebroken Tacx/Sram 7.0 derailleurwieltjeshouder was het einde na 13 km het geval. Ik had wel door kunnen fietsen , maar heb het risico maar niet genomen omdat ik niet wist of het verderop nog problemen zou kunnen opleveren. Ik kon wel gewoon schakelen ( op en af ). Heb de derailleurwieltjes overgezet op een oude houder en deze weer bevestigd op zijn plaats , nu maar hopen dat deze houd tot het einde van het winterseizoen.

Uiteindelijk had ik in totaal 18 km gefietst , wat mijn ATB-jaarstand op 1001 km brengt.

As woensdag naar Neerkant voor 45 km en misschien naar Someren voor de Eindejaarstocht van 45 km.

Het zal wel opletten worden , omdat het toch gaat vriezen en dan meestal bevroren sporen het fietsen er niet gemakkelijker opmaakt.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

chevalier
Forum-lid

chevalier 26 dec 2005 21:56

Ook ik heb vandaag nog gefiets  75 km Max 40 , mischien het laatst rondje op mijn gazelle maar dat heb ik hem onderweg wel verteld. ik ga woensdag me nieuwe frame halen bij van Van Tuyl, en me gazelle daar heb ik mischien een koper voor .dus ik ben al aan het poetsen geslagen want hij moet natuurlijk wel blinken.
Oh ja  me rondje van 75 km  Andijk - Medemblik - Kolhorn- Schagen - Opmeer-Oostwoud - Andijk .
En smerig dat ie was , maar een emmer sop doet wonderen  

neos
Forum-lid

neos 26 dec 2005 23:09

Vanmorgen had ik er echt zin in dus met de ragger langs de Maas door de Maasheggen naar Vierlingsbeek.
Erg veel modder dus ik zag er op het eind niet uit.En natuurlijk heb ik weer wat meegemaakt: nou tussen het Maasziekenhuis en de stuw van Sambeek heb je 4 poortjes bij het laatste poortje zei ik nog in mezelf hier fiets ik nooit meer over dit paadje. Dit houd veel te veel op.
Ik dacht nu kan ik tenminste weer flink aanzetten . Zo gezegt zo gedaan een klimmetje de dijk op bij de stuw de  weg blonk en de zon scheen recht in mijn ogen ligt er een grote wit rode balk over de weg op 1 meter hoogte ongeveer dus je kan het wel raden vol in de remmen maar te laat resultaat 2 pijnlijke onderarmen .
Gelukkig had ik nog niet erg veel vaar dus het viel mee maar bij hogere snelheid had ik bijna zeker met 2 gebroken armen gezeten.Al met al toch 2:10 onderweg geweest...
cornelli racing cycles Uden

neos
Forum-lid

neos 26 dec 2005 23:29

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 26 December 2005

Vanmorgen had ik er echt zin in dus met de ragger langs de Maas door de Maasheggen naar Vierlingsbeek.
Neos, laat ik nou in Vierlingsbeek op de Spoorstraat familie hebben wonen , Zelf een Hagenees en een klein beetje Brabander! zeer mooie omgeving om te fietsen, ga er toch volgend jaar eens heen om daar met m,n racertje de buurt te verkennen.

Hey laat het weten wanneer dan kunnen we afspreken en kan Who cares ook mee
cornelli racing cycles Uden

janus
Forum-lid

Gebruikersavatar janus 26 dec 2005 23:42

Gisteren twee uur met de ATB liggen raggen in de belgisch limburgse leem, daarna heerlijk de badkamer bevuild bij  mijn schoonouders.....maar nu komt het; de voorvork van mijn Klein totaal geblokkeerd...niet ingezakt maar wel helemaal geblokkeerd. Heeft iemand hier ervaring mee (Mars Elite).
Voor de rest was het wel prettig fietsen..eindelijk een fatsoenlijk rondje ontdekt
Janus Mannimo

ik fiets ook

cor01
Forum-lid

cor01 27 dec 2005 00:29

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 26 December 2005

Op zeker zal wel in het voorjaar worden ergens in mei ofzo en in een weekend zaterdags , gooi m,n fiets in de auto en rij 160 kilometer en kom bij m,n neef die daar woont ff een bakkie doen en omkleden stap op de fiets en jullie laten mij daar de omgeving ff zien, een leuk rondje van 1,5 uur of zo gaan we regelen volgend jaar, leuk. heb familie in Oeffelt en Cuyck en Vianen wonen!.

Mag ik dan ook mee........?...
"Afstappen is geen optie"

cor01
Forum-lid

cor01 27 dec 2005 00:33

Aangezien de rest van mijn gezin al vroeg richting schoonfam. trok ben ik flink aan het trainen geslagen.
Eerst thuis met gewichten gespeeld en daarna op mijn Jan Janssen gesprongen. Heerlijk was het om te fietsen. Zonnetje en niet te koud. Trapte met gemak zo'n 55 km weg. Maar toen moest ik helaas stoppen. Had nog net genoeg tijd om te douchen en daarna zat ik alweer op de fiets op weg naar mijn late dienst.
Achteraf gezien was het beetje te veel van het goede....
"Afstappen is geen optie"

whocares
Forum-lid

whocares 27 dec 2005 08:48

Quote: Origineel geplaatst door NEOS op 26 December 2005
Hey laat het weten wanneer dan kunnen we afspreken en kan Who cares ook mee

Wel op tijd laten weten , ivm mijn fietsagenda of verkenningsagenda of nog iets anders. Alhoewel 1,5 uur is niet erg lang voor zo'n mooie omgeving.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie