Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Vandaag weer een afgrijselijk ongeval met wielrenner op Dumpert. 2 wielrenners die netjes aan de rechter kant van de weg bezig zijn met een afdaling worden van achter geschept door een motorijder die schijnbaar de controle over de motot is verloren. Wielrenners maken het goed naar het schijnt.
http://www.dumpert.nl/mediabase/7198697 ... nerts.html
Let op de titel; "oprotten_met_die_wielrennerts"
Naast die titel een kleine greep uit de reacties;
"Nah, waarom gaat die wielrenner niet gewoon aan de kant. Wat een idioot."
"Zou ik ook doen als ik hem was"
"Strike!"
"Wielrenners zijn net als kiezelsteentjes, niet de moeite waard om er voor uit te wijken maar je moet uitkijken dat je er niet over valt..."
"Wielrenners (de meeste) zijn ook irritant, denken dat de weg voor hun alleen is en houden met niemand rekening ."
"Wielrenners die niet aan de kant gaan als je er langs wilt. Verschrikkelijk volk ja"
"Gelukkig pakt ie 2 wielrenners, stel je voor dat daar een persoon fietst / loopt."
"Wielrenners zijn de IS-terroristen van de openbare weg. Maar in dit geval lijkt het mij op onkunde van- of overschatting door de motormuis."
"Wielrenners, kut volk."
Gelukkig zijn er in de reactievelden ook wat mensen die wel het filmpje kunnen interpreteren en er een genuanceerder beeld op nahouden.
http://www.dumpert.nl/mediabase/7198697 ... nerts.html
Let op de titel; "oprotten_met_die_wielrennerts"
Naast die titel een kleine greep uit de reacties;
"Nah, waarom gaat die wielrenner niet gewoon aan de kant. Wat een idioot."
"Zou ik ook doen als ik hem was"
"Strike!"
"Wielrenners zijn net als kiezelsteentjes, niet de moeite waard om er voor uit te wijken maar je moet uitkijken dat je er niet over valt..."
"Wielrenners (de meeste) zijn ook irritant, denken dat de weg voor hun alleen is en houden met niemand rekening ."
"Wielrenners die niet aan de kant gaan als je er langs wilt. Verschrikkelijk volk ja"
"Gelukkig pakt ie 2 wielrenners, stel je voor dat daar een persoon fietst / loopt."
"Wielrenners zijn de IS-terroristen van de openbare weg. Maar in dit geval lijkt het mij op onkunde van- of overschatting door de motormuis."
"Wielrenners, kut volk."
Gelukkig zijn er in de reactievelden ook wat mensen die wel het filmpje kunnen interpreteren en er een genuanceerder beeld op nahouden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ach, dit zijn daar standaard reacties onder wat voor filmpje dan ook. Er zitten een hoop kansloze lozers achter een PC te proberen een zo stoer mogelijk reaguursel te schrijven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Das Dumpert. Moet je niet serieus nemen. Eigenlijk moet je reacties op sociale media nooit serieus nemen, is vaak de minderheid die wat typt.
Maak joe woar
Helaas is de 4e overleden wielrenner deze week ook een feit. Een wielrenster in dit geval.
Zaterdagmiddag een ongeluk, 's avonds overleden.
http://www.gelderlander.nl/nijmegen-e-o ... ~adf68df6/
Zaterdagmiddag een ongeluk, 's avonds overleden.
http://www.gelderlander.nl/nijmegen-e-o ... ~adf68df6/
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Clubs die ik ken hebben die al hoor.
Het enige wat mij opvalt is dat men altijd denkt dat wielrenners 40+ rijden. Dat zijn er maar weinig, de meesten rijden rond de 30 en in clubs misschien 33.
Het enige wat mij opvalt is dat men altijd denkt dat wielrenners 40+ rijden. Dat zijn er maar weinig, de meesten rijden rond de 30 en in clubs misschien 33.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
nee, ik zat meer te denken over de georganiseerde toer-ritjes. Maar daar kan iedereen zich natuurlijk voor inschrijven en wordt het moeilijk om verplicht een wegkapitein aan ts stellenFietsen?altijd schreef: ↑23 jul 2017 21:38 Clubs die ik ken hebben die al hoor.
Het enige wat mij opvalt is dat men altijd denkt dat wielrenners 40+ rijden. Dat zijn er maar weinig, de meesten rijden rond de 30 en in clubs misschien 33.
nee, tuurlijk weet ik niet wat er gebeurD is, ik was er immers niet bij. Ik wil ook niet zeggen dat ik de oplossing weet, of de wijsheid in pacht heb, maar doe slechts een suggestie. Of het een goede suggestie is uiteraard een onderwerp van discussie, Precies waar een forum voor is bedoeld !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik weet ook niet wat er gebeurd is, maar wegkapiteins tijdens toertochten is echt geen oplossing.
Zelf heb ik deze tocht afgelopen zaterdag ook gereden, er waren diverse afstanden. Ik heb de 165 kilometerversie gereden, je kon tussen 8:00 en 09:00 starten. Je ziet dan heel veel individuele inschrijvingen of kleine groepjes van 3 a 4 man.
Dit gaat verspreid weg en dit lijkt me een stuk veiliger dan als groep te vertrekken, met mensen die niet gewend zijn met elkaar te rijden met een wegkapitein!
Meestal begint het "gevaar" pas als de routes bij elkaar komen, dit keer ook werd het pas druk toen de 115 kilometer en 165 kilometer samen kwamen. Wat je dan ook vaak ziet dat de mindere rijders toch willen aanhaken bij de meer getrainde en ervaren rijders waardoor door vermoeidheid en gebrek aan ervaring en onoplettendheid vaak gevaarlijke situatie ontstaan. Zeker in een groep rijden vraagt toch zeker enige ervaring!
Geen idee wat er hier gebeurd is, maar dit ongeluk is ook gebeurd in de laatste 10 kilometer, daar was het wel het drukst. Maar misschien had dit tragische ongeluk ook gebeurt als de vrouw alleen op stap had geweest.
Alles ligt op dit moment onder het vergrootglas, gewoon een tragische samenloop van omstandigheden deze week met 4 dodelijke slachtoffers. Ik rij al 25 jaar ieder weekend toertochten en dat gaat bijna altijd goed. Natuurlijk gebeurd er weleens wat een valpartij of zoiets maar dat is niet vreemd als je met 500 man of meer op pad bent.
Het blijft verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar als dit niet het vierde slachtoffer in 1 week was geweest had dit nooit zo uitgebreid de landelijke pers gehaald, en was dit waarschijnlijk een drieregelig stukje geweest op pagina 4.
Wat mij betreft a.u.b niet meer regeltjes of aanpassingen of andere oplossingen.
Juist het individuele en de vrijheid van het toerfietsen is juist voor mij erg aantrekkelijk,
Ik verwacht overigens wel dat het voor toerclubs steeds moeilijker gaat worden om de nodige vergunningen rond te krijgen voor hun toertochten door al deze negatieve publiciteit! Deze trend is al enkele jaren geleden ingezet, je ziet heel veel kleine organisaties verdwijnen omdat ze de vergunningen niet meer rond kunnen krijgen maar ook zaken als aansprakelijkheid worden vaak een probleem bij kleine organisaties. en dat gaat er zo niet beter op worden.
Zelf heb ik deze tocht afgelopen zaterdag ook gereden, er waren diverse afstanden. Ik heb de 165 kilometerversie gereden, je kon tussen 8:00 en 09:00 starten. Je ziet dan heel veel individuele inschrijvingen of kleine groepjes van 3 a 4 man.
Dit gaat verspreid weg en dit lijkt me een stuk veiliger dan als groep te vertrekken, met mensen die niet gewend zijn met elkaar te rijden met een wegkapitein!
Meestal begint het "gevaar" pas als de routes bij elkaar komen, dit keer ook werd het pas druk toen de 115 kilometer en 165 kilometer samen kwamen. Wat je dan ook vaak ziet dat de mindere rijders toch willen aanhaken bij de meer getrainde en ervaren rijders waardoor door vermoeidheid en gebrek aan ervaring en onoplettendheid vaak gevaarlijke situatie ontstaan. Zeker in een groep rijden vraagt toch zeker enige ervaring!
Geen idee wat er hier gebeurd is, maar dit ongeluk is ook gebeurd in de laatste 10 kilometer, daar was het wel het drukst. Maar misschien had dit tragische ongeluk ook gebeurt als de vrouw alleen op stap had geweest.
Alles ligt op dit moment onder het vergrootglas, gewoon een tragische samenloop van omstandigheden deze week met 4 dodelijke slachtoffers. Ik rij al 25 jaar ieder weekend toertochten en dat gaat bijna altijd goed. Natuurlijk gebeurd er weleens wat een valpartij of zoiets maar dat is niet vreemd als je met 500 man of meer op pad bent.
Het blijft verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar als dit niet het vierde slachtoffer in 1 week was geweest had dit nooit zo uitgebreid de landelijke pers gehaald, en was dit waarschijnlijk een drieregelig stukje geweest op pagina 4.
Wat mij betreft a.u.b niet meer regeltjes of aanpassingen of andere oplossingen.
Juist het individuele en de vrijheid van het toerfietsen is juist voor mij erg aantrekkelijk,
Ik verwacht overigens wel dat het voor toerclubs steeds moeilijker gaat worden om de nodige vergunningen rond te krijgen voor hun toertochten door al deze negatieve publiciteit! Deze trend is al enkele jaren geleden ingezet, je ziet heel veel kleine organisaties verdwijnen omdat ze de vergunningen niet meer rond kunnen krijgen maar ook zaken als aansprakelijkheid worden vaak een probleem bij kleine organisaties. en dat gaat er zo niet beter op worden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik kwam een update tegen over dit ernstige incident.
In het kort
De bestuurder wordt beschuldigd van wat ze in Nederland volgens mij poging tot doodslag noemen. Daarnaast heeft hij een valse verklaring afgegeven en bewijsmateriaal proberen te vernietigen. De maximum straf die hij kan krijgen is 37 jaar.
Driver accused in cyclist hit-and-run facing federal charges