Muziek - Een streling voor het oor ...
Je zult er versteld van staan van hoeveel covers er van een nummer gemaakt kunnen zijn. Een mooi voorbeeld is 'Light My Fire' van The Doors uit 1967. Nummer is ruim 300 keer gecovered. Uiteraard niet allemaal even succesvol.
Of hoe oud het origineel is van een populair nummer. Neem het nummer 'Whiskey in the jar' wat 157 keer is uitgebracht en vooral bekend geworden is door Thin Lizzy, The Dubliners en Metallica. Nummer stamt uit 1941. (https://secondhandsongs.com/performance/634340/versions)
Dit en nog veel meer is te vinden via https://secondhandsongs.com. Een geweldige mooie website voor de muziek liefhebbers onder ons.
Of hoe oud het origineel is van een populair nummer. Neem het nummer 'Whiskey in the jar' wat 157 keer is uitgebracht en vooral bekend geworden is door Thin Lizzy, The Dubliners en Metallica. Nummer stamt uit 1941. (https://secondhandsongs.com/performance/634340/versions)
Dit en nog veel meer is te vinden via https://secondhandsongs.com. Een geweldige mooie website voor de muziek liefhebbers onder ons.
-
- Forum-lid
Na het debacle van vrijdag in “The Fight House” klonk op de radio vanmorgen ineens “World Leader Pretend” van R.E.M. toeval?
Er zijn veel interpretaties over de betekenis van de tekst. Stripe zelf noemde het een ode aan Lenard Cohen.
Anderen zien het als een beschrijving van een persoon die in zijn eigen narcistische waarheid gevangen zit, wellicht eentje met een “Orange Crush”?
Hoe dan ook, toepasselijk vond ik het wel.
Er zijn veel interpretaties over de betekenis van de tekst. Stripe zelf noemde het een ode aan Lenard Cohen.
Anderen zien het als een beschrijving van een persoon die in zijn eigen narcistische waarheid gevangen zit, wellicht eentje met een “Orange Crush”?
Adversity is the Catalyst of Change
World Leader Pretend van R.E.M. Een geweldig nummer. Nooit op single uitgebracht in NL en ik heb het nog nooit op de radio gehoord. Ben dan ook benieuwd op welk zender dit nummer voorbij kwam?Dubbeldekker schreef: ↑01 mar 2025 10:46 Na het debacle van vrijdag in “The Fight House” klonk op de radio vanmorgen ineens “World Leader Pretend” van R.E.M. toeval?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij heel Trump en zijn volgzame losers denk ik vooral aan Lily Allen…. Die schreef al eens een liedje voor George Bush wat nu ook weer akelig actueel is helaas.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Stipe Michael, Mr Dubbeldekker! 

-
- Forum-lid
Indeedy Mr. scottpch64

Lily Allen, daar heb ik onlangs nog iets van gelezen, heeft mentale problemen, zit in een traumakliniek, heeft ook eetstoornis, geeft toe dat haar verleden met te veel drugs en drank haar niet meteen een beter mens maakte. Tja, Fuck You zeker.daniel1975 schreef: ↑01 mar 2025 13:15 Bij heel Trump en zijn volgzame losers denk ik vooral aan Lily Allen…. Die schreef al eens een liedje voor George Bush wat nu ook weer akelig actueel is helaas.
-
- Forum-lid
De meest fantastische muziek ooit gemaakt kwam van drugs, alcohol, sex en/of anderszins gebruikers.
Laat Lilly maar lekker voort doen dus.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Voeg liefde(sverdriet) en politiek protest ook maar toe aan het rijtje met inspiratie voor veel goede muziek.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik ga je niet tegenspreken, anderzijds is het bizar om willen terecht te komen in 'Het Lijstje' : Morrison, Joplin, Hendrix, Cobain, Winehouse, Jackson, Prince, o Riordan, enz....of voor zij die het niet met hun leven bekopen in de ellende die drugs met zich meebrengen. Vreemd.Dubbeldekker schreef: ↑04 mar 2025 20:52 De meest fantastische muziek ooit gemaakt kwam van drugs, alcohol, sex en/of anderszins gebruikers.
-
- Forum-lid
Ik mis nog een naam in je lijstje: Lance Armstrong. Een mini carrière als acteur en een relatie met een gevierd zangeres.
En hij had zelf ook heel wat “noten op zijn zang”.
En hij had zelf ook heel wat “noten op zijn zang”.