Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 14 mei 2019 08:51

Korte review over mijn trip naar Koblenz:

De Canyon showroom is goed te bereiken maar ligt tegelijkertijd midden in de stad, en is in elk geval ruim opgezet. Binnenkomst is er ruimte voor een paar mooie fietsen, waaronder de Ultimate waarmee Valverde de WK won (inclusief one-off Bora Ultra's in regenboom trim), en nog wat andere specials. Daarna kan men rechtdoor richting de koffie of linksaf richting een verzamel ruimte met wat informatie over frames en techniek, en een stuk of 40 à 50 fietsen (race, mtb, commute, dirt etc.). Hier lopen de vertegenwoordigers rond en kun je advies in winnen, al ware het een gewone winkel.

Ik moest een half uurtje wachten en liep wat plompverloren tussen de fietsen, wat stellingen met kleding en tools, waarna ik bij een van de afrekenbalie's toch maar even vroeg waar ik mij moest melden. De aflever specialisten waren lunchen rond de klok van 12en want spoedig werd ik geholpen door Phil.

Phil vroeg niet om mijn order confirmation of zocht mijn naam in de PC, de mijn naam en de fiets was voldoende. "The big blue one?""Yes.". Fiets werd vervolgens op een podium gezet waarna ik een half uur lang met de goed Engels sprekende bike aficionado Phil heb gekeuveld over het bleeden van schijven, DT Swiss hubs vs Mavic en Fixie cultuur in Duitsland. Phil wist de meeste vragen te beantwoorden maar twee vragen bleven onbeantwoord.

Allereerst spotte ik de GP4000 II banden in plaats van de geadverteerde GP 5000. Waarna hij aangaf dat deze nog niet veel in stock waren en dat deze nog bij de vorige banden keuze is geleverd, geen probleem. Het andere punt was iets serieuzer, namelijk de gemonteerde aero cockpit. Deze was aangepast naar H36 volgens de specs, maar ook hier zat de vorige CP10 er op. Hier had ik meer moeite mee omdat ik van Canyon een H36 mount had, maar ook omdat blijkt dat de CP10 niet een 120mm is, maar een 110mm lengte. Dit is wel gek op een 2XL frame. Phil gaf aan dat dit een manufacturing mistake zou zijn. Maar ter plekke oplossen en eind van de middag ophalen was geen optie. Wel heeft Phil deze in mijn customer account gezet, waarna ik een nieuwe opgestuurd kan krijgen of deze kosteloos om kan laten wisselen in Eindhoven. Ik overwoog zelf al een 130mm te gaan rijden, dus niets onoverkomelijks.

Daarnaast heeft hij mij ook een CP10 mount meegegeven, want aan een H36 mount had ik nu in elk geval niets. De H36 mount kon ik houden omdat als ik een 120mm of 130mm cockpit laat komen dit hoogstwaarschijnlijk een H36 is.

Vervolgens heeft hij nog vlug een setje bidonhouders en bidons gemonteerd en kon ik ná het afrekenen nog even buiten fietsen (Mount, bidonhouders en bidons allemaal gratis). Waarna we de mooi stad Koblenz nog inwandelde vanaf de parkeerplaats bij Canyon (Fiets goed opgeborgen in de auto). Al met al een prima trip, met nog een kort staartje.

Gisteren ook mijn eerste ronde gemaakt op de Canyon en meteen een hoop solo PR’s aan kunnen scherpen. Sommige versnellingen moeten nog even geindexeerd worden, en de ketting was gesmeerd voor aflevering, maar na 30km was dat aardig op. Al met al heel erg tevreden. Foto’s volgen nog.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40966
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2019 19:38

Leuk verhaal, maar hier moest ik toch even grinniken.....
“Gisteren ook mijn eerste ronde gemaakt op de Canyon en meteen een hoop solo PR’s aan kunnen scherpen.”
Was je oude fiets een 3sp Batavus stadsfiets? :mrgreen:


@janwillem: hij is gaaf! 10x beter dan het eeuwige zwart
Less is bore

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 14 mei 2019 19:54

Dank allemaal, voel me er echt super op. Die zadelpen is wel bijzonder ding. Geeft nice comfort.!

Kleur is echt iets wat me blijft verbazen, echt mooi!

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 14 mei 2019 20:34

@TheUnexpected
Je bent akkoord gegaan met het verhaal van de Continental banden? Ze kunnen niet nagezonden worden?

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 15 mei 2019 15:55

daniel1975 schreef: 14 mei 2019 19:38 Leuk verhaal, maar hier moest ik toch even grinniken.....
“Gisteren ook mijn eerste ronde gemaakt op de Canyon en meteen een hoop solo PR’s aan kunnen scherpen.”
Was je oude fiets een 3sp Batavus stadsfiets? :mrgreen:
Haha, nee niet eens. Een prima Koga, maar wel met een paar jaar oude 105 en toch wat minder soepel lopende wielen. Aanscherpen zijn niet meteen reuze sprongen :p.
ncornelisse schreef: 14 mei 2019 20:34 @TheUnexpected
Je bent akkoord gegaan met het verhaal van de Continental banden? Ze kunnen niet nagezonden worden?
Ja, bij het afleveren werd eigenlijk meteen aangegeven dat er in de sterretjes staan dat specs kunnen veranderen. Maar ik heb dus de originele spec zoals ik hem besteld heb eind januari. Tja jammer. Maar ik denk niet dat ik op GP5000 banden hoef te rekenen...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 16 mei 2019 07:53

TheUnexpected schreef: 15 mei 2019 15:55 ...

Ja, bij het afleveren werd eigenlijk meteen aangegeven dat er in de sterretjes staan dat specs kunnen veranderen. Maar ik heb dus de originele spec zoals ik hem besteld heb eind januari. Tja jammer. Maar ik denk niet dat ik op GP5000 banden hoef te rekenen...
Wel jammer, ik heb die van mij besteld toen er nog gp4000 op de website stond. Geleverd met gp5000.
Maar misschien dit jaar nog overstap naar tubeless doen.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 16 mei 2019 09:18

Wat is de ervaring van de DTswiss Spline 23 db wielset die geleverd wordt bij de Endurace CF disc? Ik kan bijzonder weinig ervaringen vinden van deze set.

De bedoeling van deze set is om mee naar de Dolomieten te nemen, maar ik neig misschien wel naar een setje Farsports 38 mm voor de bergen.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 16 mei 2019 09:45

Ik heb die set in mijn crosser zitten en er zonder problemen net mee in Oostenrijk in de bergen gefietst.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 16 mei 2019 09:56

Mooi, dat scheelt weer 600 euro

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 16 mei 2019 11:17

Volgens mij maakt DT Swiss super goede wielen en zou je je dus alleen “zorgen” moeten maken over het gewicht van de set. Als je dat onbelangrijk vind dan heb je voor de bergen een prima set: lage velgen & schijven 👍
Aeroad
Grail
Ultimate

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 16 mei 2019 11:37

De Dt Swiss set is ca 1650 gram en een beoogde Farsports ook, dus qua gewicht maakt het niets uit tot zover. De schijven zal ik wel vervangen voor XTR schijven. Misschien dat nog iets verschilt.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 16 mei 2019 11:43

Als je de 1600 hebt kloot dat inderdaad en itt Italiaanse en Franse “oplichters” kloppen gewichten bij Duitsers/Zwitsers/Japanners WEL! Vaak zelfs nog een pietsie lichter. Voor dat geld vind je (denk ik) geen betere set en zou ik zeker geen Farsports oid aanschaffen. En ja (je hebt nu Ultegra denk ik?) een XTR schijf is ca 30 gram lichter (en veel mooier ;))....zelf gewogen (en ook die waren lichter 140mm dan opgave!
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie