Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27923
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 sep 2010 15:24

Net weer een lekker rondje gemaakt ondanks het wat grijze weer.

Had mijn winterjack aangetrokken en had daar geen spijt van. Was koud, had aan het eind ook echt behoorlijk koude voeten, spijt dat ik mijn overschoenen niet aan had. Wel prima fietsweertje eigenlijk, weinig mensen op de been en niet teveel wind.

Rondje ging van Groningen - Paddenpoel - Adorp - Winsum - Baflo - Warffum - Uithuizen - Uithuizermeeden - 't Zandt - Zeerijp - Middelstum - Onderdendam - Bedum - Adorp en vanaf daar weer via Paddenpoel weer terug.

Inclusief 1x klein beetje fout rijden goed voor 88 km :)

eelcoz

eelcoz 28 sep 2010 15:36

[quote="havana"]Net weer een lekker rondje gemaakt ondanks het wat grijze weer.

Had mijn winterjack aangetrokken en had daar geen spijt van. Was koud, had aan het eind ook echt behoorlijk koude voeten, spijt dat ik mijn overschoenen niet aan had. Wel prima fietsweertje eigenlijk, weinig mensen op de been en niet teveel wind.

Rondje ging van Groningen - Paddenpoel - Adorp - Winsum - Baflo - Warffum - Uithuizen - Uithuizermeeden - 't Zandt - Zeerijp - Middelstum - Onderdendam - Bedum - Adorp en vanaf daar weer via Paddenpoel weer terug.

Inclusief 1x klein beetje fout rijden goed voor 88 km :)[/quote]

Leuk rondje. Ik ben eigenlijk van plan om morgen Gods wegen rond Groningen eens even te gaan verkennen. Het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik hier gefietst heb (jaartje in Friesland gewoond).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27923
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 sep 2010 16:17

Ik begin de wegen steeds beter te leren kennen, da's erg fijn. Ik weet welke dorpjes je goed doorheen kunt rijden en welke niet. Bedum en Winsum zijn bijvoorbeeld niet ideaal (veel verkeer, klinkers en vluchtheuvels). Met de kaart in de broekzak probeer ik dan mijn rondjes beetje bij beetje bij te schaven. Nieuwe weggetjes proberen op zoek naar beter asfalt.

Best leuk, fietsen als je net verhuisd bent :)

Mijn doel is dat ik op 1 januari in iedere windrichting een trainingsrondje van 80 km heb uitgezet met mogelijkheid van een extra lus van 20 km. Zo kan ik altijd tegen de wind beginnen, blijft het lekkerst vind ik dan.

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 28 sep 2010 16:48

Ben dus niet de enige die het zo doet haha...
my third love

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 28 sep 2010 17:42

Lekker fietsweertje ja! Oene- Terwolde- Vaassen- Emst- Vierhouten- Epe- En weer terug in het mooie Heerde! Dik 50 km.. Eerst eens even een uur poetsen want mn bakkie ziet eruit!

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 28 sep 2010 17:55

Vandaag na twee weken rust maar weer eens gefietst:

Groningen - Aduard - Saaksum - Wehe den Hoorn - Molenrij - Hornhuizen - Zoutkamp - Grijpskerk - Zuidhorn - Groningen. Bijna 70 km. Kan merken dat ik lichamelijk niet helemaal fit ben maar desalniettemin ging het wel prima. Vooral op de wegen tussen grofweg Saaksum en Zoutkamp is het bij deze route lekker rustig met een wel prima wegdek.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 28 sep 2010 23:13

Vandaag na werktijd nog even 50km gereden. Reed na 18km helaas lek en moest dus een bandje wisselen. Ik had 2 BBB bandenlichters bij mij + 1 smalle reserve en toen brak 1 van die BBB lichters. Voorzichtig lukte het uiteindelijk nog om met die reserve lichter de band er af te krijgen.
Bij het het gebruik van het patroon-pompje verloor ik iets druk waardoor ik volgens mij 6 a 6,5bar over hield in die band maar had geen zin om dan maar terug te naar huis te keren. Ik had nog wel een patroon, maar ook nog een bandje en stel je voor dat...

Het mooie was wel dat zowat direct daarna het dikke wolken pak weg waaide en zowaar de zon te voorschijn kwam, was het een teken? God's test van de dag was... een bandje wisselen? ;)

Ik was rond half 8 weer thuis en moet toch snel ook lampjes gaan monteren voor als ik in de schemer thuis kom.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

aartb
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:15

aartb 28 sep 2010 23:54

Vandaag van m'n werk in Amsterdam-Noord naar huis gefietst(63 km) Heerlijk zo langs het water van het randmeer.
Klimmen is zwaar!!!

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 29 sep 2010 22:11

Vandaag even genoten van het droge goede weer. Rondje rottemeren, heerlijk. Begonnen met mouwtjes en beenstukken halvewege mouwsukken naar beneden later toch weer omhoog. Tegen het schemeren gaat temperatuur toch flink omlaag. Toch redelijk wat fietsers
tegengekomen die het er ook nog even van namen. Laatste stuk nog heerlijk achter scootertje gezeten, heerlijk!

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 29 sep 2010 22:19

Vandaag nog net 90km kunnen fietsen voor het donker werd. Gelukkig een stuk beter weer dan maandag.

Doetinchem-Zelhem-Ruurlo-Lochem-Almen-Zupthen-Baak-Kijenborg-Zelhem-Gaanderen-Doetinchem.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 29 sep 2010 22:20

Vandaag ook weer een rondje gereden. Dik 200 km gefietst deze week, en geen druppel regen gezien. Redelijk bijzonder in deze tijd van het jaar. Vandaag was het ook weer super!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6107
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 sep 2010 22:20

Groot rondje over de Veluwe, Amerongse berg en via Soesterberg weer terug naar de polder.

Goed voor 161 km. En nu ben ik moe :rolleye:
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie