Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 jan 2011 21:34

Sharkman 1 schreef:Rijwielpaleis heeft ook al een paar modellen in de showroom staan. Mooi afgewerkt maar wat mij voor een frame van 4000 Euro stoort is dat ik met beperkte middelen mooiere decalls kan maken dan de simpele plakletters die Lynskey erbij levert (gemiste kans, wat dat betreft ligt van Nicholas nog wel een stukje voor.


Zo wie zo zijn alle decalls op Ti frames lelijk. Ook die van VN. Eraf dus!
What makes the boat go faster?

kevin1978
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 feb 2006 22:13

kevin1978 25 jan 2011 21:42

Afwachten en je slag slaan op een tweedehandskadertje...

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 jan 2011 21:56

d_jokke schreef:
http://www.highendcycling.de/de/titanra ... reise.html

(ik weet wel niet hoe dit overeenkomt met de prijzen in Nederland en België )
Je kunt hier prijzen vinden van verschillende merken: Lynskey, Litespeed, Moots, Serotta, Kocmo.


Bedankt voor de handige site, jammer dat ze zover in Duitsland zitten.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 25 jan 2011 22:09

Livio Livius schreef:
Sharkman 1 schreef:Rijwielpaleis heeft ook al een paar modellen in de showroom staan. Mooi afgewerkt maar wat mij voor een frame van 4000 Euro stoort is dat ik met beperkte middelen mooiere decalls kan maken dan de simpele plakletters die Lynskey erbij levert (gemiste kans, wat dat betreft ligt van Nicholas nog wel een stukje voor.


Zo wie zo zijn alle decalls op Ti frames lelijk. Ook die van VN. Eraf dus!


Ik heb ondertussen ook heel wat geëxperimenteerd met de decalls op mijn VN Chinook frame (dat zijn by the way ook gewoon simpele plakletters). Uiteindelijk vind ik het frame ook het mooist zonder decalls. Dat vind ik overigens ook gelden voor sturen, stuur- en zadelpennen en vork & wielen: hoe minder reclame, hoe mooier wat mij betreft.
... más allá ...

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 jan 2011 22:21

JPP schreef:
Livio Livius schreef:
Sharkman 1 schreef:Rijwielpaleis heeft ook al een paar modellen in de showroom staan. Mooi afgewerkt maar wat mij voor een frame van 4000 Euro stoort is dat ik met beperkte middelen mooiere decalls kan maken dan de simpele plakletters die Lynskey erbij levert (gemiste kans, wat dat betreft ligt van Nicholas nog wel een stukje voor.


Zo wie zo zijn alle decalls op Ti frames lelijk. Ook die van VN. Eraf dus!


Ik heb ondertussen ook heel wat geëxperimenteerd met de decalls op mijn VN Chinook frame (dat zijn by the way ook gewoon simpele plakletters). Uiteindelijk vind ik het frame ook het mooist zonder decalls. Dat vind ik overigens ook gelden voor sturen, stuur- en zadelpennen en vork & wielen: hoe minder reclame, hoe mooier wat mij betreft.



Zijn de decalls van Litespeed makkelijk te verwijderen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 jan 2011 22:26

body schreef:
JPP schreef:
Livio Livius schreef:

Zo wie zo zijn alle decalls op Ti frames lelijk. Ook die van VN. Eraf dus!


Ik heb ondertussen ook heel wat geëxperimenteerd met de decalls op mijn VN Chinook frame (dat zijn by the way ook gewoon simpele plakletters). Uiteindelijk vind ik het frame ook het mooist zonder decalls. Dat vind ik overigens ook gelden voor sturen, stuur- en zadelpennen en vork & wielen: hoe minder reclame, hoe mooier wat mij betreft.



Zijn de decalls van Litespeed makkelijk te verwijderen?


Ja, met stickerverwijderaar en eventueel een föhn. Daarna eventueel licht opschuren met 3M Scotch-Brite.
What makes the boat go faster?

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 25 jan 2011 22:49

body schreef:Is Bikeboutique nog steeds dealer van Lynskey?
Ik kan niets meer terug vinden op zijn webiste


Hij heeft nog een paar frames staan welke modellen of maat weet ik niet.
Aangezien Lynskey met Bikeboutique is gestopt kun je misschien een leuke korting krijgen.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 jan 2011 22:56

delsol schreef:
body schreef:Is Bikeboutique nog steeds dealer van Lynskey?
Ik kan niets meer terug vinden op zijn webiste


Hij heeft nog een paar frames staan welke modellen of maat weet ik niet.
Aangezien Lynskey met Bikeboutique is gestopt kun je misschien een leuke korting krijgen.


Goed idee, morgen gelijk doen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 25 jan 2011 23:27

Sharkman 1 schreef:Rijwielpaleis heeft ook al een paar modellen in de showroom staan. Mooi afgewerkt maar wat mij voor een frame van 4000 Euro stoort is dat ik met beperkte middelen mooiere decalls kan maken dan de simpele plakletters die Lynskey erbij levert (gemiste kans, wat dat betreft ligt van Nicholas nog wel een stukje voor.


Je bedoelt lasermarkeren?
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 26 jan 2011 08:56

Wat zijn de grootste verschillen tussen de R230 en de R440 van Lynskey op de prijs na. Ik zie dat achtervork iets gebogen is van de 230 maar zou deze dan minder stijf zijn?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

d_jokke
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 jan 2008 20:47

d_jokke 26 jan 2011 08:58

de gebogen achtervork gaat meer comfort geven.
De R440 gaat ook stijver zijn dan de R230.


een comment op weightweenies

"I have a Lynskey R320 which is plenty stiff for me. If I wanted to step it up in the stiffness department first choice would be a Lynskey R440 or a Helix followed by the Helix O/S."

link: http://weightweenies.starbike.com/forum ... 4&start=15

d_jokke
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 jan 2008 20:47

d_jokke 26 jan 2011 09:34

hierbij nog enkele links die ik heb gevonden mbt R230


http://www.roadbikereview.com/cat/lates ... 68crx.aspx

http://www.bikeforums.net/archive/index ... 65729.html

http://forums.roadbikereview.com/showth ... ?p=3137357

nog over de R230

The R230 was designed specifically for the rider who wants a do-all, multi-use road frame. The oversized downtube offers exceptional stiffness along with confident handling. The semi-compact geometry provides plenty of stand-over height and a rider position suitable for all day rides or competitive events. By curving and ovalizing the seat stays, an added level of rider comfort has been designed into this frame without sacrificing performance.

This frame is perfect for the enthusiast with more spirited or aggressive riding style. However for this rider, comfort is still a priority. the force-specific shaping in the main triangle allows a firm bottom bracket and front end for excellent acceleration, climbing and high-speed stability. The competition-tuned rear triangle on the R230 provides a balance of stiffness and comfort. Throw a leg over the R230 and understand what performance titanium is all about.


Ik hoop dat je hiermee verder kunt :)

Plaats reactie