Op NOS staat er iets over. Kan het 123 niet gelinkt krijgen.Keezx schreef:Wie heeft het boek al gelezen?
Thomas' avonturen interesseren me niet zo maar wel wat hij over Laurens te Dam gezegd zou hebben.
"Ik ken hem al jaren: we zijn begonnen met wielrennen bij hetzelfde Noord-Hollandse wielerclubje. Lau is een van de weinige renners voor wie ik mijn handen in het vuur zou steken wat betreft doping. Hij doet niks. Hij zegt dat hij er het type niet voor is. Hij fietst voor de lol, hij is geleidelijk aan beter geworden. Hij voelt niet de druk om grote koersen te winnen. Niet van de ploeg, niet van zichzelf."
"Als de wekker om zes uur gaat sta ik zachtjes op, om Lau niet wakker te maken. Ik meet mezelf een infuus aan in de badkamer. Maar ik maak er een puinhoop van – alweer. Ik hak met de naald in mijn arm, keer op keer. Het bloed spuit in het rond. Lau wordt wakker en kijkt met zijn slaperige kop om de hoek van de badkamer. Hij schrikt zich een ongeluk. De bloedspetters zitten tegen de muren. Als het uiteindelijk wel lukt en het water in mijn aders zit helpt hij me mee opruimen, hoofdschuddend."