Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
07 aug 2008 13:09
atimmus schreef:Ik heb zelf 3 oakley's gekocht via ebay en heb voor geen enkele bril extra invoeringskosten hoeven te betalen. Volgens mij is de kans dat je moet bijbetalen vanwege het importeren uit Amerika redelijk klein.
De douane heeft een aantal producten waar ze altijd op letten (bv. Muziek, DVD's en elctronica) en de rest is normaal gesproken een loterij.
De kans dat je balesting moet betalen wordt daarnaast beinvloedt door de volgende 2 factoren:
- Wie verzend het: als de afzender Oakley wordt het veel vaker gecontroleert dan wanneeer het een particuliere ebay verkoper is.
- Welke pakket dienst wordt gebruikt: bij Fedex, UPS ed. wordt vaker gecontroleert als bij de Standaard post. Bij die laatste kan het wel weer tot 3 maanden duren voordat je je pakket hebt.
-
atimmus
- Forum-lid
atimmus
07 aug 2008 13:16
Ik dacht dat de store op de oakley website niet naar NL verzend, maar weet dit niet zeker. Heb zelf goede ervaringen met het kopen via ebay. Heb twee radars gekocht via ebay. Beide brillen betaald met paypal en binnen zeven dagen had ik de brillen thuis liggen.
De kans dat je extra invoerrechten moet betalen is klein. Zie ook onderstaande artikel:
http://www.nu.nl/news/1654148/50/rss/%2 ... en%27.html
Enige nadeel is natuurlijk dat je de bril niet kan passen en dat ik geen idee heb hoe het zit met de garantie van een bril die via ebay is gekocht.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
07 aug 2008 13:27
Geen enkele website in Amerika verstuurd Oakley's naar Europa toe, dat mogen ze niet van Oakley. Ook de Oakley site verstuurd dus niet naar Europa.
Gelukkig wonen we niet in Italië, waar het wel 3 maanden kan duren voor een pakketje bij de douane vandaan komt. In Nederland duurt het nooit langer dan 2-3 weken en meestal is 't binnen een week al gedaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
tinuz0
- Forum-lid
tinuz0
07 aug 2008 14:07
Mijn broer heeft tijdens zijn vakantie een blauwe Pro M Frame met een vented Fire Iridium sweep lens voor mij meegenomen, incl. opbergbox $200...
Naar mijn mening is het dus het makkelijkste om een kennis, vriend, familie het een en ander te laten meenemen uit de V.S. De controle op Schiphol was volgens hem helemaal een lachertje; totaal niet gecontroleert op ingevoerde producten en hij had het nodige meegenomen...
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
07 aug 2008 14:33
't Is maar wat je makkelijk vindt :p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
tinuz0
- Forum-lid
tinuz0
08 aug 2008 12:57
Scepticus schreef:'t Is maar wat je makkelijk vindt :p
Inderdaad... een vriend van is piloot bij de KLM en vliegt regelmatig op bestemmingen in de VS, hij kan en wil altijd wel het een en ander voor mij meenemen...
-
krikke
- Forum-lid
krikke
08 aug 2008 19:26
Stefan schreef:Ik zou niet speciaal voor Oakley naar de Outlet in Maasmechelen gaan want dan zal het zeker tegenvallen.
Ik heb zelf een VR50 photochromic glas geplaatst in mijn Retina. (montuur verkocht) En het is echt een goed glas. Je merkt zelf niet echt dat het veranderd. Maar dat doet hij toch wel degelijk. Vooral bij wisselvallig weer is het een ideale lens. Alleen bij heel zonnig weer komt hij wat tekort. Volgens Oakley kan deze net zo donker worden als bijv. een Black iridium. Maar dat gaat toch net wat te ver naar mijn mening. Het kan zijn dat hij wat lichter aandoet omdat het een contrast lens is, maar bij volle zon komt hij toch net wat tekort tegenover een Black iridium/Fire iridium/Ice iridium
Ik heb sinds een tijdje een Nanowire 3.0 (waarin een Black iridium polarized zit) en daarvoor vond ik Polarized altijd maar een beetje geldverspilling. Maar als je zo'n glas eenmaal hebt geprobeerd ben je wel overtuigd dat het verschil maakt.
Wat mij direct opviel was de coating op voorruiten bij Franse auto's.
Het helpt wel degelijk maar een black iridium path polarized kost wel gelijk het dubbele van een normale black. En ik denk niet dat veel mensen dat ervoor over hebben.
Zou je aub eens een foto kunnen plaatsen van je Retina met het VR50 Photochromic glas erin?
Alvast bedankt.
-
piacer
- Forum-lid
piacer
09 aug 2008 11:41
Mijn radar is eindelijk toegekomen.
Jet Black met Grey en G30 lens.
Ben nog een beetje aan het rondkijken voor een fire of Red Iridium Polarized
lens (weet iemand toevallig waar ik dat laatste apart kan kopen?). Zouden deze mooi zijn in een zwart frame?
-
stefan
- Forum-lid
stefan
09 aug 2008 11:55
krikke schreef:Zou je aub eens een foto kunnen plaatsen van je Retina met het VR50 Photochromic glas erin?
Alvast bedankt.
Inmiddels zat hij alweer in mijn atomic. Maar ik heb ook even een foto gemaakt met de Retina. Het glas is op zijn 'lichtste stand' op de foto.
-
evertdehandsch
- Forum-lid
evertdehandsch
09 aug 2008 15:29
Heb twee lenzen liggen die ik graag zou willen ruilen:
- VR 28, Sweep model, heel licht gebruikt en nergens beschadigingen.
- Grey lens, Sweep model, gloednieuw(!)
Zou deze graag voor diezelfde lenzen wisselen in dezelfde nieuwstaat maar in een Hybrid S versie. Andere voorstellen zijn altijd welkom op twee voorwaarden: perfecte staat en Hybrid S
Nulla tenaci invia est via!
-
rezne
- Forum-lid
rezne
09 aug 2008 15:35
Ik wil juist een grey sweep. In mijn Okaley zit een Grey Hybrid S. Zie bovenaan de pagina.
Stuur maar Pm als het je wat lijkt