Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 20 mar 2012 22:21

Thanx allen, geloof me als ik zeg dat ie net zo rijdt als ie eruit ziet!
Ik was voorheen een redelijk overtuigd S rijder, maar ik ben volledig om, dit rijdt fenominaal.

Caddywouter
Forum-lid

Caddywouter 25 mar 2012 21:24

Goedenavond,

Ik heb een vraag. Ik ben opzoek naar een nieuwe racefiets. Ik ben nu een aantal fietsen aan het vergelijken de Trek 2.3 model 2012 is er 1 van. Ik ben alleen erg benieuwd hoe het met de wielset gesteld is van dit model? En wat de ervaringen zijn met deze fiets?
Alvast bedankt voor de reactie!
mvg
Wouter

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 26 mar 2012 00:58

Bontrager Race wielen. Prima no nonsense set. Naven lopen mooi en de velg is stevig. De set is niet licht, maar bolt goed.
Goeie fiets die lekker vooruit wil.

scott_marmotte
Forum-lid

scott_marmotte 30 mar 2012 19:00

Mooi, die nieuwe Trek Domane!

Afbeelding

Afbeelding

NoChain
Forum-lid

NoChain 31 mar 2012 18:55

Interessant concept :).
De reden dat ik mijn Stevens wil inruilen voor een Trek is omdat die een stuk comfortabeler is (en ook gewoon omdat ik wel eens wat nieuws wil), en dan komen ze met deze uit, ze maken het mij lastig! Benieuwd of ze voor modeljaar 2013 al met 5 series gaan komen ... want uiteindelijk komen die toch al in Juli uit, das ook niet meer zo lang natuurlijk.

kirby
Forum-lid

kirby 07 apr 2012 15:28

Een vraagje voor de Trekrijders (maar iedereen met verstand van zaken kan wel antwoorden denk ik): Ik was vandaag bij de FM, omdat dit mijn eerste eigen fiets is wou ik niet het risico een verkeerde maat tweedehands te kopen. Rudimentair de lengte en "zithoogte" opgemeten, en ze kwamen uit bij een maat 60. Ik gaf in het begin aan naar een 58 te zoeken, omdat dit de huidige maat (geloof ik...) waar ik nu mee rij. Is wel een traditioneler gevormd stalen kader.

Er is dus een maat 60 besteld voorlopig, maar ik begin een beetje te twijfelen. Vooral omdat ze zeiden dat ik in principe een 61 nodig heb, en dan een maatje naar beneden afstellen omdat ik nog 'jong en flexibel ben' :lol: . Hieronder de maten van wrenchscience (alleen niet helemaal zeker of de bbl tot op de cm juist is):

Frame Size Center-to-Center: 57
Frame Size Center-to-Top: 58
Handlebar Width: 44
Overall Reach: 67.50
Saddle Height: 76.82

Bega ik hier een miskoop?

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 07 apr 2012 18:35

Je hebt toch nog niet betaald? Laat ze maar komen met die fiets en wanneer je er niet goed op zit, te gestrekt bv en zadelpen te diep in frame, dan niet afnemen die fiets en een kleinere maat laten komen!

kirby
Forum-lid

kirby 08 apr 2012 00:10

Nee hoor, nog niet betaald. En grofweg zal ik ook wel kunnen inschatten of hij me echt niet past... maar ik ben een beetje bang voor de "details". De reden waarom ik voor nieuw wou gaan is een zo groot mogelijke garantie op een perfect (als dat al bestaat) passende fiets. Ik wil gewoon vermijden dat ik na de eerste 50km merk dat ik last begin te krijgen van rug/nek/armen/wat er nog allemaal mis kan zitten en dat er dan een spel begint van aanpassen waar ik nooit écht uitgeraak. Ik word denk ik ook een beetje paranoia van het gehamer op millimeters die een wereld van verschil zouden maken als je de fora er op na leest.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 08 apr 2012 08:41

Daarnaast hebben ze bij Trek 3 verschillende Fits in hun modellen, van racy tot comfortabel (H1,H2,H3), hebben ze je daar ook over geinformeerd? Wanneer je nog niet heel lang fietst is een wat comfortabelere zit, iets langer balhoofd en wat kortere bovenbuis, wel te prefereren boven een racy zit. Zorg in ieder geval dat het frame niet te groot is, dan kun je er niet veel meer aan verstellen. Je bent dan wel jong en flexibel, de fiets moet wel passen.
Heb je niet eerst op een Trek proefgereden, verschillende maten geprobeerd? Dat kan je alsnog doen, evt.bij een andere FM, 12go trading bv, die heeft er genoeg staan.

sigur-ros
Forum-lid

sigur-ros 12 apr 2012 13:59

Goedemiddag,

Ik ben benieuwd of er iemand in dit topic ervaring heeft met de Trek Madone 5.2 ik vind het in de zwarte uitvoering een hele mooie fiets!
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012

NoChain
Forum-lid

NoChain 12 apr 2012 21:01

sigur-ros schreef:Goedemiddag,

Ik ben benieuwd of er iemand in dit topic ervaring heeft met de Trek Madone 5.2 ik vind het in de zwarte uitvoering een hele mooie fiets!
Ben zelf ook aan het uitkijken naar een Trek, heb met de 5.2 een testrit gereden en die dempt de schokken een stuk beter als mijn eigen fiets. Een kameraad van mij rijd ook met de 5.2 en is er heel tevreden over.
Ik kan je wel melden dat alle zwarte 5.2's uitverkocht zijn, de 2012 modellen lopen op hun laatste benen he. Dus je zal bij een FM terecht moeten die er momenteel 1 op stock heeft in jou maat.

starky
Forum-lid

starky 24 apr 2012 11:35

Ik heb sinds vrijdag mijn 3.5 binnen.

Moet zeggen super karretje wat ook nog betaalbaar is. Ik ga hier veel kilometers mee rijden.

Plaats reactie