foto van je fiets
mooi fietsje
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verschillende personen (waaronder deelnemers van dit forum) hebben mij aangeraden om mijn Pinarello niet op de Tacx te gebruiken. Ook vind ik het toch onhandig om steeds die steekas te vervangen, het computertje te monteren etc. Vandaar dat ik maar eens bij mijn favoriete FM ben langsgegaan, en geïnformeerd heb of hij niet iest geschikts had staan.
Met gepaste trots presenteer ik mijn "Gazelle Special". Een stalen frame dat reeds enige jaren oud is, en opgebouwd met een interessante mix van klassieke Campagnolo onderdelen, twee verschillende wielen, en een Jan Ulrich gesingneerd "Selle Italia Turbo 3" zadel. De Look pedalen (ik had nog een paar oude schoenen hiervoor liggen) waren duurder dan de fiets. De remmen zijn tamelijk waardeloos, maar ook niet echt nodig op de Tacx. Zo staat het in mijn kelder:
Met gepaste trots presenteer ik mijn "Gazelle Special". Een stalen frame dat reeds enige jaren oud is, en opgebouwd met een interessante mix van klassieke Campagnolo onderdelen, twee verschillende wielen, en een Jan Ulrich gesingneerd "Selle Italia Turbo 3" zadel. De Look pedalen (ik had nog een paar oude schoenen hiervoor liggen) waren duurder dan de fiets. De remmen zijn tamelijk waardeloos, maar ook niet echt nodig op de Tacx. Zo staat het in mijn kelder:
Harde wind is meestal tegen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Mooi Ita stuurlintje
En is dat een Rigida fabrieks-voorwiel? Aparte naaf...
En is dat een Rigida fabrieks-voorwiel? Aparte naaf...
Quote: Origineel geplaatst door Ron Engels op 09 November 2005
Ben je tevreden over deze bandjes, kvind ze wel mooi en de swalbes voor mtb zijn niet slecht. Iemand ervaring hiermee?
Ben je tevreden over deze bandjes, kvind ze wel mooi en de swalbes voor mtb zijn niet slecht. Iemand ervaring hiermee?
Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 27 November 2005
Verschillende personen (waaronder deelnemers van dit forum) hebben mij aangeraden om mijn Pinarello niet op de Tacx te gebruiken. Ook vind ik het toch onhandig om steeds die steekas te vervangen, het computertje te monteren etc. Vandaar dat ik maar eens bij mijn favoriete FM ben langsgegaan, en geïnformeerd heb of hij niet iest geschikts had staan.
Met gepaste trots presenteer ik mijn "Gazelle Special". Een stalen frame dat reeds enige jaren oud is, en opgebouwd met een interessante mix van klassieke Campagnolo onderdelen, twee verschillende wielen, en een Jan Ulrich gesingneerd "Selle Italia Turbo 3" zadel. De Look pedalen (ik had nog een paar oude schoenen hiervoor liggen) waren duurder dan de fiets. De remmen zijn tamelijk waardeloos, maar ook niet echt nodig op de Tacx. Zo staat het in mijn kelder:
Verstandige beslissing Ron.
Vergeleken bij de oude Concorde die bij mij op de Tacx staat is jouw Gazelle een absolute topfiets. Veel (trainings)plezier op je nieuwe aanwinst.
Verschillende personen (waaronder deelnemers van dit forum) hebben mij aangeraden om mijn Pinarello niet op de Tacx te gebruiken. Ook vind ik het toch onhandig om steeds die steekas te vervangen, het computertje te monteren etc. Vandaar dat ik maar eens bij mijn favoriete FM ben langsgegaan, en geïnformeerd heb of hij niet iest geschikts had staan.
Met gepaste trots presenteer ik mijn "Gazelle Special". Een stalen frame dat reeds enige jaren oud is, en opgebouwd met een interessante mix van klassieke Campagnolo onderdelen, twee verschillende wielen, en een Jan Ulrich gesingneerd "Selle Italia Turbo 3" zadel. De Look pedalen (ik had nog een paar oude schoenen hiervoor liggen) waren duurder dan de fiets. De remmen zijn tamelijk waardeloos, maar ook niet echt nodig op de Tacx. Zo staat het in mijn kelder:
Verstandige beslissing Ron.
Vergeleken bij de oude Concorde die bij mij op de Tacx staat is jouw Gazelle een absolute topfiets. Veel (trainings)plezier op je nieuwe aanwinst.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 28 November 2005
Ben je tevreden over deze bandjes, kvind ze wel mooi en de swalbes voor mtb zijn niet slecht. Iemand ervaring hiermee?
Afgelopen seizoen heb ik op vier verschillende banden gereden.Eerst de Deda Tre Milan-SanRemo. Dit was met afstand de comfortabelste band, met de minste rolweerstand. Ik heb nooit met tubes gereden, maar dit moet aardig in de buurt komen. Dat ligt wellicht aan het katoenen karkas, dat Deda voor zover ik weet nog als één van de weinigen gebruikt. Het grootste nadeel is de waardeloze bescherming tegen lek rijden. Na 5 keer doorgeprikt te zijn (steeds bij natte weg in het voorjaar) binnen 1200km had ik het gezien.
Daarna overgestapt op Ritchey Raceslicks. Het andere uiterste. Keihard, vrijveel weerstand, maar nooit lek gereden in meer dan ongeveer 3000km onder alle omstandigheden. Geen fijne band, wel slijtvast en gaat niet lek.
Naar aanleiding van de test in Tour van enkele maanden terug heb ik de Ritchey's vervangen door Michelin Pro2. Dit vond ik de beste band. Qua comfort en rolweerstand komt deze in de buurt van de Deda's, en de wegligging is denk ik nog iets beter. Ze schijnen ook aardig beschermd te zijn tegen doorprikken, maar ik heb er maar even opgereden voordat ik mijn Prince SL inruilde tegen de Dogma.
Nu heb ik slechts weining kilometers op de Dogma met Schwalbe's gereden. Qua comfort en rolweerstand vind ik ze slechter dan de Deda's en Michelin's, maar beter dan de Ritchey's. Volgens Tour zijn ze goed tegen doorprikken beschermd, en (niet onbelangrijk) ze hadden de beste, veiligste wegligging van alle banden in de test.Net als sommige andere fabrikanten gebruikt Schwalbe op het loopvlak een hardere substantie dan naast het loopvlak. Dat heeft tot gevolg dat de band minder slijt, en dat met toenemende helling van de fiets, de grip van de banden beter wordt. Blijkbaar heeft Schwalbe deze techniek het best in de vingers. Daarnaast maken ze de voorband iets anders dan de achterband, daar deze anders belast wordt.
Ben je tevreden over deze bandjes, kvind ze wel mooi en de swalbes voor mtb zijn niet slecht. Iemand ervaring hiermee?
Afgelopen seizoen heb ik op vier verschillende banden gereden.Eerst de Deda Tre Milan-SanRemo. Dit was met afstand de comfortabelste band, met de minste rolweerstand. Ik heb nooit met tubes gereden, maar dit moet aardig in de buurt komen. Dat ligt wellicht aan het katoenen karkas, dat Deda voor zover ik weet nog als één van de weinigen gebruikt. Het grootste nadeel is de waardeloze bescherming tegen lek rijden. Na 5 keer doorgeprikt te zijn (steeds bij natte weg in het voorjaar) binnen 1200km had ik het gezien.
Daarna overgestapt op Ritchey Raceslicks. Het andere uiterste. Keihard, vrijveel weerstand, maar nooit lek gereden in meer dan ongeveer 3000km onder alle omstandigheden. Geen fijne band, wel slijtvast en gaat niet lek.
Naar aanleiding van de test in Tour van enkele maanden terug heb ik de Ritchey's vervangen door Michelin Pro2. Dit vond ik de beste band. Qua comfort en rolweerstand komt deze in de buurt van de Deda's, en de wegligging is denk ik nog iets beter. Ze schijnen ook aardig beschermd te zijn tegen doorprikken, maar ik heb er maar even opgereden voordat ik mijn Prince SL inruilde tegen de Dogma.
Nu heb ik slechts weining kilometers op de Dogma met Schwalbe's gereden. Qua comfort en rolweerstand vind ik ze slechter dan de Deda's en Michelin's, maar beter dan de Ritchey's. Volgens Tour zijn ze goed tegen doorprikken beschermd, en (niet onbelangrijk) ze hadden de beste, veiligste wegligging van alle banden in de test.Net als sommige andere fabrikanten gebruikt Schwalbe op het loopvlak een hardere substantie dan naast het loopvlak. Dat heeft tot gevolg dat de band minder slijt, en dat met toenemende helling van de fiets, de grip van de banden beter wordt. Blijkbaar heeft Schwalbe deze techniek het best in de vingers. Daarnaast maken ze de voorband iets anders dan de achterband, daar deze anders belast wordt.
Harde wind is meestal tegen.
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 28 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 28 November 2005
Quote: Origineel geplaatst door Ron Engels op 09 November 2005
Ben je tevreden over deze bandjes, kvind ze wel mooi en de swalbes voor mtb zijn niet slecht. Iemand ervaring hiermee?
Niks mis mee! een top fiets maare had ie , zo te zien aan de aantal spacers en de hoogte van de zadelpen niet een maatje of 2 groter moeten wezen?
Mijn armen en benen zijn relatief lang, en mijn bovenlichaam vrij kort. Dat resulteert voor mij (1,86) in een framemaat van 58cm met een nogal hoog zadel (81,5 als ik mij niet vergis). Het frame moet niet groter worden, want dan word de reikwijdte naar het stuur te groot.
De Dogma is 58, en het zadel staat exact op mijn hoogte. Het stuur staat echter nog in de stand waarin de FM (die zelf op deze fiets gereden heeft) het gezet heeft, en is duidelijk te hoog voor mij. (voor hem ook trouwens . Dat gaat natuurlijk nog naar beneden.
Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 28 November 2005
Quote: Origineel geplaatst door Ron Engels op 09 November 2005
Ben je tevreden over deze bandjes, kvind ze wel mooi en de swalbes voor mtb zijn niet slecht. Iemand ervaring hiermee?
Niks mis mee! een top fiets maare had ie , zo te zien aan de aantal spacers en de hoogte van de zadelpen niet een maatje of 2 groter moeten wezen?
Mijn armen en benen zijn relatief lang, en mijn bovenlichaam vrij kort. Dat resulteert voor mij (1,86) in een framemaat van 58cm met een nogal hoog zadel (81,5 als ik mij niet vergis). Het frame moet niet groter worden, want dan word de reikwijdte naar het stuur te groot.
De Dogma is 58, en het zadel staat exact op mijn hoogte. Het stuur staat echter nog in de stand waarin de FM (die zelf op deze fiets gereden heeft) het gezet heeft, en is duidelijk te hoog voor mij. (voor hem ook trouwens . Dat gaat natuurlijk nog naar beneden.
Harde wind is meestal tegen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
lijkt me een bmw toch
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die