Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 sep 2012 07:56

Sluus, graag niet verder vertellen ;) Ik kom er nu ook al een paar jaar en ken inmiddels goed de weg. Hier op t forum is er zelfs een apart topic over.

@Daniel

Meteen een redelijk pittig ritje om te beginnen! Enneh, nu is mijn beurt om jaloers te zijn ;)

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 10 sep 2012 08:33

Zeker een mooi gebied daar! Voor mij op 45 minuten rijden dus dat is mooi dichtbij.

Ben er gisteren ook nog geweest en met het heerlijke weer was het super om er te fietsen. Nog redelijk veel andere fietsers gezien in grote en kleine groepen. Ik moest alleen mijn KOM op de Holperdorperstrasse/Lienerberg terug pakken en dat is met net gelukt :D Wel even flink afzien!
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 10 sep 2012 08:48

Dit weekend in de Ardennen gefietst. Met de GPS verschillende routes uitgezet vanuit Aywaille. Was prachtig weer en heb lekker gefietst. Het viel me trouwens op hoe opvallend rustig het was op de weg. Ik ben erg weinig fietsers tegengekomen.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 sep 2012 09:28

Gister met een maatje Wevelgem-Roubaix-Wevelgem gereden. Een initiatief van beide gemeentes tussen finishlijn en finishlijn. Is een Europees project om fietsen te stimuleren en symbolisch een grens overbruggen.

Je kon kiezen tussen 60 en 100 en starten in Wevelgem of Roubaix. De start in Wevelgem is op de plaats waar de klassieker Gent-Wevelgem haar finish heeft.
Afbeelding

Inschrijven bij de sporthal in het centrum
Afbeelding

Inschrijfgeld: 2 Euro!!!!!!
Afbeelding

De vroege ochtend zon was heerlijk om de eerst km's weg te trappen
Afbeelding

Een paar heuveltje in de eerste km's maar die mochten geen naam hebben
Afbeelding

Mont St Aubert was de enige seriueze klim.
Afbeelding

Overwegen horen natuurlijk een beetje op de route naar Roubaix
Afbeelding

En natuurlijk kasseien. Er zat maar 1 strook in en daar liep voor de niet liefhebbers een fietspaadje langs
Afbeelding

Was echter een eenvoudige strook
Afbeelding

De strook in Roubaix rekenen we natuurlijk niet mee. Hier Bart bij zijn favoriet Tom Boonen. OP deze strook ligt van iedere winnaar een sierkassei.
Afbeelding

De eerste keer een wielerbaan is even eng
Afbeelding

Maar wel over de legendarische streep
Afbeelding

Volgende week wordt het nieuwe velodrome (Stab) geopend. Vanwege m'n Parijs-Roubaix blog had ik een uitnodiging gekregen. Maar om drie weken achter elkaar deze kant op te gaan vond ik eigenlijk te gortig.
Afbeelding

Geen probleem dan krijg je gewoon vandaag een rondleiding
Afbeelding

Alles rook nog nieuw
Afbeelding

We hadden tijd zat dus ook nog even cafe Pave in
Afbeelding

Een van de geliefde spelletjes aan de bar is het kasseiheffen. 10 keer na je eerste biertje 20 na je 2e etc
Afbeelding

Ook daar de held van Bart
Afbeelding

Daarna in iets meer dan een uurtje terug naar Wevelgem
Afbeelding

Daar werd ik opgevangen door de organsatie omwillen van m'n blog. Even wat ideeen zitten uitwisselen en een paar mooie uitnodigingen op zak. Een gratis biertje was er overigens voor alle deelnemers.
Afbeelding

Voor wie 100 km genoeg is en de wielerbaan van Roubaix eens wil bezoeken een prima tocht. Zeker als je geen zin hebt aan een tocht mee te doen waar je eerst over 10 kassiestroken moet voor je de wielerbaan een keer op mag.
Ook geen gruwelijke klauter partijen en heerlijk rustige wegen. Tocht is van prima pijlen voorzien, bevoorading, gratis consumptie na afloop, voldoende P gelegenheid, douches (in het zwembad) en vriendelijke stafmedewerkers.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 10 sep 2012 20:09

Vandaag "even" heen en weer geweest naar de Ardennen. 7 uur vanochtend vertrokken, en net om 19.30 weer thuis. Gefietst in de omgeving van Stavelot. Ik had nog recht op een re-match met de Stockeu. Was er in het voorjaar zonder enige voorkennis bij toeval terecht gekomen, en toen de top niet gehaald zonder tussendoor af te stappen. Dat moest dus beter.
Vandaag daar ruim 80km gefietst, zo'n 1700 hoogtemeters, en de re-match met de stockeu gewonnen, tot de echte top zónder voetje aan de grond. Maar 't blijft een Bitch, die klim! (ook met m'n tripple-tje)
Verder lekker gefiets, mooi weer én een fijne omgeving. O ja, en in een afdaling ook nog bijna 77km/u gehaald 8-)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 sep 2012 18:18

Vandaag de 1000km in 10 dagen volgemaakt wat me een aardige opstap lijkt voor volgende maand.

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 11 sep 2012 19:53

@gastheerg

Mooie lichte wielerbaan daar in Roubaix! Mocht je er nog een rondje rijden?
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 sep 2012 20:20

Een rustig tochtje rondom le Petit Luberon:

De route: Maubec-le vieux village > Robion > Maubec-le village > Oppède-les Poulivets > Beaumettes > Véloroute du Calavon > Apt >
Bonnieux > Lourmarin > Cadenet > Lauris > fietsroute Lourmarin-Cavaillon (D173 - les Beaumes - les Borrys - Mérindol - Cheval Blanc) > Cavaillon > Les
Taillades > Robion > Maubec-le vieux village.

Tip (voor de liefhebbers :) ): de klim van Apt naar Bonnieux is een mooie, makkelijke en goed lopende 'buitenblad-klim'. Je kunt op die klim genieten van
schitterende vergezichten en diverse pittoresque dorpjes (Lacoste, Gordes) goed zien liggen. Vanaf Apt-centrum (rotonde bij het postkantoor) tot aan het
plaatsnaambordje Bonnieux is 10 km en je 'vliegt' daar omhoog. De klim door Bonnieux zelf en verder naar de DFCI-piste des Crêtes heb ik wel op het
binnenblad gedaan, want dat deel is veel steiler. Die 10 km-klim is ècht een aanrader!

Het door mij vandaag gereden deel van de fietsroute Manosque - Lourmarin - Cavaillon tussen Lauris en Mérindol over de rustige D173 en nog hoger gelegen
binnenweggetjes is ook erg fraai. Je komt er weinig gemotoriseerd verkeer tegen. Wel de nodige vakantiefietsers met hun bepakte fietsen en ook wel wat
'toeristen' (tegenwoordig ook hier al met fietsen met trapondersteuning ;) ).

Enige foto's

Het begin van de Véloroute du Calavon (rechts) bij Beaumettes...:

Afbeelding


...en even verder ter hoogte van het hotel Domaine du Moulin Blanc in Beaumettes:

Afbeelding


Vlak voordat je, komende vanaf Bonnieux, op de weg Apt-Lourmarin komt, zie je deze al mooi liggen:

Afbeelding


Blik op de Luberon vanaf de D173 (de fietsroute Lourmarin-Cavaillon) tussen Lauris en les Beaumes...:

Afbeelding


...en de D173 zelf:

Afbeelding


Op de fietsroute Lourmarin-Cavaillon bij Cheval Blanc-la Canebière:

Afbeelding

Météo France geeft in hun weersverwachting voor de komende drie dagen Mistral, dus voorlopig even rusten. À plus tard (tot later) dan maar!

P.S. In aanvulling op mijn rit(je) van eergisteren (Sault-le Mont Ventoux v.v.), zijn hier nog een paar foto's, gemaakt door de beroepsfotograaf bij de Col des Tempêtes:
op de Mont Ventoux I en op de Mont Ventoux II.

Tot slot is hier nog de dagafstand voor vandaag:

Afbeelding
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2012 20:37

Vandag een rondje rond de Ventoux gefietst. Prachtige rit, mooi afwisselend landschap. Fotos en verslag volgen nog. Naar goed Provencaals gebruik 101km op de teller gezet ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2012 20:40

De Mistral: hoop dat het meevalt, zou beetje zonde zijn van weekje hier.
Less is bore

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 sep 2012 20:58

daniel1975 schreef:...Naar goed Provencaals gebruik 101km op de teller gezet ;)
Leuk :lol:!
daniel1975 schreef:De Mistral: hoop dat het meevalt, zou beetje zonde zijn van weekje hier.
Zonder Mistral had je waarschijnlijk in de regen gezeten, is ook niks! Overigens ziet het er naar uit dat donderdag a.s. het slimste is, dus een mooi excuus om iets anders te ondernemen (Avignon?). Als je het niet te 'hoog' zoekt en bedacht bent op windvlagen, kun je met een matige Mistral wel fietsen, alleen doe ik dat zelf liever niet.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2012 21:03

Avignon gister gwdaan, morgen dagje Arles + Camarque. Dan zien we donderdag wel weer wat te doen. Je kunt ook prima op wijnjacht in deze regio ;).
Zaterdag nog de Ventoux op, lijkt mij de komende dagen geen goed idee :)
Less is bore

Gesloten