Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
13 jul 2016 14:34
knukkel schreef:Ik wil dit jaar m'n tijd op de Ventoux verbeteren en wil wil dan graag een virtuele tegenstander als pacer.
Als ik m'n 3 bestaande tijden vergelijk, dan hebben die een identiek 'profiel', alleen de steilheid verschilt. Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik bijvoorbeeld niet de ene keer relatief harder tot St Esteve rij en daarna langzamer in het bos, maar steeds op dezelfde manier de totale klim doe.
Echter... als ik van Stava de file van iemand met m'n doeltijd pak, dan zie ik dat die vaak een ander profiel hebben, dus bijvoorbeeld wel langzamer naar St Esteve, maar dan weer sneller in het bos, of vice versa.
En als ik een doeltijd in Strava invoer, dan lijkt het me dat hij een 'lineair' profiel genereert. En die komt dus ook niet overeen met mijn typische profiel.
Nu kon je via digitalepo.com je eigen tijd (en dus profiel) 'opvoeren' tot de gewenste eindtijd, maar die site is uit de lucht nu...
M'n vraag is dus, hoe kan ik van een file van een eigen rit een file genereren die ik als virtual partner kan gebruiken. Iemand hier ervaring mee?
Probeer deze eens:
http://bikeroutetoaster.com/BRTWebUI/Course/860056
Klimsnelheid en snelheid op het vlakke is afzonderlijk in te stellen waardoor je aardig. in de buurt van je profiel kan komen. Daarnaast kun je het ook nog in stukjes hakken en daarna met een van de GPS tools weer aan elkaar koppelen (zo heb ik 7 jaar gelden al mijn Marmotte gepland).
Als je echter een Edge 520, 810 of 1000 hebt dan is het wellicht veel handiger om er met
http://gniza.org/segments/howto.html er een segment van te maken en daar gewoon 5 richttijden welke bijvoorbeeld 5 minuten uit elkaar liggen te kiezen waardoor je tijdens het rijden nog je doel kan bijstellen.
-
ric
- Forum-lid
ric
15 jul 2016 18:20
Ik heb 2 fietsen in strava aangemaakt bij uitrusting.
Op mijn single doe ik het mijn woon-werk-verkeer.
Maar fiets hier ook geregeld stukken mee om of train hier ook wel eens op.
Kan ik als ik bij mijn woon-werk-ritjes hier het label woon-werkverkeer selecteer dit ook op 1 of andere manier het totaal van zien?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
fredmtb-sport
- Forum-lid
-
Contact
fredmtb-sport
15 jul 2016 20:34
ric schreef:Kan ik als ik bij mijn woon-werk-ritjes hier het label woon-werkverkeer selecteer dit ook op 1 of andere manier het totaal van zien?
Antwoord hier is
Veloviewer.
Voor 10 euro per jaar schitterende overzichten te maken.
Check die van mij
http://veloviewer.com/athlete/715693/summary maar eens als voorbeeldje en kan je "Gear" selecteren etc.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
vroemenr
- Forum-lid
vroemenr
15 jul 2016 20:51
Vraagje. Ik heb een polar V650 em heb polar flow gekoppeld aan strava. Als ik de route in strava inlaad staat er bij vandaag niks. Iemand idee waar dit aan kan liggen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
-
ric
- Forum-lid
ric
15 jul 2016 21:36
fredmtb-sport schreef:ric schreef:Kan ik als ik bij mijn woon-werk-ritjes hier het label woon-werkverkeer selecteer dit ook op 1 of andere manier het totaal van zien?
Antwoord hier is
Veloviewer.
Voor 10 euro per jaar schitterende overzichten te maken.
Check die van mij
http://veloviewer.com/athlete/715693/summary maar eens als voorbeeldje en kan je "Gear" selecteren etc.
Bedankt!
En deze leest de free strava gewoon uit?
Weet je zeker dat het in strava helemaal niet kan?
veloviewer lijkt wel erg uitgebreid maar zal me er eens in verdiepen.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
fredmtb-sport
- Forum-lid
-
Contact
fredmtb-sport
16 jul 2016 19:47
ric schreef:
Bedankt!
En deze leest de free strava gewoon uit?
Weet je zeker dat het in strava helemaal niet kan?
veloviewer lijkt wel erg uitgebreid maar zal me er eens in verdiepen.
Leest inderdaad de free versie uit.
In Strava, ook Premium (maandje gehad) kan dit niet, althans ik heb het niet kunnen vinden.
Zelf verknocht aan VeloViewer, geeft echt heel veel mogelijkheden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
Quarantanove
- Forum-lid
Quarantanove
16 jul 2016 21:06
Een heel andere vraag die misschien al eerder is gepasseerd maar ik kan het zo snel niet vinden.
In Garmin Connect kan je heel goed zoeken op alle ritten die in een bepaalde regio , op een bepaalde dag(en) zijn geplaatst door anderen. In Strava lukt me dat eigenlijk niet. Gaat dat niet of doe ik iets verkeerd?
-
beren040
- Forum-lid
beren040
16 jul 2016 21:41
Quarantanove schreef:Een heel andere vraag die misschien al eerder is gepasseerd maar ik kan het zo snel niet vinden.
In Garmin Connect kan je heel goed zoeken op alle ritten die in een bepaalde regio , op een bepaalde dag(en) zijn geplaatst door anderen. In Strava lukt me dat eigenlijk niet. Gaat dat niet of doe ik iets verkeerd?
onder ontdekken : activiteiten zoeken (wel filters goed gebruiken)
maar alleen met betaald account
Hoewel ik weet dat @havana een "trucje" heeft omdat te omzeilen maar kan dat zo snel niet terug vinden.
Allard
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
16 jul 2016 22:13
firefox met plugin strava dan werkt het om gpx bestand te downloaden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Quarantanove
17 jul 2016 13:38
nijkie schreef:firefox met plugin strava dan werkt het om gpx bestand te downloaden.
Daar gaat het me niet om.
Ik ben alleen geinteresseerd in de gereden ritten (alles vanuit een bepaald plaats of gebied) op een kaartje.
Als ik die middels
https://www.strava.com/activities/search doe dan krijg ik maar een klein gedeelte van ritten die er zijn geplaatst. In GPSies en Garmin Connect lukt dat veel beter.
Maar steeds meer mensen geruiken Strava en dus wil ik graag weten of en hoe ik het daarin ook efficient kan doen.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
17 jul 2016 13:42
Dan denk ik dat je bij Strava bij de heatmaps uitkomt. De hoeveelheid data is veel te groot om individuele ritten weer te geven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
RKN
- Forum-lid
RKN
17 jul 2016 18:52
Die zoekfunctie werkt wel, maar je kunt natuurlijk niet zien of andermans rondje ook wat aan is...
Probleem met heatmaps, waar ik nu zelf voor vakantie ook weer tegenaan loop, is dat je niet kunt zien wat mtb domein en mooi asfalt is...