Garmin Edge 1000
- alliance_0
- Forum-lid
Het verschil (zeker in grootte) tussen de 1000 en de Bolt is nogal behoorlijk. Ik zou het logischer vinden als je zou twijfelen tussen de 1000 en de gewone Elemnt. Onder andere het gebruiksgemak van de Elemnt/Bolt en het meedenken met gebruikers door Wahoo hebben mij doen besluiten om een Elemnt te nemen en niet de Garmin 1000 en daar heb ik geen spijt van.
Dat het een totaal ander apparaat wordt, meer smartphone achtig, dat werkt met apps zoals bv strava ipv alleen garmins eigen software. (Zal er ook nog steeds op zitten)
Maw je gebruikt de hardware van garmin en je kiest voor jou de beste apps uit waar je mee aan de slag wilt.
Verder alle reguliere updates zoals hierboven beschreven.
Batterij zou langer mogen meegaan, dat zou alvast een verbetering zijn.
Als je met BT verbonden bent en je rijd een koers dan zakt het percentage batterijniveau toch zienderogen.
Nu, heb het toestel nog niet lang, moet mij er misschien nog verder in verdiepen en een beetje rondlezen ivm tips en tricks
Als je met BT verbonden bent en je rijd een koers dan zakt het percentage batterijniveau toch zienderogen.
Nu, heb het toestel nog niet lang, moet mij er misschien nog verder in verdiepen en een beetje rondlezen ivm tips en tricks
Je kaarten op de sd kaart zetten, heb ik ook gedaan.
Kun je gemakkelijk met dit doen:
http://www.javawa.nl/jdm.html
-
- Forum-lid
- Contact
Niets, maar dan ook niets aan doen!!
Misschien is het procentueel gezien weinig vrije ruimte, maar in werkelijkheid heb je meer dan 300MB vrije ruimte, 3x zo veel als een Garmin 810 heeft aan totale ruime!
Meer dan genoeg om al je ritten en koersen op te slaan en zeer lang te bewaren. Echt gewoon zo laten.
Marco
Ongelooflijk maar waar, de vervang Edge die ik half april ontving van Garmin, is stuk. Na een rit vandaag met de juiste kabel terug laten opladen. En nu doet ie niks meer. Neen, tevreden kan ik hier niet mee zijn. Ik heb al alles geprobeerd, maar niets krijgt de Edge weer gestart.
Gren_Patterson schreef: ↑25 mei 2017 19:24 Vinden jullie de 1000 een waardige vervanger van de 800?
Ik twijfel tussen de Edge 1000 en de wahoo bolt.
Op voorhand maak ik mijn routes en laad deze dan in de gps.
Ik zou beide niet nemen, ik denk bij de Interbike na de zomer komen er nieuwere op de markt zoals de Karoo en waarschijnlijk de opvolger van de 1000.
Moet je nu een keuze maken, neem de 1000 perfect apparaat. De functionaliteit van het apparaat is onovertroffen
YFood !!!
- alliance_0
- Forum-lid
-
- Forum-lid
- Contact
Meest vervelende is dat perfectie er voor iedereen anders uitzien.
Dus, wat is perfect? Een apparaat wat je zelf kan programmeren? Mmaar dan moet je wel zelf kunnen programmeren. Best mogelijk, een kale computer die je dan zelf moet programmeren (en dat kost tijd.... heeeeeel veel tijd).
Ik ben begonnen met de Edge 605 en dat was wennen, de Edge 1000 is veel verder geëvolueerd dan deze, maar ook zo ver door gebruikersvragen en wensen dat het zeer onoverzichtelijk geworden is.
1 unit voor alle fietsen, multi sensoren, allerlei soorten kaarten, zeer uitgebreide statistieken, wel of geen tbt, wel of geen workouts, strava, strava segmenten... etc etc. dan slaat het al snel door
Wifi, bluetooth, meldingen op je scherm van sms/whatsapp, .... (pffff ga fietsen... )
Schakel mechansmes, achterop rijder waarschuwingen
Back to basis zou ik zeggen, strava en segmenten, zo snel mogelijk killen, geen workouts erin, maar 1 soort kaart die niet bij te werken is, zo min mogelijk sensoren, Owh, klinkt als een edge 25 zo ongeveer
Kunst van eenvoud is niet meer mogelijk met de Edge 1000 en ook niet met enig toestel wat hierna zal komen. En het is onze eigen schuld.
Dus, wat is perfect? Een apparaat wat je zelf kan programmeren? Mmaar dan moet je wel zelf kunnen programmeren. Best mogelijk, een kale computer die je dan zelf moet programmeren (en dat kost tijd.... heeeeeel veel tijd).
Ik ben begonnen met de Edge 605 en dat was wennen, de Edge 1000 is veel verder geëvolueerd dan deze, maar ook zo ver door gebruikersvragen en wensen dat het zeer onoverzichtelijk geworden is.
1 unit voor alle fietsen, multi sensoren, allerlei soorten kaarten, zeer uitgebreide statistieken, wel of geen tbt, wel of geen workouts, strava, strava segmenten... etc etc. dan slaat het al snel door
Wifi, bluetooth, meldingen op je scherm van sms/whatsapp, .... (pffff ga fietsen... )
Schakel mechansmes, achterop rijder waarschuwingen
Back to basis zou ik zeggen, strava en segmenten, zo snel mogelijk killen, geen workouts erin, maar 1 soort kaart die niet bij te werken is, zo min mogelijk sensoren, Owh, klinkt als een edge 25 zo ongeveer
Kunst van eenvoud is niet meer mogelijk met de Edge 1000 en ook niet met enig toestel wat hierna zal komen. En het is onze eigen schuld.
Marco