Volgens mij niet. Vuelta is het hoofddoel.
Wielerseizoen 2023
- Enzzo
- Forum-lid HC
Er is helemaal geen hemel of hel! Het gaat gewoon om het gebaar en de traditie dat je dan even omhoog wijst. Het heeft gelukkig niets te maken met religie!
Het is puur een teken van respect en medeleven (en binnen dat respect kun je dus ook de religieuze overtuiging van Mâder en zijn familie meenemen)
Echt onvoorstelbaar hoe mensen hier op alle slakken zout gaan leggen op basis van etymologische discussies!
Dit gaat over een menselijk drama en over hoe mensen in dezelfde beroepsgroep hiermee omgaan. Dit gaat niet meer over beroemdheden, niet meer over religie, niet meer over renners en sport! Dit gaat over doen wat je denkt dat nodig of wenselijk is in deze situatie.
En daar past kritiek niet bij vind ik. Behoudendheid ja! Respect ja!
Maar kritiek op basis van een persoon: nee!
Het is puur een teken van respect en medeleven (en binnen dat respect kun je dus ook de religieuze overtuiging van Mâder en zijn familie meenemen)
Echt onvoorstelbaar hoe mensen hier op alle slakken zout gaan leggen op basis van etymologische discussies!
Dit gaat over een menselijk drama en over hoe mensen in dezelfde beroepsgroep hiermee omgaan. Dit gaat niet meer over beroemdheden, niet meer over religie, niet meer over renners en sport! Dit gaat over doen wat je denkt dat nodig of wenselijk is in deze situatie.
En daar past kritiek niet bij vind ik. Behoudendheid ja! Respect ja!
Maar kritiek op basis van een persoon: nee!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Al dat eerbetoon aan iemand die overleden is. Wat heeft hij/zij er aan of kan er nog een plekje in de hemel besproken worden?
.
[/quote]
Als je het zo bekijkt moet men ook niet meer condoleren of kerkdiensten inrichten of zelfs openbare begrafenissen.
Want de overledene heeft er niks meer aan.(op zich is dat ook wel zo)
.
[/quote]
Als je het zo bekijkt moet men ook niet meer condoleren of kerkdiensten inrichten of zelfs openbare begrafenissen.
[/quote]
Mijn schoonvader is recent overleden. Hij had mij een paar jaar geleden apart genomen dat als het zover was ik iets moest organiseren waar de belangrijkste nabestaande zich senang bij zouden voelen........... Dat hebben we gedaan en het was - verre van traditioneel - prachtig.
Rond Gino Mader hebben familie, vrienden, renners, organisatie en sponsoren ook een weg proberen te vinden hoe met dit gruwelijke verlies om te gaan. Hun verdriet, dus hun manier.
Voor mij voelt het heel, heel, HEEL ongemakkelijk om dan een discussie te voeren wat ze wel en niet moeten doen. Een discussie op een manier of het om de nieuwe sponsorkleuren gaat.
Zelf mag ik ook graag ergens wat van vinden, maar in dit soort gevallen is respect hebben voor de keuzes die zijn genomen het enige juiste antwoord.
Ik heb me volledig buiten deze discussie gehouden, maar nu toch. Wat maakt het uit? Er is iemand overleden en dat is verdrietig genoeg!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Het maakt in zoverre uit dat de organisatie het peloton opzadelt met een rit die niemand wil winnen. Dat Remco die taak op zich neemt als wereldkampioen en degene waarbij deze zege het minst zal opvallen op zijn palmares is vrij logisch. Je zou er maar lootjes voor trekken en dat dan iemand moet winnen die daarvoor niks gewonnen heeft en dat daarna ook niet meer zal doen. "De één zijn brood is de ander zijn dood", zal hem dan blijven achtervolgen.
Bij Remco zal het bij de opsomming van zijn palmares op de grote hoop van overwinningen in kleinere rondes terecht komen.
Dus de juiste persoon om het te doen, de uitvoering was wat standaard, maar verzin maar eens iets wat voor het oog van de camera en de rare gangen van de UCI acceptabel is.
Maar "prachtig eerbetoon" gaat mij toch wat ver. Remco doet iets in een ongemakkelijke situatie. Dat doet hij naar eer en geweten prima, en hij redt voornamelijk de organisatie met de overgang van de "memorial ride" naar voortzetting van de koers.
Praktisch, Best goed, best knap maar bij prachtig heb ik iets anders in mijn hoofd.
Bij Remco zal het bij de opsomming van zijn palmares op de grote hoop van overwinningen in kleinere rondes terecht komen.
Dus de juiste persoon om het te doen, de uitvoering was wat standaard, maar verzin maar eens iets wat voor het oog van de camera en de rare gangen van de UCI acceptabel is.
Maar "prachtig eerbetoon" gaat mij toch wat ver. Remco doet iets in een ongemakkelijke situatie. Dat doet hij naar eer en geweten prima, en hij redt voornamelijk de organisatie met de overgang van de "memorial ride" naar voortzetting van de koers.
Praktisch, Best goed, best knap maar bij prachtig heb ik iets anders in mijn hoofd.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Goed verwoord Ernie!!
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Zeker, eens!
Kunnen we misschien minder kritisch zijn op dat naar de hemel wijzen? Het ergste is dat er iemand overleden is en dat er in het profpeloton weinig ruimte is om er op een normale manier mee om te gaan.
Iemand moet het doen en waarschijnlijk is er niemand die het wil doen. Wat maakt het uit dat dat gebaar dan prachtig, mooi, slecht, cliché, ongepast,... is? Wat maakt het uit wat iemand van ons ervan denkt? Waarom moeten we daar hier over zitten discussiëren?
Iemand moet het doen en waarschijnlijk is er niemand die het wil doen. Wat maakt het uit dat dat gebaar dan prachtig, mooi, slecht, cliché, ongepast,... is? Wat maakt het uit wat iemand van ons ervan denkt? Waarom moeten we daar hier over zitten discussiëren?
In de categorie "te vroeg juichen" is deze om in te lijsten....
https://twitter.com/Eurosport_NL/status ... 9063615490
https://twitter.com/Eurosport_NL/status ... 9063615490