Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 sep 2023 16:34

Jans schreef: 27 sep 2023 15:16
Enzzo schreef: 27 sep 2023 14:12 Wat denken we trouwens van Rosanne HerTzberger op de lijst van Omtzicht?

Niet echt iemand die publieke populariteit geniet. Hoewel ze natuurlijk wel uitgesproken is en zeker geen dom wicht! Maar een stemmentrekker is het allerminst vrees ik
Waarom zou je publieke populariteit moeten genieten om in de Tweede Kamer plaats te mogen nemen? Ik neem aan dat jij de meesten van die lijst al wel kent? Ik niet. Dat wil nog helemaal niet zeggen dat ze het slecht, of goed, zouden doen.
Het was een open vraag.
Ik ben van mening dat iemand zijn werk goed moet doen en een zekere expertise moet hebben op het gebied waar ze (eventueel) op een ministerie belandt.
Populisme daar hebben we andere partijen voor.

Ik vind de keuze alleen wel opmerkelijk. En ja ik heb de lijst goed bekeken ja. Er staan erg veel relatief bekende namen op.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 sep 2023 18:12

Waar ik erg benieuwd naar ben is, als je naar de bekende politieke namen op de lijst van Omtzigt kijkt, waar de nieuwe politiek die hij wil uit gaat blijken?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 sep 2023 18:14

mackersv2.0 schreef: 26 sep 2023 22:50 Ok, kan het voortaan over politiek gaan in plaats van dit gekissebis en gescheld over en weer.
De ban-teller staat inmiddels op 5 forumleden die pas weer kunnen meepraten na de verkiezingen.

Het lijkt me een goed idee om vanaf nu ook de forummers waarmee je het totaal oneens bent met respect te bejegenen.
Hetzelfde geldt voor de politici en hun ideeën waarmee je het totaal oneens bent, geen "gevatte" woordgrappen over namen, geen WOII verwijzingen, geen scheldnamen.

Ik vind dit absoluut geen leuk topic en vraag me echt af waarom dit op een fiets forum behandeld moet worden. Ik lees dan ook met een zekere weerzin mee.
Ik snap wat je zegt. Ik heb het topic geopend om de discussie niet steeds meer in andere topics te krijgen. En het ging eigenlijk heel goed. Er zijn alleen op een bepaald moment wat te verhitte discussies ontstaan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3210
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 27 sep 2023 19:03

JPAR schreef: 27 sep 2023 18:12 Waar ik erg benieuwd naar ben is, als je naar de bekende politieke namen op de lijst van Omtzigt kijkt, waar de nieuwe politiek die hij wil uit gaat blijken?
De bekende (?) namen brengen politieke ervaring in. Verder wil Omtzigt terug naar het Rijnlands model. Op die manier dus eerder oude politiek dan nieuwe, of huidige politiek.
@ Enzzo: Rosanne Hertzberger is niet alleen columnist, maar ook microbioloog. Als er weer een pandemie uitbreekt, heeft ze daar in ieder geval verstand van.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 sep 2023 19:36

I know ;)

@JPAR: die bekende politici op de lijst zijn voornamelijk mensen die uit onvrede uit hun partij zijn gestapt of een wat tegendraadse politieke visie hebben.
In dat opzicht passen ze wel in deze nieuwe partij denk ik.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 sep 2023 20:11

[quote=Enzzo post_id=1611730 time=1695836167 user_id=476054]
I know ;)

@JPAR: die bekende politici op de lijst zijn voornamelijk mensen die uit onvrede uit hun partij zijn gestapt of een wat tegendraadse politieke visie hebben.
In dat opzicht passen ze wel in deze nieuwe partij denk ik.
[/quote]

Dat denk ik ook hoor. Maar we gaan het zien in het programma en dan blijkt ook of het aanslaat.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 sep 2023 20:14

EmPeHa schreef: 27 sep 2023 19:03
JPAR schreef: 27 sep 2023 18:12 Waar ik erg benieuwd naar ben is, als je naar de bekende politieke namen op de lijst van Omtzigt kijkt, waar de nieuwe politiek die hij wil uit gaat blijken?
De bekende (?) namen brengen politieke ervaring in. Verder wil Omtzigt terug naar het Rijnlands model. Op die manier dus eerder oude politiek dan nieuwe, of huidige politiek.
@ Enzzo: Rosanne Hertzberger is niet alleen columnist, maar ook microbioloog. Als er weer een pandemie uitbreekt, heeft ze daar in ieder geval verstand van.
Ja, eens. Maar eerst zien waarmee ze komen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 sep 2023 22:07

mackersv2.0 schreef: 26 sep 2023 22:50 Ok, kan het voortaan over politiek gaan in plaats van dit gekissebis en gescheld over en weer.
De ban-teller staat inmiddels op 5 forumleden die pas weer kunnen meepraten na de verkiezingen.

Het lijkt me een goed idee om vanaf nu ook de forummers waarmee je het totaal oneens bent met respect te bejegenen.
Hetzelfde geldt voor de politici en hun ideeën waarmee je het totaal oneens bent, geen "gevatte" woordgrappen over namen, geen WOII verwijzingen, geen scheldnamen.

Ik vind dit absoluut geen leuk topic en vraag me echt af waarom dit op een fiets forum behandeld moet worden. Ik lees dan ook met een zekere weerzin mee.
Eigenlijk vind ik deze reactie wat ongepast. Sorry hoor mackersv2.0 maar hadden jullie dan niet iets eerder in moeten grijpen hier? En de zin “ De ban-teller staat inmiddels op 5 forumleden die pas weer kunnen meepraten na de verkiezingen.
Vind ik eerlijk gezegd een beetje een zwaktebod; wie zijn die forumleden dan en specifiek waarom hebben die een ban gekregen?
Het zou denk ik veel duidelijker zijn als je (jullie) je wat meer zouden manifesteren in dit topic en dan met name door forumleden publiekelijk terecht te wijzen. Dat zou (had) het topic nog enigszins in goede banen kunnen leiden.
Door nu te zeggen dat je het geen leuk topic vindt ondergraaf je mijnsinziens een beetje je rol als moderator.

Dit is bedoeld als opbouwende kritiek hoor, niets ten nadele van jou persoonlijk. Zie het als een algemene geste naar de moderatie op dit forum.

En dat gezegd hebbende; goed dat je toch even ingrijpt op dit topic want zo kort voor de verkiezingen is het wel een topic met enig explosie gevaar.

Just my 2 cents.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16799
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 sep 2023 06:55

Maar het is ook onze keuze om op dit forum over politiek te gaan lullen. Ik snap wel dat die ene moderator wat beters te doen heeft met z'n tijd.

Gewoon een disclaimer bij het topic dat de enige energie die erin gestopt wordt, het uitdelen van bans of het sluiten van het topic is, lijkt mij voldoende.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 28 sep 2023 12:21

Politiek moet over de inhoud gaan. Hoe kan het dan dat Pieter Omtzigt, NSC, eerst de poppetjes invult om pas daarna met een partijprogramma te komen? Volgens mij is dat volslagen onlogisch, riekt het naar populisme, en laat hij zich fêteren als "gezicht" tegen de zittende macht, wat niet veel verschilt van hoe ooit Thierry Baudet op het schild gehesen werd na het EU-Oekraïne referendum.

Dan nog dit. "De wet (Thuiswerkwet) werd eerder met een grote meerderheid van 125 stemmen aangenomen in de Tweede Kamer, maar ging dinsdag onverwacht onderuit in de senaat. Daardoor blijft de beslissing of thuiswerken is toegestaan aan bedrijven en organisaties zelf. Opvallend is dat de BBB, de VVD, JA21 en SGP anders stemden dan in de Tweede Kamer: daar stemden zij nog vóór de regeling, nu tegen." ~ Volkskrant
Tja, arbeiders mogen het lekker zelf uitvechten en in de overvolle treinen en wegen slaafs naar de baas, want die wil zo graag vingers op het toetsenbord zien.

Wantrouwen is vergif voor de samenleving.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16799
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 sep 2023 12:57

Of je moet eerst juiste "poppetjes" hebben om samen een partijprogramma in elkaar te knutselen. Dat lijkt mij wel zo logisch bij een partij die democratie hoog in het vaandel heeft.

Die thuiswerkwet was natuurlijk een populistisch gedrocht. Thuiswerken is leuk voor op kantoor maar veel mensen hebben helemaal geen mogelijkheid om thuis te werken.
Wat moet je al niet door de plee spoelen, wil je als werknemer van een rioolontstoppingsbedrijf een paar dagen per week thuiswerken?

Nee, voor dit soort onderhandelingen hebben we vakbonden, je weet wel van die "clubjes" waar de gemiddelde VVD stemende kantoorpik een broertje dood aan heeft.

Eindelijk eens een keer dat de eerste kamer zijn werk goed doet. Dit is een wet die afgeschoten is op basis van onuitvoerbaarheid.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 28 sep 2023 13:21

Eerst de poppetjes dan de ideeën? Hoeveel gaan er straks afhaken van de lijst, die het niet eens kunnen worden met de richting van de partij, of slikken ze e.e.a. zolang mogelijk om hommeles te voorkomen?

Arbeidsrechten? Ik moet even denken aan het Kinderwetje van Van Houten, of hadden de Vakbonden dat ook maar moeten regelen?

Gesloten