Ik heb de vouwversie en deze zijn soepel en heb geen problemen met grip met koud weer..jeroen. schreef:Die Schwalbe Marathon Racer's (35mm) vond ik niks Qua lekbestendigheid super, maar erg stug en weinig grip bij koud weer. Wellicht dat de vouwversie wat beter rijd.
Afgelopen winter met Specialized Fatboy's gereden, die bevielen een stuk beter. Soepeler en meer grip. Moeten wel in je fiets passend, want breed (45mm). Ook gewoon bospaadjes mee gereden.
Sinds oktober rijd ik met Specialized Trigger Sport. Gevoelsmatig wat stugger dan de Fatboy's, maar ideaal voor de combi weg/bospaadjes. Ben benieuwd hoe ze met kou/gladheid aanvoelen.
Cyclocross fietsen
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Little Big Ben is ook nog een optie en de Continental Sportcontact 2 lijkt mij een voordelig alternatief maar heb ik zelf nog niet kunnen proberen. http://www.rosebikes.nl/artikel/contine ... aid:752165
Die Fatboys zouden net moeten passen denk ik, en ook maar 20 euro. Dan kun je ook nog een keer het strand op.
Ik ben ook wel benieuwd naar de Tigger Sport, zeker hoe die zich verhoudt tot de Continental Cyclocross Speed o.i.d. het zijn ook geen erg dure banden. Ik zou dan voor de 42c optie gaan maar hij is er ook in 38c en 33c.
Ik ben ook wel benieuwd naar de Tigger Sport, zeker hoe die zich verhoudt tot de Continental Cyclocross Speed o.i.d. het zijn ook geen erg dure banden. Ik zou dan voor de 42c optie gaan maar hij is er ook in 38c en 33c.
Campagnolo Ultra Dork
Die ik heb die Conti's een tijdje in 32mm gereden. Niet heel soepel, maar kon ik er lekker mee door rijden.. Helaas na een goede 500km de achterband kapot gereden in Duitsland..DvanW schreef:Little Big Ben is ook nog een optie en de Continental Sportcontact 2 lijkt mij een voordelig alternatief maar heb ik zelf nog niet kunnen proberen. http://www.rosebikes.nl/artikel/contine ... aid:752165
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Schwalbe heeft ook nog iets vergelijkbaars, de CX Comp. Prijs rond de 10 euro.Ernie C. schreef: Ik ben ook wel benieuwd naar de Tigger Sport, zeker hoe die zich verhoudt tot de Continental Cyclocross Speed o.i.d. het zijn ook geen erg dure banden. Ik zou dan voor de 42c optie gaan maar hij is er ook in 38c en 33c.
Nu nog ergens leverbaar die Specialized Trigger Sport in 38 of 42Ernie C. schreef:Die Fatboys zouden net moeten passen denk ik, en ook maar 20 euro. Dan kun je ook nog een keer het strand op.
Ik ben ook wel benieuwd naar de Tigger Sport, zeker hoe die zich verhoudt tot de Continental Cyclocross Speed o.i.d. het zijn ook geen erg dure banden. Ik zou dan voor de 42c optie gaan maar hij is er ook in 38c en 33c.
En ja de G-One lijkt mij ook wel zeer mooie band, maar ja niet leverbaar nog...
- Harryfietst
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 15 jul 2014 22:00
- Locatie: Groningen
Vandaag heb ik mijn eerste ritje gemaakt op mijn nieuwe Stevens Vapor. Conclusie: wat is het verschrikkelijk nat in het veld, maar wat rijdt hij heerlijk! Dik tevreden!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Die is moooooiiii
Maak joe woar
Mijn eerste cyclocrossen gaat er aan komen ... Ben nu aan het oriënteren qua maatvoering. Gebruiken jullie ( de mensen met race en cyclocrossen ) nu een andere geometry / zadelhoogte en afstand zadeltip top hart stuur en drop dan op de racefiets ?
Zelf heb ik een Scott Foil in de maat medium en een Scott Addict medium ( bovenbuis 55cm en balhoofdbuis 140mm ) en is het dus verstandig om dezelfde afmetingen te nemen - of een kortere bovenbuis / of alleen een kortere stem bijvoorbeeld ( nu 11 cm ) en ik kan dus naar 90mm of 100mm voor een kortere zit.
Wie heeft hier veel ervaring mee - en kan mij een beetje hulp bieden.
Zelf heb ik een Scott Foil in de maat medium en een Scott Addict medium ( bovenbuis 55cm en balhoofdbuis 140mm ) en is het dus verstandig om dezelfde afmetingen te nemen - of een kortere bovenbuis / of alleen een kortere stem bijvoorbeeld ( nu 11 cm ) en ik kan dus naar 90mm of 100mm voor een kortere zit.
Wie heeft hier veel ervaring mee - en kan mij een beetje hulp bieden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless