Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 20 mei 2009 19:48

Ik heb sinds kort ook een Kuiper frame van kaal carbon. Alleen door een stomme blessure nog niet tot nauwelijks op gereden. Na de triathlons van Nieuwkoop en Oudgastel zal ik wat foto's en ervaringen plaatsen.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 21 mei 2009 11:49

Dat dacht ik al, het stevens frame is al erg veel in de imloop. Ene kant goed, maar andere kant ik wil niet de fiets die iedereen anders heeft.. al trekt die prijs me wel het meest.

zijn er ook mensen die iets nuttigs kunnen vertellen over het blue frame, of is dit merk te onbekend?

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 22 mei 2009 13:57

Ik ken de Blue niet, maar hij komt me wel heel bekend voor. Het zou een stickerframe van Trigon kunnen zijn.
Het Stevens/Kuiper frame kun je voor heel weinig bij Planet X kopen. Door de lage pond is dat frame nu heel betaalbaar!

Een clubgenoot van mij rijdt op de Slice van vorig jaar. Of je er echt sneller door zult gaan betwijfel ik, maar het is wel echt een prachtframe. Erg stijf, heel mooi afgewerkt. Je koopt wel kwaliteit!

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 23 mei 2009 19:33

Het blue frame is reeds afgevallen.. chrono/slice zijn twijfel gevallen.

Nu kan ik ook deels gesponsord een steppenwolf bemachtigen..

[img=http://www.michael-rampetsreiter.de/Pics/SL-C_01.JPG]

Link website + geometrie

Zou deze geschikt kunnen zijn als tijdritfiets? Heb niet zoveel kijk op mm en graden..

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 24 mei 2009 12:48

Corniel schreef:@Il cavalinno: Niet slecht. Kunnen je 'cups' naar beneden? Dat zou winst zijn lijkt me.

Mocht je een disk of wielen met hoge velg op de kop kunnen tikken is het leuk, maar goedkoop zijn die dingen zelden. :(

Anyway, gewoon lekker mee gaan knallen. Het is zoooo verslavend. :)



Zipps gekocht... resultaat >>>[img=http://www.freewebs.com/ward_theuns/TT-fiets.jpg]
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 24 mei 2009 21:40

Vette wieltjes! Maar haal aub die pizza-schijf achter je cassette vandaan ;)
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 mei 2009 23:30

Alleen een beetje de spreekwoordelijk vlag op 't modderschip. Kan me bijna niet voorstellen dat je met de huidige afstelling een goede positie hebt, het probleem van een wegframe.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 25 mei 2009 00:10

@ Hans/// ja schijf is er al af:p maar khad de wielen net:p enja kmoest ze eerst is in mijn fiets steken hé:)

@Amclassic)fan...
positie op de fiets is wel redelijk goed hoor... ok misschien niet 100% goed voor tijdrit, maarja niet iedereen kan zo'n zotte fiets in huis halen hé... zeker als jonge student is koersen al duur genoeg:p
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 25 mei 2009 00:23

Il cavalinno schreef:@Amclassic)fan...
positie op de fiets is wel redelijk goed hoor... ok misschien niet 100% goed voor tijdrit, maarja niet iedereen kan zo'n zotte fiets in huis halen hé... zeker als jonge student is koersen al duur genoeg:p


Geen zotte fiets, maar wel een setje zotte wielen?
Koop eerst eens een andere zadelpen, daarmee kom je meer boven je bracket te zitten.
De tijdwinst die je kunt halen uit een betere prositie levert meer op dan een setje snelle wielen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 mei 2009 10:41

mister_arby schreef:Het blue frame is reeds afgevallen.. chrono/slice zijn twijfel gevallen. ...



Ik wist niet dat Blue hier in Europa verkrijgbaar was. Dat wegframe dat je hierboven toont zou ik echt niet in aanmerking nemen: als je dan tóch de investering maakt, ga dan voor een echte TT-fiets, of wacht nog een paar jaar tot je budget anders is.

Die Slice draagt 100% mijn voorkeur weg. Bovendien biedt Cannondale die ook in zeer interessante prijs/kwaliteit afmontages (Ultegra SL, custom Fizik Tri zadel..); zo hangt ie vaak in een fietsenzaak waar ik dikwijls passeer (La Roue Libre in Herve/Battice). Hij bestaat ook een nóg mooiere witte versie. Ik was gisteren op de Ironman 70.3 in Sankt-Pölten (Oostenrijk) en zag er behoorlijk wat van die Slices, en vond ze echt heel mooi! Zo eentje kan je mij jaloers mee maken hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 25 mei 2009 14:11

@casran

De blue kon ik kopen bij iemand die hem had geïmporteerd. Is helaas reeds verkocht, want is een prachtig frame voor relatief weinig geld.

De slice vindt ik zelf ook zeer mooi, alleen voor mij ook zeer duur.. de zwarte (2008) versie ligt dus ook beter in mijn budget dan de witte (2009)


btw. hoe is je wedstrijd gegaan gisteren? heb nog geen verslag gezien, ben erg benieuwd!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 mei 2009 14:46

mister_arby schreef:btw. hoe is je wedstrijd gegaan gisteren? heb nog geen verslag gezien, ben erg benieuwd!



Ik ben dan ook nog maar thuis van vannacht 3u, en moest er alweer om 7u uit om naar kantoor te vertrekken ;)

Wedstrijd was wel goed. Uitslag is 14e van mijn age group: ergens tussen 60 en 70e van mijn age group uit het water, dan gefietst naar 8e positie (3e fietstijd van de groep) en teruggevallen naar 14e in het lopen. Totaaltijd 4u38.
Mijn zwemmen was (voor mijn huidig zwemniveau) matig. Wel een heel speciaal zwemparcours met 2 meertjes en een loop na 900m van 200m over een brug! In het fietsen ging het wel stevig... tijdens die 90km heb ik nogal wat dames pro (5min voordien gestart) en zelfs enkele men pro ingehaald. Mijn eerste 10,5km lopen ging goed (tempo voor ongeveer 2u22), tweede ronde te veel vertraagd. Nu op naar Swiss 70.3 binnen 14 dagen.

Bij de pro's spande het er enorm om. Vanhoenacker kreeg McCormack niet gelost in het fietsen en ze legden de hele loopproef zij aan zij af (zijn me voorbij gelopen samen)... Macca won de sprint voor de overwinning, al gaf hij toe dat Marino de sterkste was. Ongelooflijk spectakel !!

Verslagje en foto's komen heel snel op mijn site, vanavond misschien.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie