Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
janjmagic
- Forum-lid
janjmagic
03 jul 2009 20:17
Ik vind het er goed uitzien!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
-
a.herrebout
- Forum-lid
a.herrebout
03 jul 2009 20:21
Hij zal zich sterk voelen zeker, iedereen op het binnenblad op het podium en Evans lekker op het buitenblad...Die stuurpen lijkt inderdaad erg naar beneden te staan.
-
fizik
- Forum-lid
fizik
05 jul 2009 05:23
Mooie coureur op een mooie fiets. Veel beter dan het gevalletje Armstrong Maar die schoenen...
-
tomtom
- Forum-lid
tomtom
05 jul 2009 12:08
Mmmh, vreemde uitspraak? Mooie coureur, mooie fiets? Mooi merk, afschuwelijke kleuren en een prutser van een coureur zou ik zeggen! Ik Evans is een enorme zeikerd, wint niks (ja heeeel af en toe een ritje) en valt nooit aan; geweldige coureur hoor! Armstrong komt na 3(!!!) jaar terug in het peleton (na 7 tourzeges) en rijdt op z'n 37e ook nog even in de top 10 tijdens de proloog/tijdrit, het lijkt me dat deze man wel wat meer respect verdient (evenals zijn stichting Livestrong en al het werk dat hij verzet voor kankerpatiënten; heb ik meneer Evans nog niet op mogen betrappen). Ik vind het eigenlijk bijzonder jammer dat Evans op zo'n mooi merk fietst (en de fiets dan ook no " verkracht met zo'n stuurpen en balhoofd!)
Aeroad
Grail
Ultimate
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
05 jul 2009 13:00
Je hebt wel echt een probleem met Evans. Dat hij met een -17 graden stuurpen rijdt komt nu eenmaal omdat de Canyon's allemaal een toer geometrie hebben met een lange balhoofdbuis.
Evans heeft dit jaar meerdere keren aangevallen. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat Evans berg op nu eenmaal nooit de beste is. De man zit altijd compleet af te zien omdat andere harder omhoog kunnen fietsen, heel gek dat je dan niet meer aan gaat vallen. Bij Menchov is 't zelfde verhaal, die heeft dan ook nog een hoofd er op staan waar niets van afzien uit blijkt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
mauricev
- Forum-lid
mauricev
05 jul 2009 13:43
Deze week wil ik misschien een Canyon Roadlite 6.0 black kopen en dit word dan me eerste racefiets want ik heb altijd op een mountainbike gereden.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=818
Is dit een goede keuze voor een eerste racefiets? Juist omdat er zoveel "geklaagd" word over de geometrie. De klachten komen er toch op neer dat je iets meer rechtop de fiets zit? Of valt dit allemaal wel mee.
-
teutoon
- Forum-lid
teutoon
05 jul 2009 16:35
Jouke Buissink schreef:Beiden dank voor de uitleg! Zelfde probleem als CSC met hun cervelo's dus.
Hoorde Renaat Schotte , geloof tijdens PR of de RVV, zeggen dat renners na meting een paar centimeter te ver voor- of achter hun bracket zaten. Dit zou volgens hem vooral bij gilbert hebben geleid tot blessureleed. Gilbert trapte in het voorjaar geen deuk in een pakje boter en klaagde veelvuldig over slechte benen en verzuring.
Na het bestuderen van de geometrie van de Canyons lijkt dit me een broodje aap.
Begrijp trouwens niet dat cadel niet gewoon een maatje kleiner neemt. Zijn stuurpen lijkt me nog niet zo lang.
Ben zelf een beetje aan het kijken naar de goede maten voor een evt. canyon frame. Verbaas me alleen over de Balhoofdhoek. Deze lijkt groter dan bij de concurentie. Heeft dit nadelige gevolgen?
Ik snap dit soort amateurisme niet. Bij Saxo Bank zul je dat niet zien. Hoe kan een Gilbert nu veel te ver voor of achter z'n bracket zitten. Dat is gewoon amateurisme.
-
teutoon
- Forum-lid
teutoon
05 jul 2009 16:38
Amclassic-fan schreef:Je hebt wel echt een probleem met Evans. Dat hij met een -17 graden stuurpen rijdt komt nu eenmaal omdat de Canyon's allemaal een toer geometrie hebben met een lange balhoofdbuis.
Evans heeft dit jaar meerdere keren aangevallen. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat Evans berg op nu eenmaal nooit de beste is. De man zit altijd compleet af te zien omdat andere harder omhoog kunnen fietsen, heel gek dat je dan niet meer aan gaat vallen. Bij Menchov is 't zelfde verhaal, die heeft dan ook nog een hoofd er op staan waar niets van afzien uit blijkt.
Ricco reed ook met een negatieve Ritchey 17 graden stuurpen en Scott lijkt me nu een racemerk bij uitstek. Maar dat de balhoofdbuizen van Canyon veel te lang zijn is duidelijk.
-
fizik
- Forum-lid
fizik
05 jul 2009 17:19
tomtom schreef:Mmmh, vreemde uitspraak? Mooie coureur, mooie fiets? Mooi merk, afschuwelijke kleuren en een prutser van een coureur zou ik zeggen! Ik Evans is een enorme zeikerd, wint niks (ja heeeel af en toe een ritje) en valt nooit aan; geweldige coureur hoor! Armstrong komt na 3(!!!) jaar terug in het peleton (na 7 tourzeges) en rijdt op z'n 37e ook nog even in de top 10 tijdens de proloog/tijdrit, het lijkt me dat deze man wel wat meer respect verdient (evenals zijn stichting Livestrong en al het werk dat hij verzet voor kankerpatiënten; heb ik meneer Evans nog niet op mogen betrappen). Ik vind het eigenlijk bijzonder jammer dat Evans op zo'n mooi merk fietst (en de fiets dan ook no " verkracht met zo'n stuurpen en balhoofd!)
Ik heb het als het gaat om de opmerking: 'Beter dan het gevalletje Armstrong', over de fiets van Armstrong die ik niet te pruimen vind. Niet over de persoon van Armstrong en zijn prestaties.
-
jaapie91
- Forum-lid
jaapie91
05 jul 2009 18:32
Wat had Evans gedaan met zijn tijdritfiets, want ik kon uit de beelden opmaken wat ze ermee uitgevoerd hadden:p
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.